معرفی و دانلود کتاب صوتی 35 کیلو امید

عکس جلد کتاب صوتی 35 کیلو امید
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 35 کیلو امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 35 کیلو امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 35 کیلو امید

کتاب صوتی 35 کیلو امید اثری از آنا گاوالدا، نویسنده‌ی مشهور و محبوب فرانسوی است. گاوالدا در این کتاب، که در سال 2005 نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوانِ آلمان شده است، داستان پسربچه‌ای بیزار از مدرسه را روایت می‌کند که به‌دلیل نمره‌های بد و ضعف تحصیلی از مدرسه اخراج می‌شود. نه‌تنها والدینش که خود او هم گمان می‌کند استعدادی ندارد در حالی که در وجودِ قهرمانِ کوچکِ ما، توانایی خارق‌العاده‌ای نهفته است که از چشم والدین و معلمانش دور مانده.

درباره‌ی کتاب صوتی 35 کیلو امید

آنا گاوالدا (Anna Gavalda) در کتاب صوتی 35 کیلو امید (95Pounds of Hope) راوی ماجراهای زندگی پسر نوجوانی به نام گرگوآر است. گرگوآر شبیه هیچ‌کدام از بچه‌های مدرسه نیست. بیشتر بچه‌ها مدرسه‌رفتن را دوست دارند. یکی عاشق ریاضی است و از حل کردن مسئله‌های پیچیده لذت می‌برد؛ یکی می‌تواند کلی شعر حفظ کند و آن‌ها را سر کلاس بخواند؛ یکی نقاشی دوست دارد و دیگری عاشق ورزش کردن است اما گرگوآر نه‌تنها در تمام درس‌های مدرسه ضعیف است بلکه از رفتن به مدرسه به معنای واقعی کلمه متنفر است. پدر و مادر تلاش می‌کنند او را به مدرسه علاقه‌مند کرده و تشویقش کنند درس بخواند اما مدرسه و کارهایی که باید در آن انجام بدهد، برای او هیجان‌انگیز نیست و جذابیتی ندارد.

قهرمانِ کتاب صوتی 35 کیلو امید به‌خاطر رفتن به مدرسه به اضطراب دچار می‌گردد. وقتی والدینش متوجه این موضوع می‌شوند، او را نزد پزشک‌ها و مشاوران متعدد می‌برند و آن‌ها پس از آزمایش‌های مختلف مانند اسکن مغز و... برچسب بیماری‌هایی مانند اختلال حواس و عدم تمرکز بر او می‌زنند. فاجعه -البته از نگاه پدر، مادر، معلم‌ها و مدیر مدرسه‌اش- زمانی اتفاق می‌افتد که نوجوان ما به‌خاطر نمره‌های بدش در کلاس ششم مردود می‌شود و هیچ مدرسه‌ای او را نمی‌پذیرد. دیگر کاری جز رفتن به کارگاه پدربزرگش، گرگوآر را خوشحال نمی‌کند. پدربزرگ که از مردودی نوه باخبر می‌شود، او را نصیحت می‌کند که شاد باشد و هر کاری برای شاد باقی‌ماندن از دستش برمی‌آید، انجام دهد. گرگوآر این اندرز را آویزه‌ی گوشش می‌کند و در وجودش به دنبال چیزی یگانه و منحصربه‌فرد می‌گردد تا زندگی‌اش را به شیوه‌ی خودش بسازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی 35 کیلو امید

هراس و گریز از مدرسه از قرن نوزدهم میلادی، درست از زمانی که آموزش و پرورش برای کودکان اجباری شد، در کودکان به وجود آمده است. بروز این اختلال به عوامل مختلفی از جمله وابستگی کودک به والدین، به‌ویژه به مادر، شرایط جامعه و شرایط مدرسه مرتبط است اما برخلاف تصور، از ویژگی‌های شخصیتی کودک و میزانِ بهره‌ی هوشی او تأثیر نمی‌پذیرد و حتی اغلب این کودکان، از بهره‌ی هوشی بالای متوسطی برخوردارند. کودکان مدرسه‌گریز علائم اضطرابی مختلفی را بروز می‌دهند: آن‌ها گاهی به سردرد، گیجی، تهوع و تب دچار می‌شوند و گاهی رفتارهای پرخاشگرانه و مخرب از خود نشان می‌دهند. اکثر این کودکان بین 5 تا 12 سال دارند و در معرض ابتلا به هراس اجتماعی هستند. آنا گاوالدا در کتاب صوتی 35 کیلو امید نشان داده است که این وضعیت، نشانه‌ی بیماری یا اختلالی درمان‌ناپذیر در کودک نیست و گاهی‌اوقات، راه‌حل‌هایی بسیار ساده‌ای دارد. او به‌طور ضمنی به این موضوع اشاره می‌کند که تحصیل در مدرسه یکی از راه‌های دستیابی به موفقیت در آینده است و اگر کودکی از رفتن به مدرسه امتناع می‌کند، با دریافت کمک از مشاوران و مربیانِ کارآزموده، می‌توان به او کمک کرد مسیر دیگری برای آینده‌ی خویش ترسیم کند.

