معرفی و دانلود کتاب ساغر و نسیم

عکس جلد کتاب ساغر و نسیم
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساغر و نسیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساغر و نسیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساغر و نسیم

کتاب ساغر و نسیم یک اثر داستانی است که سعی می‌کند موضوعات اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ی کنونی را با ادبیاتی شاعرانه و عارفانه، بیان کند. حشمت‌الله ریاضی با لحنی زیبا و محصورکننده، داستان عشق افلاطونی عاشق و معشوقی را روایت می‌کند و باعث می‌شود مخاطب با خواندن هر سطر از کتاب بیشتر جذب آن شود.

درباره‌ی کتاب ساغر و نسیم

کتاب ساغر و نسیم داستان افرادی را روایت می‌کند که در یک مکان کنار هم گردآمده‌اند. این کتاب مواجهه‌ی انسان‌ها با عقاید و تفکرات متفاوت با یکدیگر را به‌گونه‌ای جذاب با استفاده از ابیاتی از حافظ، مولانا و... به تصویر می‌کشد. این کتاب، مسائل و موضوعاتی که هم‌اکنون در جامعه وجود دارد را در جای‌جای کتاب گنجانده است و سعی می‌کند آن‌ها را بررسی کند. مسائل و شبهاتی که امروزه مورد اختلاف برخی از مسلمانان خصوصاً جوانان از دین اسلام شده است را به صورت داستانی و شاعرانه بیان می‌کند و برای یک‌یک آن‌ها پاسخ می‌آورد. برای مثال موضوع چهار همسری را به شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه آن زمان دانسته و اعتقاد دارد این مسئله ربطی به دین اسلام ندارد. ریاضی در کتاب ساغر و نسیم به این موضوع اشاره دارد که این مسائل جز آداب اجتماعی فرعی دین هستند و ربطی به اصل دین که خداباوری و یکتاپرستی است، ندارد.

حشمت‌الله ریاضی باذوق هنری و شاعرانه‌ی خود و با استفاده از اشعار و داستانی از آثار شاعران بزرگی مانند نظامی، شمس و... وصال عاشق و معشوقی را توصیف می‌کند که بالاخره به یکدیگر رسیده‌اند. نویسنده موقعیت و زمان‌های مختلفی که این عاشق و معشوق با یکدیگر هستند و صحبت‌هایی که میانشان ردوبدل می‌شود را به شیوه‌ای شاعرانه و هنرمندانه به تصویر می‌کشد. او همچنین به توصیف خودشناسی و خداشناسی می‌پردازد و معتقد است هرکه خودش را بشناسد می‌تواند خدای خود را بشناسد.

به‌طورکلی، کتاب ساغر و نسیم یک کتاب عارفانه، عاشقانه و شاعرانه است که به‌صورت جذابی درباره‌ی خدا، عشق، وصال، دین و... صحبت می‌کند. این کتاب که توسط انتشارات گنج حضور به چاپ رسیده است، سعی می‌کند مسائل دنیوی و روزمره‌ای که هر فردی ممکن است در طول زندگی و موقعیت‌های مختلف با آن روبه‌رو شود را بازگو کند و برای آن‌ها پاسخ عاقلانه و عارفانه بیاورد.

کتاب ساغر و نسیم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ساغر و نسیم برای هرکسی که به ادبیات و خصوصاً موضوعات عاشقانه و عارفانه علاقه دارد، مناسب است.

در بخشی از کتاب ساغر و نسیم می‌خوانیم

از برکت وجود آن همسر پاکدامن و خردمند، گام‌هایم استوار شد، در سه دانشگاه قبول شدم، به تهران منتقل گردیدم. حقوق من کفاف مخارج خود، همسر، مادر و خواهرم و اجاره خانه را نداشت، امّا عشق و اخلاق و خرد و راه پیشرفت دست به دست داده بودند و همه سختی‌ها را آسان می‌کردند. در 24 ساعت یک بار نان خشکی می‌خوردیم، ولی هرگز رو ترش نکردیم. هرگز در برابر هیچ‌کس سر خم نکردیم. هرگز ناسپاسی نورزیدیم و از شوق عبادت نکاستیم و از ذکر و فکر و تدریس و تحصیل غفلت نورزیدیم. من هروز پیاده از جنوب شهر تا دانشگاه تهران می‌رفتم و ظهرهم با پای پیاده به مدرسه‌ای که در همان جنوب شهر بود و در آن جا درس می‌دادم و بر می‌گشتم. عصر باز پیاده به دانشکده دیگر می‌رفتم و باز شب بر می‌گشتم، کتاب هم‌کلاسی‌ها را می‌گرفتم و می‌خواندم و از گرسنگی، دست بر روی شکم می‌نهادم... با وجود همه این‌ها در دانشگاه رتبه اوّل را به‌دست آوردم و در مدرسه به عنوان معلّم نمونه انتخاب شدم و همه را از لطف خدا، عنایت مولی و محبت و فداکاری همسرم می‌دانستم. واقعاً همان نان خشک چه لذت‌بخش بود و نگاه محبت‌آمیز همسرم چه جان‌بخش...

فهرست مطالب کتاب

آغاز داستان
آوای موسیقی
شب ‌افروزان بیدار دل
میز صبحانه
چشمهایش
مروری بر زندگی
در نشیب و فراز زندگی
طوفان
بوسه بر دست
در دامنه کوه
دیداری دیگر
خاطرات ساغر
خانه‌ی گلی محقر، اشک و آه و امید
حادثه‌ای که تا مغز استخوانم را سوزاند
فقر، خرافه، جهل
دوران دبیرستان
حزب بازی‌ها
جلوه‌گاه عشق، معشوق و ملموس
ازدواج و دانشگاه
از مجاز تا حقیقت
باز هم سفر در آن سوی دریاها
نامه‌ای به نسیم
نامه ای از نسیم
روزهای تنهایی
نامه‌ای دیگر به نسیم
باز هم نامه ای دیگر به نسیم
سوزو درد فراق
اولین ملاقات دیگرپس از فراق در خانه ساغر
شورعاشقی
ملاقاتی دیگر
شب پایانی ساغر
هستی، خدا، انسان
حدود آگاهی انسان
معیارهای ارزشی
هدف زندگی
بدرود و تنهایی
چهارشنبه‌ خوشبختی
آگاهی حقیقی، دل‌آگاهی است
روش شناخت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساغر و نسیم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گنج حضور
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-685635-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساغر و نسیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساغر و نسیم

برای دریافت کتاب ساغر و نسیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.