معرفی و دانلود کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی: بر اساس تست مایرز-بریگز (MBTI)

عکس جلد کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی: بر اساس تست مایرز-بریگز (MBTI)
قیمت:
۵۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی: بر اساس تست مایرز-بریگز (MBTI)

یک راهنمای کامل برای درک بهتر آن‌ چیزی که درون ذهن افراد می‌گذرد! کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی، اطلاعات کاملی را درباره‌ی تیپ‌های شخصیتی MBTI و ویژگی‌های هر یک در اختیار شما می‌گذارد و اگر به دنبال این هستید که بتوانید رفتارهای خود و دیگران را بهتر درک کرده و روش برخورد درست با افراد مختلف را پیدا کنید، مناسب شما خواهد بود. مولف این اثر، مازیار قاسم زاده سنگرودی است.

درباره‌ی کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی

در دنیای امروز، اهمیت شخصیت‌شناسی و تیپ‌های شخصیتی از آن‌چه تصور می‌شد فراتر رفته است. علاوه بر تاثیرگذاری آن در ارتباطات شخصی، در بسیاری از مصاحبه‌های شغلی و تحصیلی هم بر اساس نتایج تست‌های شخصیت‌شناسی تصمیم‌گیری می‌شود. از مرسوم‌ترین تست‌های شخصیت‌شناسی، تست MBTI یا شاخص تیپ‌شناسی مایرز-بریگز است که بر اساس چهار گروه از ویژگی‌ها، شانزده تیپ شخصیتی را تعریف کرده و با استفاده از یک پرسشنامه نزدیک‌ترین شخصیت را به افراد نسبت می‌دهد. کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی، بر اساس تست مایرز-بریگز و انواع شخصیت‌های معرفی‌شده طبق این تست نوشته شده است. این اثر پرسشنامه‌ی MBTI را در اختیار شما قرار می‌دهد و تمام ابعاد آن را به خوبی تشریح کرده است.

معرفی و دانلود کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی

در تیپ‌شناسی شخصیت، شاخص تیپ مایرز-بریگز (MBTI) یک پرسشنامه‌ی درون‌نگر است که ویژگی‌های روان‌شناختی متفاوتی را بر اساس نحوه‌ی درک افراد از جهان و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها نشان می‌دهد. این تست از محبوبیت بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر هم بیش از پیش مورد توجه واقع شده. بر اساس این آزمون، شخصیت هر فرد بر اساس چهار گروه از ویژگی‌ها تعریف می‌شود که عبارتند از: «درون‌گرایی (I) یا برون‌گرایی (E)»، «حسی (S) یا شمّی (N)»، «منطقی (T) یا احساسی (F)» و «داوری‌کننده (J) یا ملاحظه‌کننده (P)». پرسش‌هایی که در این تست مطرح می‌شوند در تعیین غالب‌بودن هر یک از این ویژگی‌ها در فرد تاثیرگذارند و در نهایت، سبب تعیین یک تیپ شخصیتی از تیپ‌های شانزده‌گانه برای فرد می‌شوند. کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی، علاوه بر این که تعریف جامعی از هر یک از 8 ویژگی ذکرشده ارائه کرده، بعد از پرسشنامه‌ی کامل MBTI، هر 16 تیپ شخصیتی را به صورت کامل توضیح داده است.

