معرفی و دانلود کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد

عکس جلد کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد

کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد نوشته‌ی سپیده عظیمی و سعید کیان پور به بررسی شیوه‌ها و روش‌های مختلف سری زمانی در حوزه‌های آماری و اقتصادی می‌پردازد. داده‌های آماری سری‌های مختلف کاربردهای متنوع و فراوانی دارند که می‌توانند فعالیت‌های گروه‌های مختلف را در زمینه‌های گوناگون تسهیل کرده و اطلاعات دقیقی را از آن‌ها به دست دهند.

درباره‌ی کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد

سپیده عظیمی و سعید کیان پور در کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد در ابتدا به ارائه‌ی تعریفی دقیق از سری‌های آماری می‌پردازند. طبق تعریف موجود در کتاب پیش رو، سری زمانی در علوم مختلف، به یک توالی یا دنباله از متغیرهای مختلف و تصادفی گفته می‌شود که در فواصل زمانی ثابت نمونه‌برداری شده باشند. در حقیقت منظور از یک سری زمانی، مجموعه‌ای از داده‌های آماری است که در فاصله‌های زمانی معین و منظم جمع‌آوری و دسته‌بندی شده‌اند. لازم به ذکر است که با روش‌های متفاوتی می‌توان از این داده‌های آماری استفاده کرد و به این روش‌ها، اصطلاحاً مدل‌های مختلف تحلیل سری زمانی می‌گویند. مثلاً ممکن است یک شرکت بخواهد میزان فروش فصلی خود را در سه سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهد یا مسئولان یک کشور تصمیم بگیرند میزان ابتلای افراد جامعه به یک نوع خاص از بیماری را در پنج سال اخیر بررسی کنند. در این زمینه‌ها می‌توان داده‌های مختلف را جمع‌آوری و پس از آن به‌طور دقیق، بررسی، تحلیل و کارشناسی کرد.

معرفی و دانلود کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد

در کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد می‌خوانید که یک سری زمانی مجموعه‌ای از مشاهدات تصادفی است که بر اساس زمان مرتب و دسته‌بندی شده‌اند. مثال‌های بسیاری از انواع سری‌های زمانی در رشته‌های مهندسی و آمار دیده می‌شود. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کارشناسان برای تحلیل این سری‌ها روش‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند که این روش‌ها به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: دسته‌ی اول که تحلیل طیفی و تحلیل موجک را در برمی‌گیرند و دسته‌ی دوم که شامل تحلیل‌های خودهمبستگی و همبستگی متقابل است. تعریف دقیق هر یک از انواع تحلیل‌های نام‌برده را در کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد خواهید خواند.

سپیده عظیمی و سعید کیان‌پور در کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد همچنین خاطرنشان می‌کنند که استفاده از سری‌های زمانی با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد، مثلاً هدف از به‌کارگیری آن‌ها در اقتصادسنجی، توصیف، تشریح، پیش‌بینی، کنترل و به‌نوعی تطویل سری زمانی کوتاه‌مدت به بلندمدت یا اصطلاحاً Data Generation است. به همین منظور و به دلیل اهمیت و نقش سری زمانی در موضوعات مختلف، به کلیاتی در ارتباط با اقتصادسنجی سری‌های زمانی نیز پرداخته شده است.

نویسندگان کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد، آن را در پنج فصل به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که در ادامه به عناوین آن‌ها اشاره خواهیم کرد؛ فصل اول کتاب پیشِ رو به بیان و معرفی الگوهای سری زمانی اختصاص دارد. در فصل دوم مدل‌های مختلف سری زمانی مورد بررسی قرار گرفته و معرفی شده‌اند. فصل سوم به موضوع پایایی سری زمانی اختصاص یافته و به‌طور کامل توضیح داده می‌شود. نویسندگان در فصل چهارم هم‌جمعی سری زمانی را به خوانندگان می‌آموزند و بالاخره در فصل پنجم و پایانی کتاب، انواع مدل‌های سری زمانی مالی در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد را انتشارات فراگیر هگمتانه منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد برای چه کسانی مناسب است؟

افراد فعال در حوزه‌های آمار، ریاضیات و مهندسی مخاطب اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد می‌خوانیم

سری‌های زمانی، یکی از مهم‌ترین داده‌های آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل تجربی است. در تحقیقات همواره چنین فرض شده که سری زمانی مانا است و اگر این حالت وجود نداشته باشد، آزمون‌های آماری متعارفی که اساس آن‌ها بر پایه t و F، خی دو و آزمون‌های مشابه بنا شده است، مورد تردید قرار می‌گیرد. از طرفی، اگر متغیرهای سری زمانی مانا نباشد، ممکن است مشکلی بنام رگرسیون کاذب بروز کند. در این‌گونه رگرسیون‌ها، در عین‌حالی که ممکن است هیچ رابطه یا مفهومی بین متغیرهای الگو وجود نداشته باشد، ضریب تعیین (R2) به دست آمده آن ممکن است بسیار بالا باشد و موجب شود که محقق به استنباط‌های غلطی در مورد میزان ارتباط بین متغیرها کشانده شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: الگوهای سری زمانی
فصل دوم: مدل‌های سری زمانی
فصل سوم: پایابی سری زمانی
فصل چهارم: هم‌جمعی سری زمانی
فصل پنجم: مدل‌های سری زمانی مالی
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فراگیر هگمتانه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-600-219-425-1
موضوع کتابگزارش‌های آماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد

برای دریافت کتاب روش‌های سری زمانی در آمار و اقتصاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.