معرفی و دانلود کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

برای دانلود قانونی کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند، اثری است برای تحمل راحت‌تر رنج‌های زندگی. راس هریس، نویسنده‌ی کتاب، مهارت‌هایی را برای کنار آمدن با رنج از دست‌دادنِ یک عزیز، شغل یا دیگر فقدان‌های مهم زندگی به خواننده آموزش می‌دهد. مطالعه‌ی کتاب حاضر، به افراد رنج‌دیده کمک می‌کند تا دوباره روی پای خودشان بایستند و زندگی را با رویکردی بهتر در پیش بگیرند.

درباره‌ی کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند (When life hits hard)، با رویکردی رمان‌درمانگرانه نوشته شده است. راس هریس (Russ Harris)، نویسنده‌ی کتاب، خواننده را با این واقعیت آشنا می‌کند که پذیرای رنج‌های زندگی باشد. مطالعه‌‌ی این کتاب، حس تعهد به زندگی را در خواننده ایجاد می‌کند و به وی نشان می‌دهد چیزی که وی را رنجور و ناتوان‌کرده، در واقع گذراست. نویسنده، این نکته را پیش روی خواننده قرار می‌دهد که به‌رغم رنج‌های بی‌رحمانه‌ی زندگی، روزگار همچنان ادامه دارد. در نتیجه باید در لحظه زندگی کرد و در را به‌روی غصه‌ها بست. بر اساس اطلاعات کتاب، پزشکان و روانشناسان مطرحِ بین‌المللی در کارگاه‌‌های آموزشیِ خود، مطالعه‌ی این کتاب را به افراد رنج‌دیده پیشنهاد می‌کنند. نویسنده در ابتدای کتاب این نکته را یادآور می‌شود که هیچکس ما را برای رویارویی با فقدان‌های دردناک آماده نمی‌کند. در نتیجه همیشه از رنج‌هایی که سر راهمان قرار می‌گیرد، فرار می‌کنیم. خواننده در این کتاب با این واقعیت آشنا می‌شود که هرچقدر فقدان سنگین‌تر باشد، رنج بیشتری ایجاد می‌شود. از طرف دیگر در حین رویارویی با فقدان، احساساتی مانند وحشت، اضطراب، ترس، خشم، ناراحتی، شوک و نفرت در فرد داغ‌دیده ایجاد می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

راس هریس، در کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند، خواننده را با پنج مرحله‌ی سوگ آشنا می‌‌کند. به گفته‌ی نویسنده، انکار، خشم، چانه‌زنی، افسردگی و پذیرش، این پنج مرحله را تشکیل می‌دهند. پس از آشنایی با این مفاهیم در فصل‌های نخستینِ کتاب،‌ در بخش ششم با عملکرد ذهن در حین رویارویی با فقدان آشنا می‌شویم. عنوان فصل هفتم کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند، «توجه و نام‌بردن» است. «هنر نام‌ بردن»، «نام‌گذاری الگو»، «نام‌گذاری داستان»، «تشکر از ذهن‌تان» و «خنثی‌کننده»، نام بخش‌هایی است که در فصل هفتم این کتاب مطالعه‌ می‌کنیم. «زندگی کنید و اجازه دهید همان‌طور که هست باشد»، نام هشتمین فصل کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند است و یادآوری می‌کند که زندگی کردن فرایندی آموختنی است که باید آن را به خوبی یاد بگیرید. با مطالعه‌ی نهمین فصل کتاب با روش‌هایی برای برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه آشنا می‌شویم. نویسنده در فصل دهم کتاب حاضر به بیان احساس‌ها، هیجان‌ها و حس‌ها می‌پردازد. خواننده پس از مطالعه‌ی یازدهمین فصل کتاب، روش‌های پیش‌رفتن در زندگی را فرا می‌گیرد. در دوازدهمین فصل کتاب با شیوه‌‌هایی برای رویارویی با خاطرات آزاردهنده آشنا می‌شویم. «مقدمات از قبل چیده‌شده»، «تمرین‌هایی برای تصدیق فقدان»، «تمرین‌های حمایت‌کردن» و «از خودِ جوان‌ترتان حمایت کنید»، ازجمله بخش‌هایی هستند که راس هریس در فصل دوازدهم کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند، آن‌ها را پیش روی خواننده قرار می‌‌دهد.