MBTI مبتنی بر نظریه‌ی تأثیرگذار تیپ‌های روان‌شناختی (Psychological Types) است که توسط روان‌پزشک سوئیسی کارل یونگ (Carl Jung) در سال 1921 پیشنهاد شد؛ او معتقد بود مردم، جهان را با استفاده از چهار کارکرد روان‌شناختی اصلی حس، شهود، احساسات و منطق - تجربه می‌کنند. همچنین معتقد بود که برای هر فرد، هر یک از کارکردها در درجه اول با درونگرا یا برونگرا بودن او مرتبط است. اما به طور کلی، MBTI توسط دو آمریکایی ساخته شد: کاترین کوک بریگز (Katharine Cook Briggs) و دخترش ایزابل بریگز مایرز (Isabel Briggs Myers)، که از کتاب «تیپ‌های روان‌شناختی (Psychological Types)» از کارل یونگ الهام گرفته‌اند. ایزابل مایرز احساس می‌کرد که این کتاب برای عموم مردم بیش از حد پیچیده است، و به همین دلیل سعی کرد کارکردهای شناختی یونگ را سازماندهی کند تا آن را به صورت یک نسخه‌ی در دسترس‌تر درآورد و با همین دیدگاه هم MBTI را ایجاد کرد. MBTI بر ارزش تفاوت‌های طبیعی تأکید می‌کند. فرض اساسی MBTI این است که همه‌ی ما ترجیحاتی در گذراندن و تفسیر تجربیات خود داریم و این ترجیحات، زیربنای علایق، نیازها، ارزش‌ها و انگیزه‌های ما را تشکیل داده‌اند. کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی با زبانی ساده به شما کمک می‌کند تا درک خوبی از تیپ‌های شخصیتی و ویژگی‌های آن‌ها به دست آورید و بتوانید از منظر دیگری به خود، اطرافیان و رفتارها بنگرید.

کتاب حاضر، هر تایپ شخصیتی را با ویژگی‌هایی که دارد، نقاط ضعف و قوت آن، رویکردی که در ارتباطات کاری و شخصی پیش می‌گیرد، نقاط ضعف و قوت کاری، تعریف او از رضایت شغلی و بهترین مشاغلی که مناسب هر تایپ شخصیتی هستند، تشریح کرده است. خواندن کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی باعث می‌شود تا بتوانیم با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود، مسیر بهتری را انتخاب کرده، دلیل و ریشه‌ی بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها را پیدا کنیم و متوجه خواهیم شد که ویژگی‌های شخصیتی تا چه اندازه می‌توانند حتی بر مسیر شغلی و رضایتی که از آن داریم نیز تاثیرگذار باشند.

این اثر توسط مازیار قاسم زاده سنگرودی نوشته شده و انتشارات ادیبان روز آن را به چاپ رسانده است.

کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به افرادی که به موضوع شخصیت‌شناسی علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی: بر اساس تست مایرز-بریگز (MBTI) می‌خوانیم

درونگراها، افرادی محافظه‌­کار، مستقل، تکرو، خجالتی، خوددار، یکنواخت و متعادل و کم­رو هستند. از درون خود انرژی می­‌گیرند. موضوعات را در ذهن خود ارزیابی می­‌کنند. اطلاعات شخصی را به ندرت با دیگران در میان می­‌گذارند. بیشتر گوش می­‌دهند و کمتر حرف می­‌زنند.
دوست ندارند مرکز توجه باشند. نگرش درونگرا از درون برانگیخته می‌شود و با عوامل درونی و ذهنی هدایت می‌شود. درونگراها کسانی هستند که وقتی درمقابل جهان بیرون قرار می‌گیرند، دو دل و منفعل می‌شوند. معمولاً آدم‌های توداری هستند که خودشان را بروز نمی‌دهند و تمایل دارند قلمروی شخصی داشته باشند و تا جایی که امکان دارد نمی­‌خواهند در کانون توجه باشند. آن‌ها از احساسات و هیجان‌هایشان فقط برای تعداد محدودی از دوست‌های خیلی صمیمی حرف می‌زنند. برای همین اگر یک فرد درونگرا را ببینید، اگر او را نشناسید، فکر می‌کنید با آدم بی­‌اعتنایی مواجه شده‌­اید. کم‌حرف هستند و به سکوت و تفکر علاقه دارند.

