معرفی و دانلود کتاب شناخت اصول روانشناسی

عکس جلد کتاب شناخت اصول روانشناسی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناخت اصول روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناخت اصول روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناخت اصول روانشناسی

کتاب شناخت اصول روانشناسی نوشته‌ی مهدیه امیدوارپور، به مرور سرفصل‌های مهم در علم روانشناسی پرداخته و خواننده را با شاخه‌های گوناگون این رشته و کاربرد آن‌ها در زمینه‌های مختلف آشنا می‌سازد. اثر حاضر همچنین شامل مطالبی درباره‌ی درمان افسردگی، اسکیزوفرنی و شخصیت‌شناسی می‌باشد.

درباره‌ی کتاب شناخت اصول روانشناسی

پرداختن به روان آدمی از دیرباز مورد توجه حکیمان و اندیشمندان بوده و در روزگار کنونی که انسان‌ها در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار گرفته‌اند، رشته‌ی روانشناسی بیش از پیش حائز اهمیت شده است. هرچند این دانش از زمان یونان باستان توجه فلاسفه و متفکرانی همچون ارسطو و سقراط را به خود جلب کرده بود، اما ظهور آن به عنوان یک پدیده‌ی مستقل به زمانی باز می‌گردد که ویلهلم وونت (Wilhelm Wundt) اولین آزمایشگاه روانشناسی تجربی را در سال 1879 در شهر لایپزیش آلمان تأسیس کرد.

مهدیه امیدوارپور در کتاب شناخت اصول روانشناسی، به موضوعات اصلی در این رشته پرداخته و خواننده را با اصول اولیه‌ی روانشناسی آشنا می‌کند. در ساده‌ترین توصیف می‌توان گفت روانشناسی مطالعه‌ی ذهن و رفتار انسان‌هاست و به بررسی تأثیرات زیست‌شناختی، فشارهای اجتماعی و عوامل محیطی بر روان انسان می‌پردازد. نویسنده در کتاب شناخت اصول روانشناسی، ابتدا به مرور انواع روانشناسی پرداخته و نمونه‌هایی همچون روانشناسی زیستی، قیاسی، جنایی، سازمانی و دیگر موارد را ذکر کرده است. هرکدام از این شاخه‌ها کاربردهایی مخصوص به خود دارند که به تأثیراتی همچون افزایش ادراک اجتماعی از رفتارهای مردم، شناخت عوامل تأثیرگذار بر ذهن و رفتار انسان و بهبود بهره‌وری و ایجاد فضاهای کاری ایمن‌تر می‌انجامند. علم روانشناسی نیز همچون سایر علوم دارای مکاتب متعددی‌ست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ساختارگرایی و عملکردگرایی اشاره کرد.

کتاب شناخت اصول روانشناسی پس از مرور نکات اولیه، در نُه بخش به موضوعاتی مانند افسردگی و درمان آن، علائم و درمان وسواس، اختلال پانیک و اسکیزوفرنی پرداخته است. شخصیت‌شناسی بخشی مجزا از کتاب را به خود اختصاص داده و خواننده با مفاهیمی مانند برونگرایی و عزت‌نفس آشنا می‌شود. روانشناسی شخصیت که یکی از شاخه‌های محبوب و پرطرفدار در این رشته محسوب می‌گردد، در آخرین بخش از کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نکات کلیدی مربوط به این فرآیند، توضیح داده شده‌اند.

کتاب شناخت اصول روانشناسی توسط انتشارات پرتاقلم به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار نشر شده است.

کتاب شناخت اصول روانشناسی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب روانشناسی مخاطبان اصلی کتاب شناخت اصول روانشناسی هستند.

در بخشی از کتاب شناخت اصول روانشناسی می‌خوانیم

داروهای ضدافسردگی، پیام‌آورهای شیمیایی متنوعی در مغز را که در پخش سیگنال‌ها در مدارهای مغزی نقش دارند، هدف قرار می‌دهند. با این حال، نحوه‌ی کار این داروها و اینکه چرا هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد که اثر مثبتی ایجاد کنند، هنوز کاملاْ مشخص نیست. چراکه مغز اندام بسیار پیچیده‌ای است. معروف‌ترین داروها، مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونی (SSRI) هستند. SSRI‌ها شامل فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام (سلکسا) و سرترالین (زلفت) و سایر داروها هستند.

مهارکننده‌های بازجذب سروتونین و نوراپی‌نفرین (SNRI) مشابه SSRI‌ها و شامل ونلافاکسین (افکسور) و دولوکستین (سیمبالتا) هستند. SSRI و SNRI‌ها دهه‌هاست که در کنار داروهای کلاس‌های قدیمی‌تر مصرف می‌شوند. سه‌‌حلقه‌ای‌ها ‌که به دلیل ساختار شیمیایی‌شان نام‌گذاری شده‌اند و مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز MAOI، SSRI وSNRI‌ها نسبت به داروهای قدیمی‌تر عوارض جانبی کمتری دارند. با این حال، داروها هر فرد را به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار داده و هیچ دارویی که برای همه مناسب باشد، وجود ندارد.

سه‌حلقه‌ای‌ها و MAOI‌ها هنوز ضدافسردگی‌های مهمی هستند. یافتن یک رژیم دارویی مناسب برای یک بیمار به‌خصوص نیاز به امتحان کردن بیش از یک نوع ضدافسردگی دارد. ضدافسردگی‌ها معمولاْ برای اثر کردن نیاز به زمان دارند. بیماران باید دوزهای منظم را برای حداقل ۳ تا ۴ هفته مصرف کنند تا اثر درمانی کامل دارو را ببینند. همچنین لازم است که بیماران باید به مصرف دارو ادامه دهند تا خلق بهبودیافته حفظ شده و از بازگشت افسردگی پیشگیری شود. گرچه ضدافسردگی‌ها اعتیادآور نیستند و ایجاد وابستگی نمی‌کنند، قطع ناگهانی آن‌ها می‌تواند باعث علائم ترک شده و یا به عود بیماری منجر شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: افسردگی
بخش دوم: درمان افسردگی
بخش سوم: علائم، علل و درمان وسواس فکری-عملی
بخش چهارم: علائم، علل و درمان اختلال پانیک
بخش پنجم: ‌ اسکیزوفرنی
بخش ششم: شخصیت‌شناسی
بخش هفتم: برونگرایی
بخش هشتم: عزت نفس
بخش نهم: روانشناسی شخصیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناخت اصول روانشناسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات58
زبانفارسی
شابک978-622-94885-2-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناخت اصول روانشناسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شناخت اصول روانشناسی

برای دریافت کتاب شناخت اصول روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.