معرفی و دانلود کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور

عکس جلد کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور

فاطمه اشرفیان و مریم کریمی در کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور اقدام به ارائه‌ی تصویری جامع از ارتباط میان روانشناسی مثبت‌نگر و رفتاردرمانی شناختی نموده‌اند و نحوه‌ی تعامل این دو حوزه در بررسی اختلال ناباروری را توضیح داده‌اند.

درباره کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور

ناباروری یا نازایی (Infertility) یکی از مشکلات فردی و اجتماعی مهم و به معنی ناتوانی در بارداری پس از یک سال مقاربت محافظت‌نشده است. سازمان بهداشت جهانی این اختلال را یک بیماری در سیستم تولید مثل می‌داند که 10 تا 15 درصد زنان دنیا به آن دچار هستند. شواهد نشان می‌دهند که این بیماری در دو دهه‌ی اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است. عوامل دخیل در ناباروری بسیار متفاوت و متغیر می‌باشند و شامل مواردی مثل عفونت در دستگاه تناسلی، استفاده از داروهای مختلف، مشکلات غددی و هورمونی و... هستند.

ناباروری واکنش‌های روانی بسیاری همچون اضطراب، خشم، ناامیدی، کاهش اعتمادبه‌نفس و... را در پی دارد. طبق آمار زنان و یا مردان نابارور در مقایسه با دیگر افراد سلامت روانی پایین‌تری دارند و استرس بیشتری را تجربه می‌کنند.

کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور به تلفیق روانشناسی مثبت‌نگر و رفتاردرمانی شناختی می‌پردازد؛ نتیجه‌ی این تلفیق ارائۀ راهکارهای مؤثر به مراجعان است که آینده‌ای بهتر و زندگی شادتری را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

رفتاردرمانی شناختی مثبت‌نگر به‌جای تاکید و توجه به مشکلات و خطاها بر قابلیت‌ها، توانایی‌ها و نقاط قوت افراد تأکید می‌کند که همه‌ی این عوامل به ایجاد تغییرات مثبت در زندگی کمک می‌کند؛ آموزه‌های این رویکرد نوین سبب کنترل و مهار افسردگی و استرس مراجعان می‌شود.

فاطمه اشرفیان و مریم کریمی کتاب حاضر را در هفت فصل تهیه و تدوین نموده‌اند و در فصول مختلف آن به موضوعاتی همچون تعریف ناباروری، درصد شیوع آن در زنان و مردان و تأثیرات روانی آن بر روی افراد می‌پردازند.

کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور یکی از مؤثرترین عوامل درمان ناباروری را امیدواری به بهبود می‌داند. امید به آینده و زندگی بهتر بیمار را در پیگیری مراحل درمان مصمم‌تر می‌سازد.

گفتنی‌ست که این اثر توسط انتشارات پادینا منتشر شده است.

کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور می‌خوانیم

استرس یکی از عواملی است که می‌تواند بر نرخ باروری افراد تاثیرگذار باشد، به‌طوری که زنان و مردانی که استرس بالاتری نسبت به سایرین دارند، شانس اینکه ناباروری را تجربه کنند، بیش از دیگر افرادی است که سطوح استرس کمتری را تجربه می‌کنند.

بنابر نتایج یک پژوهش استرس مرتبط با باروری با کیفیت زندگی باروری رابطه دارد و زنانی که مبتلا به ناباروری هستند، از استرس مرتبط با باروری بیشتری رنج می‌برند. استرس ناباروری شامل تعامل بین شرایط فیزیکی مستعدکننده ناباروری و مداخلات پزشکی، عکس‌العمل‌های دیگران و خصوصیات روانی فردی است و ممکن است برای سال‌ها باقی مانده و با هر مداخله تشخیصی یا درمانی عود نماید. استرس ناباروری حتی می‌تواند موجبات قطع درمان را فراهم کرده و یا نتایج درمان را تحت تاثیر قرار دهد. براساس نتایج یک پژوهش، استرس و افسردگی به‌عنوان مشکلات روانشناختی نقش مهمی در بروز ناباروری در افراد، چه زنان و چه مردان، دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. ناباروری؛ تعریف، شیوع و علل
فصل دوم. استرس ناباروری؛ تعریف و نظریه‌ها
فصل سوم. امیدواری؛ تعریف و نظریه‌ها
فصل چهارم. رضایت جنسی؛ تعریف و نظریه‌ها
فصل پنجم. سازگاری زناشویی؛ تعریف و نظریه‌ها
فصل ششم. رویکرد تلفیقی رفتار درمانی شناختی مثبت‌نگر؛ تعریف و نظریه‌ها
فصل هفتم. نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پادینا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-294-002-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور

برای دریافت کتاب رویکرد تلفیقی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر زنان نابارور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.