معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی شاه پر

عکس جلد کتاب صوتی شاه پر
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاه پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاه پر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شاه پر

کتاب صوتی شاه پر روایتی داستانی از مهدی عبدالله‌ پور است. عبدالله پور در این داستان راوی حکایت دو دوست به نام‌های رحیم و متین است که یکی کفتربازی حرفه‌ای و دیگری در حال یادگیری از اوست. رحیم رسم و آداب نگهداری از کبوترها را به متین توضیح می‌دهد تا او هم بتواند از پرنده‌هایش نگهداری کند اما متین تا یاد گرفتن زیر و بم این کار خیلی فاصله دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی شاه پر

مهدی عبدالله پور در کتاب صوتی شاه پر داستانی از دو دوست را روایت کرده است. رحیم و متین با یکدیگر دوست هستند. رحیم کفترباز ماهری است و با فوت و فن این کار به خوبی آشناست. او سعی دارد این مهارت را به متین بیاموزد و به همین خاطر، یک‌به‌یک اصول و قواعد آن را به وی توضیح می‌دهد.

پرهای پرنده‌ها کارآیی‌های مختلفی مانند جفت‌یابی، عایق سرما و گرما و پرواز دارند و با اسامی مختلفی هم مثل دست‌ پر و شاه پر و... نامیده می‌شوند. شاه‌ پر به پرهای انتهایی بال کبوتر گفته می‌شود که معمولاً زیر پرهای دیگر قرار می‌گیرند و پرنده از آن‌ها برای پرواز و صعود به ارتفاع بالاتر استفاده می‌کند.

رحیم مانند اغلب کفتربازهای حرفه‌ای، شاه پر پرنده‌های متین را می‌کَنَد تا کار را برای او راحت کرده باشد. اما دسته‌گلی که متین به آب می‌دهد، نشانه از این است که هنوز خیلی مانده تا یاد بگیرد چه‌طور به‌خوبی از پرنده‌هایش نگهداری کند.

کتاب صوتی شاه پر را به همت خانه داستان چوک با خوانش نگارنده‌ی اثر، مهدی عبدالله پور می‌شنویم.

کتاب صوتی شاه پر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی شاه پر را به تمامی طرفداران ادبیات معاصر فارسی و دوست‌داران داستان‌های کوتاه ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی شاه پر می‌شنویم

رحیم، گوشه‌ی پشت‌بام خانه‌ی متین که روبه‌روی مدرسه‌ی آرمان قرار دارد نشسته روی دو پا. رحیم دستش را در گونی می‌برد. کفتری را درمی‌آورد و بالا می‌گیرد و رو به متین می‌گوید: «اینو می‌بینی؟ به این می‌گن کله‌برنجی.» متین فقط نگاه می‌کند. دو پر بلند از هر بال کبوتر می‌کند و ورش می‌دهد یک‌طرف. دست رحیم دوباره در گونی می‌رود و بیرون می‌آید و می‌گوید: «این سوسکیه!» متین سر تکان می‌دهد و می‌گوید: «چه خوشگله!»

- این یکی سینه‌سرخه.

رحیم بعد از آن چند کبوتر دیگر را هم از توی گونی درمی‌آورد و چند پر از آن‌ها می‌کند و روی پشت‌بام پرت می‌کند. متین مثل کسی که بخواهد شترمرغ بگیرد، دنبال کبوترها می‌دود و بلند بیه بیه بیه می‌کند. کبوترها بال‌هایشان را به هم می‌زنند و کوتاه می‌پرند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

10 دقیقه
شاه پر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شاه پر
نویسنده
راویمهدی عبدالله پور
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شاه پر

Fatemeh_Khalili
۱۴۰۳/۲/۱۵
درود و سحرگاهتان نیک. با سپاس فراوان از گوینده عزیز و نویسنده محترم. این کتاب چنان که انتظار می‌رفت به پایان نرسید. شروع خوبی داشت و از شیوه عشق بازی کفتربازان و یا همان عشق بازان به خوبی روایت شده بود اما انتهای داستان به نوعی توهین به کفتربازان تلقی میشد. کفتربازی نماد پرشکوهی را صاحب است نماد در صلح، وفاداری، وابستگی.. اما این داستان فقط می‌توان نتیجه گرفت که باید از دوستی با کبوتران دوری کرد و به قدری بی محتوا بود که من میتوانم فقط نتیجه بگیرم که شاهپر را قیچی نکنم و چسب بزنم!! در کل روایت ضعیفی بود و از نظر من ارزش وقت گذاشتن را ندارد" موفق و پیروز باشید
میرکریم
۱۴۰۳/۲/۱۲
با این کتاب زحمت فرهنگ سازی خیلی از کبوتر بازهای واقعی رو زیر سوال میبرید، بنظرم قبل از تولید محتوا چشم و گوشی باز کنید و پزشکان و اهل علم و معرفعت که تو این رشته فعالیت میکنن ببینید بنظرم شخصی که کار فرهنگی میکنه اول باید ریشه فرهنگ رو توخودش ببینه بعد به تولید اثر ببپردازه، کبوتر عشق پاکیه که صلح نماد و دوستیه لطفاً قبل از اینکه جامعه عشق بازی رو زیر سوال ببرید یه روزی مهمان اشخاصی که کبوتر نگه میدارن باشید قول میدم عشق و علاقه‌ای میبینید که از پدر مادرتون ندیدید.
مجیدناجی
۱۴۰۳/۲/۵
باعرض سلام خدمت دوستان کتاب و همراهانه کتابراه. نویسنده موضوع جالبی انتخاب کرده بود و تمام رفتار و گفتار یک کفترباز را دقیق گفته بود. همچنین ظلمی که انسان به کبوترها میکند را زیبا بیان کرده بود. صدا پیشگان و راوی وموزیک داستان عالی بودند. کاش ما انسان باشیم و حق حیات موجودات زنده را ارزشمند بدانیم. ممنونم از کتابراه عزیز که این داستان را به رایگان برای همگان گذاشته ست.
Abjar42
۱۴۰۳/۲/۷
با تشکر از کتابراه و گوینده و نویسنده محترم.
با شنیدن این داستان کنجکاو شدم که اگر شهپر کفتری چیده بشه، چطور می‌تونه توی سلامتیش تأثیر بذاره. توی گوگل مقداری اطلاعات گرفتم ولی بهر حال نفهمیدم دلیل مرگ و از بین رفتن کفتر‌های داستان چیی بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شاه پر

برای دریافت کتاب صوتی شاه پر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.