معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی از داروین: مهندسی ژنتیک و آینده بشریت

عکس جلد کتاب رمزگشایی از داروین: مهندسی ژنتیک و آینده بشریت
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از داروین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی از داروین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمزگشایی از داروین: مهندسی ژنتیک و آینده بشریت

کتابی علمی که رو به سوی آینده دارد و دستاوردهای آتی مهندسان ژنتیک را برای مخاطبان خود تشریح می‌کند. جیمی متزل در کتاب رمزگشایی از داروین، توانایی دانشمندان آینده را برای ایجاد تغییرات ژنتیکی بنیادین مورد بررسی قرار داده و یادآوری می‌کند که پیشرفت‌های علوم طبیعی می‌توانند شاخه‌های گوناگون علوم انسانی و ارزش‌های اخلاقی را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کنند. اثر حاضر در سال 2019، نامزد جایزه‌ی برترین کتاب علمی از سوی گودریدز بوده است.

درباره‌ی کتاب رمزگشایی از داروین

در قرن نوزدهم میلادی، چارلز رابرت داروین ایده‌ای را در مورد تکامل موجودات زنده مطرح کرد که در زمان خود انقلابی در مطالعات علوم طبیعی پدید آورد. به اعتقاد این دانشمند، حیات تمامی موجودات زنده‌ی کره‌ی زمین در اثر تکامل و فرگشت یک سلول اولیه پدید آمده است. تمامی گونه‌‌هایی که امروزه در سراسر این کره‌ی خاکی می‌بینید، حاصل فرگشت همان سلول نخستین هستند. بااین‌حال، علم بشری در قرن حاضر آن‌چنان پیشرفت کرده که می‌تواند فرایند تکامل را تحت‌تأثیر خود قرار بدهد. به عبارت دیگر، دانشمندان در آینده‌ای نزدیک، به کمک مهندسی ژنتیک و فناوری‌های نوین قادر خواهند بود تکامل انسان‌ها را در آزمایشگاه و تحت شرایط مصنوعی رقم بزنند. اگرچه رسیدن به چنین دستاوردی، هیجان‌انگیز، وسوسه‌برانگیز و بسیار فریبنده است، اما در عمل می‌تواند بحران‌های اخلاقی عمده‌ای را با خود به همراه بیاورد. برای بررسی زوایای گوناگون این موضوع، همچنین شناخت ابعاد مثبت و منفی آن، خواندن کتاب رمزگشایی از داروین (Hacking Darwin) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جیمی متزل (Jamie Metzl) در این کتاب علمی، خبر از آینده‌ای می‌دهد که در عین درخشان بودن، می‌تواند تاریک و چالش‌برانگیز هم باشد.

در آینده‌ای نه‌چندان‌ دور، متخصصان علم ژنتیک خواهد توانست با رمزگشایی از دی‌ان‌ای انسان‌ها، امکان اصلاح و ویرایش آن‌ها را فراهم کنند. در نتیجه، انسان‌هایی را به وجود بیاورند که از سلامت جسمانی بیشتری برخوردار باشند. البته برعکس این حالت هم امکان‌پذیر خواهد بود. به‌طور مثال، ممکن است دانشمندان از پیشرفت‌های ژنتیکی به‌عنوان یک اسلحه‌ی مرگبار استفاده کنند که می‌تواند آینده‌ی کل بشریت را به خطر بیندازد. به گواهِ تاریخ، علم همیشه یک روی سازنده و یک چهره‌ای ویرانگر داشته است. به نظر می‌رسد در آینده نیز می‌توانیم شاهد خودنمایی چهره‌های تاریک و روشن علم باشیم.

معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی از داروین

در جهان فعلی، پدیده‌هایی وجود دارند که تا همین صد سال پیش، جزء تخیلات محال به حساب می‌آمدند. ما اکنون در دنیای زندگی می‌کنیم که رؤیای گذشتگانمان بوده. بنابراین، بعید نیست آیندگانمان هم جهانی بسازند که رؤیای امروز ما محسوب می‌شود. جیمی متزل در کتاب رمزگشایی از داروین، شما را به سفری هیجان‌انگیز در آینده دعوت می‌کند. به دورانی که انسان‌ها دیگر برای تکامل زیستی چشم انتظار فرایندها و انتخاب‌های طبیعی نمی‌مانند، بلکه خود دست‌به‌کار می‌شوند و مسیر تکامل بشریت را تعیین می‌کنند.