پس از مطالعه‌ی این فصل‌ها به بخش دوم کتاب می‌رسیم که به شرح روش‌هایی برای بازسازی روحیه افراد داغ‌دیده می‌پردازد. خواننده با مطالعه فصل سیزدهم کتاب، فرا می‌گیرد که چگونه به زندگی خود معنا ببخشد. «یک قدم کوچک»، «فرمول چالش»، «زندان کینه»، «هیچ وقت دیر نیست» و «ترک عادت‌های بد»، به‌ترتیب نام فصل‌های چهاردهم تا هجدهم کتاب حاضر هستند و با خواندن آن‌ها نکات کلیدی بسیار خوبی را در باب زندگی و تحمل رنج‌های آن می‌آموزیم. سومین بخش این کتاب به سرزندگی دوباره اختصاص دارد. خواننده در فصل نوزدهم با هنر قدردانی آشنا می‌شود و در فصل بیستم، تجربه‌ی کامل را می‌آموزد. شادی و اندوه نیز نام واپسین فصل کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند، هستند و مسیر خودسازی را برایمان کامل می‌کنند.

نشر گویا وظیفه‌ی چاپ و انتشار کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند را بر عهده گرفته و ثمین اکباتانی، مترجم این کتاب است.

نکوداشت‌های کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

  • این کتاب، یاری ضروری برای تمامی کسانی است که با درد فقدان دست و پنجه نرم می‌کند. نویسنده در این اثر، روش‌هایی کاربردی برای گذر از سختی‌های زندگی ارائه می‌دهد. راس هریس، با قلبی سرشار از حکمت و ملایمت می‌نویسد و فرایندهای کلیدی از جدیدترین علم رفتارشناسی را با زبان روزمره و ابزارهای کاربردی بازگو می‌کند. شما در این کتاب می‌آموزید که چگونه با شجاعت و دلسوزی، با غم خود کنار بیایید و در مواجهه با مشکلات، زندگی خوبی داشته و به شکوفایی برسید. به قدری این کتاب را توصیه می‌کنم که نمی‌توانم جلوی خودم را برای تشویق مراجعان، اقوام و دوستانم به تهیه‌ی آن بگیرم. (مایک سینکلِر، نویسنده‌ی کتاب خودآگاهی برای همه)
  • راس هریس، استاد کمک‌کردن به افرادی است که می‌خواهند روش‌های کاربردیِ درمانگری با پذیرش و قبول مسئولیت را در زندگی روزمره به کار بگیرند. کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند، لحنی خوش‌خوان دارد و به مخاطب کمک می‌کند تا از مرحله بسیار دشوار پذیرش فقدان عزیزان در زندگی، گذر کند. (دکتر راسل کُلتز)

کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌‌زند برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که به‌تازگی عزیزی را از دست داده‌اند، می‌خواهند سلامت روان خود را باز یابند و در مسیر درمان روحی قدم بگذارند، مخاطب اصلی کتاب حاضر به‌شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند می‌خوانیم