اگر درونگرا اطرافتان هست بدانید:

آنها کسل­‌کننده، خجالتی و کم‌هوش نیستند، فکر نکنید از کار تیمی متنفر هستند، اگر عضو گروهی شوند کاملاً خودشان را با آن گروه یکی و یگانه می‌دانند و فردیت داشتن برایشان مهم نیست. آنها مشابهت را بیشتر از تفاوت دوست دارند. در ارتباط برقرار کردن با افراد جدید مشکل دارند و از دید و بازدیدهای غیرمنتظره و ناگهانی بیزار هستند. در بین انبوه مردم بودن آنها را خسته می‌کند، کارایی آنها در تنهایی بیشتر است، بیشتر از دست کرده‌ی خودشان خشمگین می‌­شوند تا دیگران، درکشان مشکل است، تمرکزشان قوی است و به ایده­‌ها و عقاید نو علاقه‌مندند، شخصیتی که در تنهایی خود دارند با آنچه در حضور دیگران هستند متفاوت است، مشتاق و احساساتی هستند، اما معمولاً احساساتشان را بیان نمی‌­کنند، در جمع نا­آشنا ساکت اما در بین دوستان خود راحتند، قبل از تصمیم‌­گیری به آن فکر می‌­کنند، پیش از حرف زدن می‌­اندیشند. برونگراها همیشه درونگراها را به خیال‌باف بودن، احساساتی بودن، عجیب و غریب بودن و ذهنی‌­گرایی متهم می‌کنند. درونگراها 25 الی 40 درصد از جمعیت را تشکیل می‌­دهند. این خصوصیات هیچ ارتباطی با کم‌رویی درونگرایان ندارد و ممکن است آن‌ها خیلی هم بااعتماد­به‌نفس باشند؛ 65 درصد نوابغ را درونگرایان تشکیل می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: روانشناسی شخصیت
فصل دوم: انواع شخصیت
فصل سوم: تست شخصیت‌شناسی MBTI چیست؟
فصل چهارم: شخصیت‌شناسی به روش MBTI (مایرز-بریگرز)
فصل پنجم: شما کدام تیپ شخصیتی را دارید؟
فصل ششم: ENFJ (برونگرا- شمّی- احساسی- داوری‌کننده)
فصل هفتم: ENFP (برونگرا- شمّی- احساسی- ملاحظه‌کننده)
فصل هشتم: ENTJ (برونگرا- شمّی- فکری- داوری‌کننده)
فصل نهم: ENTP (برونگرا- شمّی- فکری- ملاحظه‌کننده)
فصل دهم: ESFJ (برونگرا- حسی- احساسی- داوری‌کننده)
فصل یازدهم: ESFP (برونگرا- حسی- احساسی- ملاحظه‌کننده)
فصل دوازدهم: ESTJ (برونگرا- حسی- فکری- داوری‌کننده)
فصل سیزدهم: ESTP (برونگرا- حسی- فکری- ملاحظه‌کننده)
فصل چهاردهم: INFJ (درونگرا- شمّی- احساسی- داوری‌کننده)
فصل پانزدهم: INFP (درونگرا- شمّی- احساسی- ملاحظه‌کننده)
فصل شانزدهم: INTJ (درونگرا- شمّی- فکری- داوری‌کننده)
فصل هفدهم: INTP (درونگرا- شمّی- فکری- ملاحظه‌کننده)
فصل هجدهم: ISFJ (درونگرا- حسی- احساسی- داوری‌کننده)
فصل نوزدهم: ISFP (درونگرا- حسی- احساسی- ملاحظه‌کننده)
فصل بیستم: ISTJ (درونگرا- حسی- فکری- داوری‌کننده)
فصل بیست‌ویکم: ISTP (درونگرا- حسی- فکری- ملاحظه‌کننده)
فصل بیست‌ودوم: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی: بر اساس تست مایرز-بریگز (MBTI)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-6156-37-0
موضوع کتابکتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی

برای دریافت کتاب شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.