اکنون تصور کنید که انسان‌ها روزی بتوانند نسخه‌ی بی‌عیب‌ و‌ نقص آدم‌ها را تولید بکنند. آیا در این حالت، انسان بودن همان معنایی را دارد که مثلاً پنجاه یا صد سال پیش داشته است؟ البته که نه! انسانی که قدما می‌شناختند یا آدم‌هایی که ما امروزه می‌شناسیم، همگی در اثر فرایندی طبیعی و بدون مداخله‌ی مستقیم انسان‌ها در تنظیم کدهای ژنتیکی‌شان، به وجود آمده‌اند. بدیهی است اگر دانشمندان کدهای ژنتیکی انسان‌های آینده را از نو بازنویسی کنند، معنای انسان بودن با مفهوم امروزی آن تفاوت بسیاری خواهد داشت. توجه به همین نکته نشان می‌دهد پیشرفت‌های علم تجربی می‌توانند، علوم انسانی را به چالش بکشند. بااین‌اوصاف، آیا ارزش‌های اخلاقی، مکاتب سیاسی، باورهای فلسفی و... متناسب با تحولات علمی، دگرگون می‌شوند یا در دام یک بحران اعتقادی عمیق می‌افتند؟ جیمی متزل، در این مورد نیز نکات مهمی را در کتاب خود مطرح کرده است.

از ویژگی‌های شاخص کتاب رمزگشایی از داروین می‌توان به ساختار روایی و حالت داستان‌گونه‌ی آن اشاره کرد. این روش برای بیان مطالب علمی موجب می‌شود تا مخاطبان هم برای خواندن ادامه‌ی کتاب اشتیاق بیشتری نشان بدهد و هم نکات آن را بهتر به خاطر بسپارند. کتاب حاضر اثری است که با ادعاهای تازه و بکر خود، مخاطبان متخصص و عام را مجذوب خود می‌کند. این کتاب را نشر سایلاو با ترجمه‌ی زهره مرصوص به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب رمزگشایی از داروین

  • کتاب حاضر گنجینه‌ای از اطلاعات ارزشمند دانشمندان و متخصصان فناوری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. جیمی متزل نویسنده‌ی مستعدی است که شما را به مرز میان زیست‌شناسی و فناوری می‌برد و دنیای سرشار از امید و خطر را در برابرتان آشکار می‌کند. (دکتر سیدارتا موکرجی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • جیمی منزل سال‌ها در پی رمزگشایی از آثار داروین بوده و پس از تلاش و کوشش بسیار، سرانجام به نتیجه‌ی دلخواه رسیده. کتابی که آینده‌ی گونه‌ی ما را پیش‌بینی می‌کند. (دکتر سانجی گوپتا، نویسنده‌ی پرفروش، جراح مغز و اعصاب، خبرنگار ارشد پزشکی و برنده‌ی جایزه‌ی امی)

  • جیمی متزل در کتاب رمزگشایی از داروین، شما را برای رویارویی با خطری آماده می‌کند که به‌زودی در زندگی نوع بشر رخ می‌دهد. او متفکرانه به دنبال راه‌حلی برای بحران‌های ژنتیکی انسان‌هاست. (جورج چرچ، پروفسور ژنتیک در دانشکده‌‌ی پزشکی هاروارد)

  • کتاب رمزگشایی از داروین، نوشته‌ی جیمی متزل، راهنمایی است که مهم‌ترین مسائل زندگی انسان‌ها را برایتان تشریح می‌کند. همچنین به این سؤال پاسخ می‌دهد که انسان‌ها چگونه روند تکامل را طی کرده و از محدودیت‌های زیست‌شناختی خود فراتر می‌روند. (ری کورزویل، مخترع و نویسنده)

  • کتابی کاملاً متقاعدکننده! (دن بوتنر، عضو نشنال جئوگرافیک و نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • جیمی متزل در لابه‌لای صفحات کتاب رمزگشایی از داروین، شما را به سفری مهیج در میان فرصت‌ها و موانع زندگی بشر می‌برد. اکتشافی که معنای تازه‌ای از انسان بودن را به شما نشان می‌دهد. (اریک گارستی، شهردار لس‌آنجلس)