ما می‌توانیم تمرین «انداختن لنگر» را در هر زمان و مکانی انجام دهیم، و بلافاصله ما را به زمان حال برمی‌گرداند. سپس می‌توانیم درگیر زندگی شویم و روی وظیفه‌ای که در دست داریم تمرکز کنیم. ما نمی‌خواهیم منتظر بمانیم تا طوفان‌های عاطفی شروع به وزیدن کنند. این تمرینات را در طول روز انجام دهید. ما می‌توانیم هر زمان که در افکار و احساسات خود فرو می‌رویم، بر سر چهارراه و چراغ‌های راهنمایی رانندگی، در زمان تبلیغات میان برنامه‌ای در تلویزیون، در صف انتظار، پشت میز قبل از شروع کار، در هنگام وقت نهار، یا به عنوان اولین کاری که از رختخواب خارج می‌شویم، تمرین کنیم. ما می‌توانیم در مواقعی تمرین کنیم که از لحاظ احساسی متعادل هستیم ‒ زمانی که فقط کمی بدخلق، ناراحت و نگران هستیم. ما می‌توانیم زمانی که حوصله‌مان سر می‌رود یا بی‌صبر هستیم، به جای اینکه برای حواس‌پرتی به گوشی‌های هوشمندمان روی بیاوریم، تمرین کنیم. ما می‌توانیم با هر تجربه درونی ‒ افکار، تصاویر، خاطرات، عواطف، احساسات، هیجانات، انگیزه‌ها، آرزوها ‒ و هر ترکیبی از این موارد را تمرین کنیم.

مانند هر تمرین دیگری در این کتاب، می‌توانید «انداختن لنگر» را تغییر دهید. به عنوان مثال، وقتی نوبت به C می‌رسد ‒ با بدن خود ارتباط برقرار کنید ‒ ممکن است انتخاب کنید که بایستید و حرکات کششی انجام دهید، در حالت کشش کمی بمانید و احساس کنید عضلاتتان بلندتر می‌شوند. می‌توانید کف دست و انگشتان خود را به هم فشار دهید و عضلات گردن، بازوها و شانه‌های خود را منقبض کنید. می‌توانید دستان خود را روی دسته‌ی صندلی‌تان فشار دهید. یا پشت گردن و پوست سر خود را محکم ماساژ دهید. شما می‌توانید به‌آرامی و ملایمت نفس بکشید و یا به‌آرامی موقعیت خود را در صندلی خود تنظیم کنید و متوجه شوید که بدنتان برای انجام اینها چگونه واکنش نشان می‌دهد. می‌توانید به‌آرامی به اطراف اتاق نگاه کنید و متوجه شوید که چگونه از گردن، سر و چشمان خود استفاده می‌کنید، یا اگر نتیجه‌ی این حرکات را می‌دانید و در جایی تنها هستید، می‌توانید حرکتی از یوگا، تای چی یا پیلاتس انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
یادداشت مترجم
درباره‌ی نویسنده
بخش اول: گروه‌بندی
فصل اول: زمانی که زندگی ضربه می‌زند
فصل دوم: اولویت‌بندی کارهای مهم
فصل سوم: کلمات محبت‌آمیز
فصل چهارم: دست از مبارزه بردارید
فصل پنجم: زمانی که طوفان‌ها شروع به وزیدن می‌کنند
فصل ششم: روان مه‌آلود
فصل هفتم: توجه و نام‌گذاری
فصل هشتم: زندگی کن و بگذر
فصل نهم: همراهان درونی ما
فصل دهم: نگاه کنجکاو
فصل یازدهم: دستی مهربان
فصل دوازدهم: وقتی خاطرات دردناک می‌شوند
بخش دوم: بازسازی
فصل سیزدهم: معنادار کردن زندگی
فصل چهاردهم: یک قدم کوچک...
فصل پانزدهم: فرمول چالش
فصل شانزدهم: زندانی از کینه
فصل هفدهم: هیچ‌وقت دیر نیست
فصل هجدهم: ترک عادت‌های بد
بخش سوم: احیا کردن
فصل نوزدهم: صحنه نمایش زندگی
فصل بیستم: تجربه کامل
فصل بیستم‌ویکم: شادی و غم
ضمایم
الف: خنثی‌سازی
ب: ذهن‌آگاهی با تنفس
پ: تعیین هدف
تقدیر و تشکر نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند
نویسنده
مترجمثمین اکباتانی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-312-063-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

برای دریافت کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.