معرفی و دانلود کتاب رمزگشایی درون: جعبه ابزار خودشناسی و ارزیابی افراد

عکس جلد کتاب رمزگشایی درون: جعبه ابزار خودشناسی و ارزیابی افراد
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رمزگشایی درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رمزگشایی درون: جعبه ابزار خودشناسی و ارزیابی افراد

توانایی شناخت افراد از مهم‌ترین و مفیدترین مهارت‌هایی است که انسان، به عنوان یک موجود اجتماعی و متفکر می‌تواند کسب کند. احسانه نظری و محمد رسولی در کتاب رمزگشایی درون به معرفی و تعریف علم شخصیت‌شناسی و ابزارهای متنوع آن پرداخته و در ادامه ده‌ نمونه از مشهورترین آزمون‌های شخصیت شناسی را در اختیار مخاطب گذاشته‌اند که امیدوارند علاوه بر شناخت شخصیت دیگران، مخاطب را در شناخت شخصیت خودش نیز یاری کنند.

درباره‌ی کتاب رمزگشایی درون

شخصیت شناسی برای اکثر ما به عنوان انسان‌های اجتماعی و هوشمند، پدیده‌ی غریبی نیست. ما در طول روز به صورت ناخودآگاه و غیرارادی، به دفعات بیشمار، اقدام به شناخت شخصیت دیگران کرده و تلاش می‌کنیم واکنش‌هایشان را پیش‌بینی کنیم. ممکن است مهارت و علم گسترده‌ای در زمینه‌ی خودشناسی نداشته باشیم اما به عنوان یک موجود اجتماعی به صورت غریزی تلاش می‌کنیم آدم‌های اطرافمان را بهتر بشناسیم که قضاوت‌های دقیق‌تری درباره‌شان داشته باشیم و بتوانیم اعمال و رفتارشان را تفسیر، درک و پیشبینی کنیم. این فرآیند در به موفقیت رساندن بسیاری از اعمال و فعالیت‌های روزانه‌مان ضروری است. برای مثال ممکن است نیاز داشته باشید در محیط شهر از کسی آدرس جایی را بپرسید، به اطرافتان نگاهی می‌کنید و تلاش می‌کنید از روی ظاهر افراد تصمیم بگیرید که چه کسی می‌تواند کمک حالتان باشد؛ ممکن است در روند این تصمیم‌گیری چنین فکرهایی از سرتان بگذرد: «این خانم عصبانی و خسته به نظر می‌رسد، احتمالاً بهتر است از کس دیگری کمک بخواهم»، یا «این آقا لباس‌‌های عجیبی به تن دارد و ساکنان این محله اکثراً خانواده‌های سنتی هستند، او احتمالاً ساکن این منطقه نیست» یا «این آقا چهره‌ی صبور و قابل اعتمادی دارد و نان تازه هم خریده است، پس حتماً ساکن این محله است و می‌تواند کمکم کند». این استدلا‌های ساده نمونه‌های واضح و روشنی از تحلیل‌های تیپ‌شناسی و شخصیت‌شناسی هستند که ما به صورت روزمره انجام می‌دهیم و ممکن است حتی متوجه آن‌ها نباشیم.

احسانه نظری و محمد رسولی در کتاب رمزگشایی درون، به معرفی و تشریح مهارت‌ها و اصول شخصیت‌شناسی و معرفی ابزارها و راهکارهای اصولی و مفید در این زمینه می‌پردازند و قصد دارند مخاطب را در اجرای آگاهانه‌تر و اصولی‌تر این فرآیند یاری کنند. یکی از ابزارهای مهم در زمینه‌ی شخصیت‌شناسی تست‌های روانشناسانه‌ای است که برای سنجش و شناخت جنبه‌های مختلف شخصیت افراد استفاده می‌شود. ایشان در مقدمه‌ی کتاب به این موضوع اشاره می‌کنند که فرآیندهای معرفی شده در این کتاب، قطعیت و یقین صد درصدی ندارند و بهانه‌ای برای برچسب زدن به افراد و توجیه قضاوت عجولانه نیستند، اما در هر صورت استفاده از این آزمون‌ها می‌تواند ما را در شناخت بهتر شخصیت افراد و درک اعمال و رفتار دیگران کمک کند. نویسندگان کتاب رمزگشایی درون در قالب ده فصل مجزا، ده آزمون مختلف شخصیت‌شناسی در زمینه‌های مختلف، مانند تست‌های هوش، تست‌های تیپ‌شناسی شخصیت و آزمون سنجش سبک حل تعارض را معرفی می‌کنند. هر فصل کتاب به یکی از تست‌های شخصیت مشهور اختصاص یافته و در ابتدا معرفی و تاریخچه‌ی مختصری از آن ارائه شده و سپس سوالات و نحوه‌ی تفسیر پاسخ‌های آن در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