  • جیمی متزل کتابی صمیمانه، بی‌تکلف، خوش‌بینانه و مفرح نوشته که چگونگی تغییرات نژادی بشر را برایتان توضیح می‌دهد. نویسنده در این اثر خود، مخاطبانش را به چالش می‌کشد تا گفت‌و‌گویی پیچیده، اما ضروری را در مورد نحوه‌ی تکامل بشریت آغاز کنند. (رابرت سی. گرین، پروفسور پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد)

کتاب رمزگشایی از داروین برای چه کسانی مناسب است؟

فعالان حوزه‌ی مهندسی ژنتیک یا علاقه‌مندان به مطالعات آزمایشگاهی، و همچنین مخاطبانی که مایل‌اند اطلاعات خود را در مورد ارتباط اصول اخلاقی با علوم طبیعی افزایش بدهند، کتاب رمزگشایی از داروین را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب رمزگشایی از داروین: مهندسی ژنتیک و آینده بشریت می‌خوانیم

زمانی که والدین بدانند که می‌توانند از لقاح مصنوعی و گزینش جنین ریسک بسیاری از بیماری‌های ژنتیکی را حذف کرده و صفات ژنتیکی مثبتی مانند هوش بالاتر و حتی برون‌گرایی و همدلی بیشتر را انتخاب کنند، تعداد بسیار زیادی از آن‌ها خواستار بارداری بیرون از رحم خواهند بود. بسیاری آبستنی جنسی را یک ریسک پرخطر و غیرضروری خواهند دانست. دولت‌ها و شرکت‌های بیمه خواستار آن خواهند بود که والدین آتی از لقاح مصنوعی و گزینش جنین استفاده کنند تا هزینه‌های مادام‌العمر بابت درمان بیماری‌های ژنتیکی اجتناب‌پذیر و گزاف برطرف شوند.

فارغ از ترکیب فاکتورهای شتاب‌دهنده و پیشگامان، نمی‌توان باور کرد که گونه ما از پیشرفت در فناوری‌هایی چشم بپوشد که از پتانسیل ریشه‌کنی بیماری‌های مهلک، بهبود سلامت و افزایش طول عمر برخوردارند. ما بر هر فناوری نوین - از مواد منفجره تا انرژی هسته‌ای و استروئیدهای آنابولیک تا جراحی پلاستیک - که با وجود ابعاد منفی احتمالی، متضمن بهبود زندگی‌مان هستند احاطه داریم و ژنتیک نیز از این قاعده مستثنا نیست. تصور دست‌کاری جدی در سلول‌های ژنتیکی نیازمند فروتنی است، اما اگر فروتنی، و نه سودای غرور، اصل راهنمای ما باشد، گونه متفاوتی از آب درخواهیم آمد.

ما خواستار آن هستیم که با استفاده از این ابزارها بیماری‌های ژنتیکی را در آینده نزدیک ریشه‌کن کنیم، دیگر ظرفیت‌های انسانی را در میان‌مدت دست‌کاری و تقویت کنیم و شاید در بلندمدت خودمان را برای زندگی روی یک زمین گرم‌تر، در فضا یا دیگر سیارات آماده کنیم. شاید با گذشت زمان، تسلط بر ابزارهای دست‌کاری ژنتیکی خودمان بزرگ‌ترین ابتکار در تاریخ گونه ما تلقی شود؛ کلید قفل یک پتانسیل باورنکردنی و از بسیاری جهات، یک آینده کاملاً نو.

اما هیچ‌کدام از این دستاوردها وحشت ما را کم نمی‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: ورود به عصر ژنتیک
بخش اول: نقطه تلاقی داروین و مندل
بخش دوم: صعود از نردبان پیچیدگی
بخش سوم: رمزگشایی هویت
بخش چهارم: پایان رابطه جنسی
بخش پنجم: اخگر الهی و خاکستر شیطان
بخش ششم: بازآفرینی جهان زنده
بخش هفتم: ربودن جاودانگی از خدایان
بخش هشتم: اخلاق‌شناسی مهندسی ژنتیکی انسان
بخش نهم: در میان انبوه انسان‌ها
بخش دهم: مسابقه تسلیحاتی نژاد انسان
بخش یازدهم: آینده بشریت
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمزگشایی از داروین: مهندسی ژنتیک و آینده بشریت
نویسنده
مترجمزهره مرصوص
ناشر چاپیانتشارات سایلاو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-712436-1
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمزگشایی از داروین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رمزگشایی از داروین

برای دریافت کتاب رمزگشایی از داروین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.