معرفی و دانلود کتاب مدلسازی پویای اقتصادی

عکس جلد کتاب مدلسازی پویای اقتصادی
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدلسازی پویای اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدلسازی پویای اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدلسازی پویای اقتصادی

نظام الدین مکیان و مجتبی رستمی در کتاب مدلسازی پویای اقتصادی شما را با یکی از مهم‌ترین روش‌های اقتصادسنجی تحت عنوان مدل‌سازی آشنا خواهند کرد. این کتاب متخصصان رشته‌ی اقتصاد را با اقتصاد ریاضی و امکانات متنوع مدلسازی در این حوزه آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مدلسازی پویای اقتصادی

امروزه استفاده از مدل‌های ریاضی در تحلیل‌های اقتصادی بسیار متداول است و می‌توان گفت بخش اعظمی از دانش اقتصاد با ابزاری که مدل‌سازی در اختیار اقتصاددانان قرار داده، تعریف می‌شود. مدل‌ها کاربردهای متنوعی دارند و هریک می‌توانند در شرایط اجتماعی متفاوتی مورد استفاده قرار گیرند.

ممکن است به اقتضای شرایط تنها بر چند مدل محدود تکیه شود، اما مدل‌های اقتصادی به خودی خود چندگانه هستند و این ویژگی آن‌ها نقطه‌ی قوت علم اقتصاد محسوب می‌شود. درنهایت هر مدل می‌تواند دریچه‌ای به سوی شناخت روابط واقعی بگشاید؛ چراکه بیانگر واقعیت‌های اجتماعی است و از این نظر با دیگر مدل‌های ریاضی و فیزیک تفاوت دارد.

با توجه به پویا بودن دانش اقتصاد، در تهیه‌ و تحلیل هر مدل توجه به موضوع زمان اهمیت زیادی دارد که از این مسئله تحت عنوان الگوهای زمان گسسته یاد می‌شود. این شیوه کمک می‌کند ماهیت دوره‌ای جمع‌آوری داده‌ها و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی بهتر نمایان شود.

در این کتاب به تکنیک‌های مدل‌سازی زمان‌گسسته و زمان‌پیوسته پرداخته شده و سعی نگارندگان کتاب بر آن بوده تا پلی میان مدل‌های اقتصادی و تجربی ایجاد کنند. کتاب مدلسازی پویای اقتصادی از سوی انتشارات دانشگاه یزد منتشر شده و در دسترس دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی قرار گرفته است.

کتاب مدلسازی پویای اقتصادی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان اقتصاد در مقطع تحصیلات تکمیلی و کلیه‌ی پژوهشگران و اقتصاددانان علاقه‌مند به مباحث اقتصادسنجی و اقتصاد ریاضی می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: معادلات تفاضلی خطی مرتبه اول
فصل دوم: معادلات تفاضلی غیرخطی مرتبه اول
فصل سوم: سیستم معادلات تفاضلی همزمان
فصل چهارم: مدل تارعنکبوتی و تعدیل قیمت
فصل پنجم: ایستای مقایسه‌ای
فصل ششم: معادلات دیفرانسیل خطی مرتبه اول
فصل هفتم: معادلات دیفرانسیل خطی مرتبه دوم
فصل هشتم: بهینه‌یابی بین‌دوره‌ای
فصل نهم: تحلیل تجربی پویایی‌های اقتصادی
منابع و مآخذ
واژه‌‌نامه
فهرست نمودارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدلسازی پویای اقتصادی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-5846-42-5
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدلسازی پویای اقتصادی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدلسازی پویای اقتصادی

برای دریافت کتاب مدلسازی پویای اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.