معرفی و دانلود کتاب روز ماندگار: مجموعه نمایشنامه

عکس جلد کتاب روز ماندگار: مجموعه نمایشنامه
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روز ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روز ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روز ماندگار: مجموعه نمایشنامه

ندا ثابتی یکی از درام‌نویسان مطرح و پرکار ادبیات نمایشی معاصر ایران است. در کتاب روز ماندگار بناست مخاطب چهار نمایشنامه‌ی خواندنی از او باشید؛ آثاری که عمدتاً حول محور مفاهیم و درون‌مایه‌های مذهبی شکل گرفته‌اند، و در آن‌ها نوعی نقد اجتماعی ظریف به چشم می‌خورد.

درباره کتاب روز ماندگار

ندا ثابتی از نویسندگان پرکار و سرشناس ایران در حوزه‌ی ادبیات نمایشی، نویسندگی را از اواخر دهه‌ی هفتاد آغاز کرده و با آثاری چون «وقتشه»، «زمانی دیگر» و «لحظه‌ی درنگ» شناخته می‌شود. در نوشته‌های ثابتی درونمایه‌های فلسفی با مضامین مذهبی درهم می‌آمیزند و ترکیبی شگرف و جذاب را پدید می‌آورند. در کار او البته نوعی نقد سیاسی - اجتماعی نیز مشهود است؛ نقدی که از مجرای تصویر کردن شرایط بغرنج اجتماعی و اقتصادی جامعه‌ی ایران در دو دهه‌ی گذشته بیان می‌شود.

در کتاب روز ماندگار چهار نمایشنامه از ندا ثابتی گرد آمده است. این چهار نمایشنامه به ترتیب عناوین پیش رو را بر خود دارند: «صدایی در سحرگاه»، «شک و شوک»، «باور خیال» و «زمان رفتن». هر یک از این نمایشنامه‌ها، در مکان و زمانی مجزا روایت می‌شوند. از همین رو، پیوستگیِ داستانی‌ میان آن‌ها وجود ندارد. با این حال نوعی وحدت مضمونی و هماهنگی محتوایی را می‌توان میان تمام نمایشنامه‌های موجود در کتاب، تشخیص داد.

از میان چهار نمایشنامه‌ی کتاب روز ماندگار، نمایشنامه‌ی صدایی در سحرگاه از همه خواندنی‌تر، و برای اجرا از همه مناسب‌تر است. در این نمایشنامه مخاطب چالش‌های میان شخصیت‌هایی خواهیم بود که هر یک گروه اجتماعی خاصی را نمایندگی می‌کنند. درونمایه‌ی اصلی نمایشنامه‌ی صدایی در سحرگاه، جدال نیکی و بدی است، جدالی که به گویاترین شکل ممکن در قالب یک روایت دراماتیک پرکشش به تصویر کشیده شده است.

کتاب روز ماندگار توسط انتشارات نیستان در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب روز ماندگار مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های مذهبی، درونمایه‌های اجتماعی و انتقادی و دنبال‌کنندگان ادبیات روز ایران، از جمله مخاطبان اصلی کتاب روز ماندگار به شمار می‌روند.

با ندا ثابتی بیشتر آشنا شویم

ندا ثابتی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر است. او به سال 1357 در شهر تهران دیده به جهان گشوده. ثابتی دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی‌ست. از میان استادان او در حوزه‌ی هنر نمایش، می‌توان به چهره‌هایی چون محبوبه بیات و غلامرضا حامدی‌خواه اشاره کرد. آنچه در ادامه آمده، گزیده‌ای از افتخارات ندا ثابتی در حوزه‌ی ادبیات نمایشی‌ست:

  • دریافت لوح سپاس در بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره‌ی استانی شهرستان البرز
  • برنده‌ی لوح تقدیر برای فیلمنامه‌ی منتخب از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • دریافت لوح یادبود در یازدهمین جشنواره‌ی تئاتر منطقه‌ی 4 کشور
  • و ...

در بخشی از کتاب روز ماندگار: مجموعه نمایشنامه می‌خوانیم

مرد شیمی‌دان: گفتم که حاضر نیستم توی شرکت و کارخونه شما کار کنم؛ نه به عنوان یک شیمی‌دان و نه به عنوان هر منسب و مقام دیگه‌ای.

مدیر: این کوچولو که توی دست من داره آروم آروم می‌خوابه، اصلاً عادت نداره که صدای داد و فریاد توی گوشش بپیچه. نمی‌خوام عصبانی بشم.

مرد شیمی‌دان: برای من فرقی نمی‌کنه. عصبانیت شما نمی‌تونه باعث بشه که نظر من تغییر کنه.

مدیر: تنها پول خوب بهت نمی‌دم. مشهورت می‌کنم. جایگاه خوبی بهت می‌دم. توی چشم همه می‌ذارمت. از مال و مقام دنیا هر چی بخوای بهت می‌دم. فقط پیش خودم باش و سکوت کن.

مرد شیمی‌دان: نمی‌تونم.....من درس خوندم تا به مردم کمک کنم، پس اخلاق و وجدانم چی می‌شه؟....این مردم....

مدیر: هیس......صداتو بیار پایین. کوچولوی من داره می‌خوابه. وقتی نوازشش می‌کنم دوست داره سکوت باشه.

مرد شیمی‌دان: آقا محصولات شما ضرر داره. من نمی‌تونم ساکت بشینم و هیچی نگم. جلو تولید و پخش و فروشش رو باید بگیرین وگرنه این خبر رو به همه اعلام می‌کنم. اون‌قدر سند و مدرک علمی هم دارم که یک شبه تموم سرمایه‌تون رو از دست بدین.

مدیر: می‌تونم همین جا بکشمت!

مرد شیمی‌دان: چی؟......باورم نمی‌شه. چی گفتین؟.....پس قاتل هم هستین.....هر چند زیاد هم فرقی با قاتل ندارین. چون این محصولات ذره ذره آدم‌ها رو می‌کشه.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
صدایی در سحرگاه
شَک و شوک
باور خیال
زمان رفتن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روز ماندگار: مجموعه نمایشنامه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-337-800-4
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روز ماندگار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روز ماندگار

برای دریافت کتاب روز ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.