معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم: طراحی و پیاده سازی

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم: طراحی و پیاده سازی

لیانا خسروی زاده، حمیدرضا قنبری و معصومه یارمحمدی در کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم، تمامی آن‌چه را که لازم است در مورد ساختار، مکانیزم، امکانات، مدل‌سازی، طراحی و اجرای شبکه‌های حسگر بی‌سیم بدانید، به‌طور مفصل شرح داده‌اند. اثر حاضر علاوه‌بر ارائه‌ی آموزه‌های تئوری، چندین نمونه و مثال را نیز برای مخاطبانی که در حیطه‌ی تولید و مدل‌سازی شبکه‌های حسگر فعالیت دارند، عرضه و تشریح کرده است.

درباره‌ی کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم

رشد فناوری و پیشرفت علم در زمینه‌ی تولید مدارهای مجتمع با اندازه‌های کوچک، همچنین گسترش فناوری ارتباطات بی‌سیم، موجب طراحی و ساخت شبکه‌های حسگر بی‌سیم شده‌اند. عامل تمایز این نوع از حسگرها نسبت به حسگرهای سنتی و قدیمی، توانایی آن‌ها در برقراری ارتباط مستقیم با پدیده‌های جهان فیزیکی است. حسگرهایی که سابقاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تنها می‌توانستند بین انسان‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند. حسگرهای بی‌سیم امروزه دستخوش تحول بسیاری شده‌اند و انواع گوناگونی را دربرمی‌گیرند. برای آشنایی هرچه بیشتر با ماهیت، ساختار و کاربرد این حسگرها، پیشنهاد می‌کنیم با لیانا خسروی‌زاده، حمیدرضا قنبری و معصومه یارمحمدی در کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم همراه شده و اطلاعات وسیعی را در این زمینه دریافت کنید. مروری کوتاه بر فصول و بخش‌های متنوع کتاب، شما را بیشتر با محتوای آن آشنا خواهد کرد.

فصل نخست این اثر بر ساختار کلی شبکه‌ی حسگرهای بی‌سیم متمرکز شده و اجزای آن‌ها را اعم از میدان حسگر، چاهک، کارانداز، گره حسگر و... معرفی می‌کند. مخاطبان با مطالعه‌ی این فصل، ویژگی‌ها و کاربرد شبکه‌های حسگر یا کارانداز را نیز خواهند شناخت. فصل دوم نحوه‌ی طراحی شبکه‌های حسگر بی‌سیم را شرح داده. جنبه‌های سخت‌افزاری این نوع از شبکه‌ها، قابلیت اطمینان آن‌ها، مقیاس‌پذیری و قیمت احتمالی‌شان، شرایط محیطی لازم برای شبکه‌های بی‌سیم، رسانه‌ی ارتباطی و توان مصرفی این نوع از شبکه‌ها، همچنین عوامل پیش‌بینی‌ناپذیر در عملکرد یک شبکه‌ی حسگر کارانداز، در همین فصل شرح داده می‌شوند.

لیانا خسروی‌زاده، حمیدرضا قنبری و معصومه یارمحمدی در فصل سوم کتاب، یک نمونه‌ی پیاده‌سازی‌شده‌ی شبکه‌ی بی‌سیم را شرح داده‌اند. مطالعه‌ی این فصل برای مخاطبانی که بیشتر به دنبال آموزه‌های عملی هستند، بسیار گره‌گشا خواهد بود. روش بررسی نرم‌افزار‌های شبیه‌سازی‌شده‌ی شبکه‌ی بی‌سیم در فصل چهارم آموزش داده می‌شود. خصوصیات ضروری برای شبیه‌سازها، از جمله انعطاف‌پذیری، سرعت، سهولت، قابلیت مصور ساختن و امکان اجرای مجدد آن‌ها در این فصل به‌تفصیل مطرح می‌شوند. سپس انواع شبیه‌سازها و شیوه‌ی عملکرد آن‌ها نیز به مخاطبان معرفی می‌شوند.

