معرفی و دانلود کتاب زفی شورشی

عکس جلد کتاب زفی شورشی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زفی شورشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زفی شورشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زفی شورشی

کتاب زفی شورشی داستانی درخشان از لوکاس هارتمان، نویسنده‌ی مطرح اهل سوئیس است. در این کتاب، سرگذشت شاهزاده‌ای نوجوان به نام «یان» روایت شده، که زندگی ملال‌آور و یکنواختی را در قصر پدری خود سپری می‌کند. تا این‌که آشنایی او با دختری به نام زفی، همه‌چیز را برای وی به طرزی شگفت‌انگیز تغییر می‌دهد...

درباره کتاب زفی شورشی

داستانِ کتاب زفی شورشی (Die wilde Sophie) درباره‌ی شاهزاده‌ی نوجوانی به نام «یان» است. یان، فرزند شاه «فردیناند» است. این جناب فردیناند، بر کشوری کوچک به نام «فسقل‌زمین» حکمرانی می‌کند. حاکمان قدرتمند کشورهای همسایه از مدت‌ها پیش کاری به کار فسقل‌زمین نداشتند. شاه فردیناند هم همیشه‌ی خدا مراقب بود که حرص آن‌ها را درنیاورد. با این همه، او به‌هیچ‌وجه حاضر نبود از داشتن ارتش صرف نظر کند. ارتش شاه فردیناند از دوازده سربازِ آماده‌به‌خدمت تشکیل می‌شد و فرماندهِ‌ی ارتش، مردی بود به اسم سرگرد «رودِریک». جز سرگرد رودِریک، هیچ‌کس حق نداشت به توپ جنگی زنگ‌زده‌ی ارتش دست بزند. بماند که کسی هم علاقه‌ی چندانی به انجام این کار نداشت.

قصه، همانطور که گفتیم، حول محور فرزند شاه فردیناند می‌گردد. این فرزند دلیر و توانا، یان نام دارد. او از بدو تولد خود را در قصر پدری اسیر می‌یابد. زندگی یان به طرز ملال‌آوری یکنواخت و خالی از شور و هیجان است. البته او به ظاهر بهترین زندگی ممکن را دارد. مثلاً صبح‌ها صبحانه‌ی اعلایش را در تخت‌خواب مجلل نوش جان می‌کند، و ظهرها بهترین آشپزهای فسقل‌زمین ناهارش را تدارک می‌بینند. بساط خوشگذرانی‌های دم‌دستی هم همیشه برای یان فراهم است. با این حال، او همانطور که بر انجام بسیاری از کارها تواناست، کارهایی که آرزوی مردم عادی به شمار می‌رود، از بسیاری از امور نیز محروم گشته است. مثلاً یان هرگز حق ندارد پایش را از قصر بیرون بگذارد. یا اجازه ندارد با پسربچه‌ها و دخترانِ غیراشرافی رفاقت کند. این شرایط از او نوجوانی دل‌مرده و منزوی ساخته؛ شاهزاده‌ای بیچاره که قصرِ محل اقامتش را به چشم یک زندان نگاه می‌کند.

داستانِ زندگیِ یان امّا بر اثر واقعه‌ای جذاب، رنگ‌وبویی دیگر به خود می‌گیرد. این واقعه، آشنایی یان با دختری به نام «زفی» است. زفی که نزد دوستانش به زفی شورشی مشهور است، زندگی‌ای آزاد و رها از قید و بند دارد. بله، البته که او مثل یانِ اشرافی بهترین غذاها را نمی‌خورد و بهترین جامه‌ها را به تن ندارد. با این حال، او از موهبتی برخوردار است که یان به خواب هم نمی‌بیند: موهبتِ آزادی...

آشنایی یان با زفی شورشی، فصل جدیدی را در زندگی هر دوِ آن‌ها آغاز می‌کند؛ فصلی آکنده از وقایع شگرف و هیجان‌انگیز، وقایعی که دنبال کردن آن‌ها جانی تازه به مخاطب کتاب زفی شورشی می‌بخشد.

کتاب زفی شورشی توسط کتایون سلطانی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه روانه‌ی بازار گشته است. این اثر، داستانی در ستایشِ زندگی است؛ داستانی بکر و زیبا که اولین کاری که می‌کند، این است که هوس خوب زیستن را در سر مخاطب می‌اندازد. از همین رو، از تمام مخاطبان، فارغ از هر سن و سالی که دارند، دعوت می‌کنیم که به مطالعه‌ی کتاب زفی شورشی بنشینند. با این وعده که با انجام این کار، بی‌شک تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خود رقم خواهند زد.

کتاب زفی شورشی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان و کودکانِ متعلق به رده‌ی سنی 9 تا 12 سال، مخاطبین اصلی کتاب زفی شورشی به شمار می‌روند.

با لوکاس هارتمان بیشتر آشنا شویم

لوکاس هارتمان (Lukas Hartmann) متولد سال 1944 و اهل کشور سوئیس است. آثار داستانی این نویسنده‌ی آلمانی‌زبان، اغلب به حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان تعلق دارند. از میان این آثار، می‌توان به عناوینی چون «آنا آنا» و «زفی شورشی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب زفی شورشی می‌خوانیم

یان برای اولین بار در عمرش به همراه همراهانش پا به محوطه‌ی سنگ‌فرش جلو قصر گذاشت؛ جایی که کالسکه قرار داشت. ولی اصلاً وقت نکرد سر فرصت کالسکه را تماشا کند. طفلکی را بلند کردند و گذاشتندش روی نیمکت کالسکه، رایموند و اِستانیسلاوِس هم نشستند چپ و راستش. روبه‌رویش شاه و ملکه نشسته بودند. بعدش دوتا خدمتکار اونیفرم‌پوش درها را بستند و خدمتکاری که روی رکاب پشت کالسکه ایستاده بود شروع کرد به تُلمبه زدن دستگاه دَم‌رسان؛ دستگاهی که به سرنشین‌های کالسکه هوای تازه می‌رساند.

پادشاه با دست علامت داد که راه بیفت. درشکه‌چی، سوار بر چهارپایه، اسب‌ها را راه انداخت. کالسکه به حرکت درآمد، از محوطه‌ی سنگ‌فرش جلوِ قصر و از روی پل متحرک گذشت و با ابهت بسیار، تالاق‌تالاق‌کنان از جاده‌ی قصر رفت پایین. جلوتر از کالسکه، رودِریک با قیافه‌ای ازخودراضی سوار اسبش در حرکت بود. در دو طرف و پشت‌سر کالسکه خدمتکارها و سربازها حرکت می‌کردند، ولی چون همه‌شان اونیفرمِ یک‌شکلی به تن داشتند، یان دیگر نمی‌توانست آن‌ها را از هم تشخیص بدهد.

«چه‌قدر این تو گرم است.» فِردیناند این را گفت و عرق پیشانی‌اش را با دستمال پاک کرد.

ایزابِلا گفت: «وحشتناک گرم است.» و کلاهش را گذاشت روی زانویش.

ولی تمام هوش‌وحواس یان به منظره‌هایی بود که بیرون از کالسکه از کنارش رد می‌شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زفی شورشی
نویسنده
مترجمکتایون سلطانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-683952-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زفی شورشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زفی شورشی

برای دریافت کتاب زفی شورشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.