کتاب صوتی 35 کیلو امید از سیزده‌سالگی گرگوآر آغاز می‌شود. آنا گاوالدا این کتاب را خطاب به دانش‌آموزان، والدین، مشاوران و معلمانی نوشته است که تصور می‌کنند مسیر موفقیت فقط از مدرسه و تحصیل می‌گذرد و هر کسی نتواند به‌خوبی از عهده‌ی درس‌های مدرسه برآید و نمرات جالب‌توجهی بگیرد، شکست‌خورده‌ای واقعی‌ست. او در ضمنِ روایت داستان خود این پرسش را مطرح می‌کند که رسالت نظام آموزشی چیست و آموزگاران و مربیان چه نقشی در رشد کودکان و نوجوان ایفا می‌کنند؟ جایگاه و نقش والدین در تحصیل و آموزش کودکان کجاست؟ چه‌طور می‌توان سازوکار آموزش را به گونه‌ای منعطف ساخت که برای هر فردی با هر استعداد و پیش‌زمینه‌ای، مناسب و کارآمد باشد و بتواند او را برای رسیدن به آینده‌ی مطلوبش هدایت نماید؟

کتاب 35 کیلو امید را به همت واوخوان، در همکاری با نشر هوما، با ترجمه‌ی انوشه برزنونی و خوانش پریسا دهنوی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب 35 کیلو امید

  • 35 کیلو امید کتابی دلنشین و امیدوارکننده است که هر کسی از آن خوشش خواهد آمد. (Kirkus Reviews)
  • مخاطبان نوجوان با شخصیت گرگوری در کتاب 35 کیلو امید همذات‌پنداری خواهند کرد و اگر در موقعیت و شرایط او قرار گیرند، ترغیب خواهند شد تا از نو امید و انگیزه را در زندگی‌شان جست‌وجو کنند. (Booklist)
  • آنا گاوالدا با زبانی گرم و آمیخته به طنز، ارتباط قدرتمند میان دو نسل را نشان می‌دهد. کتاب 35 کیلو امید، اثری انگیزه‌بخش برای دانش‌آموزانی است که با رفتن به مدرسه احساس راحتی نمی‌کنند. (School Library Magazine)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب 35 کیلو امید

در سال 2010 با همکاری آنا گاوالدا و اولیویه لانگلوا، تله‌فیلمی فرانسوی بر اساس کتاب 35 کیلو امید ساخته شد و بازیگرانی نظیر جرارد رینالدی و هلن ونسان در آن به ایفای نقش پرداختند.

کتاب صوتی 35 کیلو امید برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ مطالب کتاب صوتی 35 کیلو امید را به تمام نوجوانانِ 10 تا 15 سال پیشنهاد می‌کنیم. والدین، مشاوران، معلمان، مربیان و کارکنان نظام آموزشی نیز از مطالب این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی 35 کیلو امید می‌شنویم

تنها کسی که اون موقع من رو دلداری داد بابابزرگم بود که خُب جای تعجبی هم نداشت چون لئونِ بزرگِ من از وقتی که من اندازه‌ی سه تا دونه سیب بودم و همراهش می‌رفتم کارگاه، همیشه و برای همه‌چیز من رو دلداری داده. کارگاه لئون بزرگم همه‌ی زندگی منه. اون‌جا پناهگاهِ من و غار علی‌بابای منه. وقتی مامان‌بزرگم با غرغرهاش یک کم حال‌مون رو می‌گیره، بابابزرگم برمی‌گرده سمت من و تو گوشم پچ‌پچ می‌کنه که: «گرگوآر، نظرت چیه که یک سر بریم سرزمین لئون؟» و ما آروم‌آروم از زیر رگبار طعنه‌های مادربزرگ رد می‌شیم: «آفرین، برو این بچه‌ رو هم مسموم کن!» بابابزرگ شونه‌هاش رو بالا می‌اندازه و جواب می‌ده: «خواهش می‌کنم بس کن شارلوت. من و گرگوآر خودمون رو حبس می‌کنیم چون برای فکر کردن نیاز به آرامش داریم.»

- می‌شه بدونم برای فکر کردن به چی؟!

- من به زندگی از دست رفته‌ام فکر می‌کنم و گرگوآر به زندگی‌ای که پیش رو داره.

مامان‌بزرگم روش رو برمی‌گردونه و می‌گه ترجیح می‌ده کر بشه و این‌ چیزها رو نشنوه. بابابزرگم هم همیشه جواب می‌ده که: «عشق من، تو همین الانش هم کر هستی!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
قسمت اول
6 دقیقه
قسمت دوم
11 دقیقه
قسمت سوم
22 دقیقه
قسمت چهارم
3 دقیقه
قسمت پنجم
18 دقیقه
قسمت ششم
9 دقیقه
قسمت هفتم
12 دقیقه
قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 35 کیلو امید
نویسنده
مترجمانوشه برزنونی
راویپریسا دهنوی
ناشر چاپیانتشارات هوما
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
شابک0
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 35 کیلو امید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 35 کیلو امید

برای دریافت کتاب صوتی 35 کیلو امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.