مدل‌سازی شبکه‌های بی‌سیم، موضوع اصلی پنجمین فصل از کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم محسوب می‌شود. در این فصل به نحوه‌ی اجرای یک مدل از پیش ساخته‌شده و ساختار آن اشاره شده است. کانال‌ها، نمایش بصری و کنترل اجرای چنین مدل‌هایی نیز در همین فصل مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. امکانات و قابلیت‌های مدل‌سازی شبکه‌های بی‌سیم در فصل ششم موضوع بحث و بررسی بوده‌اند. انواع مدل‌ها و همین‌طور نمونه‌هایی از قابلیت‌های مدل‌سازی در این فصل ارائه شده‌اند که مطالعه‌ی آن‌ها برای دنبال‌کنندگان حوزه‌ی شبکه‌های بی‌سیم راه‌گشا خواهد بود.

فصل هفتم نیز منحصراً مدل‌های شبکه‌‌های حسگر بی‌سیم را با تحلیل چند نمونه‌ی واقعی، توضیح می‌دهد؛ مانند مدل نظارت بر ترافیک یا مثلث‌بندی.

در صورتی که بنا به رشته‌ی تحصیلی یا موقعیت شغلی خود، لازم است اطلاعاتتان را در مورد شبکه‌های حسگر بی‌سیم، قابلیت‌ها و ساختار آن‌ها افزایش دهید، خواندن کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کتاب حاضر در حقیقت جلد دوم کتابی است که پیشتر با عنوان «شبکه‌های حسگر بی‌سیم (فناوری‌ها و کاربردها) - جلد اول» چاپ و منتشر شده بود. انتشار هر دوی این آثار را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به عهده داشته است. ‌

کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبانی که مایلند اطلاعات خود را در زمینه‌ی فناوری حسگرها و سازوکار آن‌ها افزایش دهند، با مطالعه‌ی کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم اطلاعات کاربردی و مفیدی را دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم: طراحی و پیاده سازی می‌خوانیم

پیشرفت‌های اخیر در فناوری ساخت مدارات مجتمع در اندازه‌های کوچک از یک سو و توسعه فناوری ارتباطات بی‌سیم از سوی دیگر زمینه ساز طراحی شبکه‌های حس کار بی سیم شده است.

تفاوت اساسی این شبکه‌ها ارتباط آن با محیط و پدیده‌های فیزیکی است شبکه‌های سنتی ارتباط بین انسان‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی را فراهم می‌کند در حالی که شبکه حس کار مستقیماً با جهان فیزیکی در ارتباط است.

با استفاده از حسگرها محیط فیزیکی را مشاهده کرده، براساس مشاهدات خود تصمیم‌گیری نموده و عملیات مناسب را انجام می‌دهند. نام شبکه حس کار بی‌سیم یک نام عمومی است برای انواع مختلف که به منظورهای خاص طراحی می‌شود. برخلاف شبکه‌های سنتی که همه منظوره‌اند شبکه‌های حس کار نوعاً تک منظوره هستند. در صورتی که گره‌ها توانایی حرکت داشته باشند شبکه می‌تواند گروهی از ربات‌های کوچک در نظر گرفته شود که با هم به صورت تیمی کار می‌کنند و جهت مقصد خاصی مثلاً بازی فوتبال یا مبارزه با دشمن طراحی شده است.

از دیدگاه دیگر اگر در شبکه تلفن همراه ایستگاه‌های پایه را حذف نماییم و هر گوشی را یک گره فرض کنیم ارتباط بین گره‌ها باید بطور مستقیم یا از طریق یک یا چند گره میانی برقرار شود. این خود نوعی شبکه حس کار بی سیم می‌باشد.

اگرچه به نقلی تاریخچه شبکه‌های حس کار به دوران جنگ سرد و ایده اولیه آن به طراحان نظامی صنایع دفاع آمریکا بر می‌گردد. ولی این ایده می‌توانسته در ذهن طراحان ربات‌های متحرک مستقل یا حتی طراحان شبکه‌های بی سیم موبایل نیز شکل گرفته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: ساختار کلی شبکه حسگر بی سیم
فصل دوم: طراحی شبکه‌های حسگر بی‌سیم (حس کار)
فصل سوم: نمونه‌ی پیاده‌سازی شده شبکه حس کار
فصل چهارم: بررسی نرم‌افزارهای شبیه‌سازی شبکه بی‌سیم
فصل پنجم: مدل‌سازی شبکه‌هایی بی‌سیم
فصل ششم: قابلیت‌های مدل‌سازی شبکه‌های بی‌سیم
فصل هفتم: مدل شبکه حسگر بی‌سیم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم: طراحی و پیاده سازی
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-600-124-793-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم

برای دریافت کتاب شبکه‌های حسگر بی‌سیم - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.