نویسندگان کتاب در نگارش این اثر قصد دارند با آموزش و پرورش مهارت‌های شخصیت‌شناسی به خوانندگان، در حالی که به ایشان کمک می‌کنند شخصیت دیگران را بهتر بشناسند، آن‌ها را در شناخت و درک شخصیت خودشان هم یاری کنند. ایشان در مقدمه‌ی کتاب در شرح اهمیت شخصیت‌شناسی به این مسأله اشاره می‌کنند که در حالی که شناخت بهتر دیگران می‌تواند در برقراری ارتباط موثرتر و ساده‌تر با افراد مفید باشد، شناخت بهتر خودمان می‌تواند با تشخیص دقیق‌تر علایق و اخلاقیات، در برنامه‌ریزی برای آینده و اتخاذ تصمیم‌های بهتر به ما کمک کند.

کتاب رمزگشایی درون برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب رمزگشایی درون به تمام افرادی که در خودشناسی یا شناخت شخصیت دیگران به یاری احتیاج دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب رمزگشایی درون: جعبه ابزار خودشناسی و ارزیابی افراد می‌خوانیم

شخصیت به معنای شیوه تفکر و الگوهای رفتاری است که نحوه سازگاری افراد را با محیط تعیین میکند. در واقع وقتی از شخصیت یک نفر صحبت می‌کنیم در مورد واکنش‌ها رفتارها و صحبتهای او نسبت به محیط پیرامون و اطرافیانش حرف می‌زنیم همه این رفتارها و واکنشها مجموعه‌ای باثبات و پایدار هستند که از روی آنها می‌توان رفتارهای بعدی فرد را تشخیص داد.

شخصیت هر کس مختص به خود اوست و شامل ادراکات، احساسات، نظرات، طرز تفکر و اندیشه است. اما بسیاری از این موارد با چشم قابل مشاهده نیست زیرا انسان بسیاری از ادراکات و اندیشه های خود را در قالب رفتار هویدا نمی‌کند. پس با این حساب شخصیت‌شناسی کار ساده‌ای نیست و به دانش گسترده‌ای در این زمینه نیاز است.

شخصیت‌شناسی برای طبقه‌بندی و توصیف رفتارهای انسان ایجاد شده است. در این صورت افراد را می‌توان گروه‌بندی کرد. با ساخت چند نوع تیپ شخصیتی می‌توان هر فرد را بر حسب کسب تعداد معیارهای هر ردیف، به یک تیپ شخصیت مرتبط کرد. بنابراین با دسته بندی افراد و قرار دادن آنها در یک تیپ شخصیت، میتوان به راحتی رفتار آنان را تحلیل و پیش بینی کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: الفبای تیپ‌شناسی و آزمون‌های شخصیت‌شناسی
فصل اول: آزمون شخصیت‌شناسی MBTI
فصل دوم: آزمون رفتارشناسی DISC
فصل سوم: مدل تیپ‌شناسی شخصیت انیاگرام
فصل چهارم: مدل پنج عاملی شخصیت‌شناسی نئو
فصل پنجم: آزمون هوش چندگانه گاردنر
فصل ششم: آزمون سنجش بهره هوشی (IQ) ریون
فصل هفتم: آزمون سنجش هوش هیجانی (EQ) بار-آن
فصل هشتم: آزمون رغبت‌سنج شغلی هالند
فصل نهم: آزمون سنجش موفقیت پارکر و کازمایر
فصل دهم: آزمون سنجش سبک حل تعارض TKI

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رمزگشایی درون: جعبه ابزار خودشناسی و ارزیابی افراد
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-2182-68-7
موضوع کتابکتاب‌های تست روانشناسی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رمزگشایی درون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رمزگشایی درون

برای دریافت کتاب رمزگشایی درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.