معرفی و دانلود کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز

عکس جلد کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز

کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز نوشته‌ی مارک میلر، راهنمایی در باب آموزش مهارت‌های مدیریت است که رهبری یک سازمان را به بازی شطرنج تشبیه می‌کند. مدیر خوب کسی است که درست مانند یک شطرنج‌باز ماهر، برای هر حرکتش استراتژی‌ای از قبل معین داشته باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز

کتاب‌های زیادی در بازار هستند که ضرورت‌های کار مدیریت را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند و آن‌ها را از بایدها و نبایدهای این حرفه آگاه می‌کنند. می‌توان گفت اغلب این کتاب‌ها حرفی برای گفتن دارند و می‌توان از هر کدام حداقل یک نکته‌ی ارزشمند را یاد گرفت، ولی کتابی که پیش روی شماست از جهات مختلفی با دیگر کتاب‌های این حوزه تفاوت دارد و شاید سبک جدیدی از آموزش مهارت‌های مدیریتی را به مخاطبان ارائه دهد.

مارک میلر (Mark Miller) در کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز (Chess Not Checkers) با رویکردی داستان‌سرایانه، قصه‌ی مدیری خیالی به نام بلیک را تعریف می‌کند که قبلاً در سازمان دیگری مشغول به کار و موفق بوده و حالا تصمیم گرفته تا با قبول پیشنهاد کار به عنوان مدیر کل در سازمانی دیگر که البته در حال شکست خوردن و فروپاشی است، چالشی جدید را امتحان کند. میلر طی داستان بلیک، چالش‌ها و اتفاقات را شرح می‌دهد و از این طریق آموزش‌های خود را به مخاطب عرضه می‌کند. واقعیت این است که بلیک با وجود داشتن سابقه‌ی کاری زیاد و مرتبط، در سازمان جدید به مشکلاتی برمی‌خورد که در گذشته هیچ‌وقت با آن‌ها روبه‌رو نشده بوده و این مسئله او را مجبور می‌کند که راه‌های جدیدی برای فکر کردن و تصمیم‌گیری پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز

مارک میلر در کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز، مدیریت را به یک بازی تشبیه می‌کند. در گذشته مدیریت سازمان‌ها شکلی ساده‌تر داشت و شباهت چندانی به سبک مدیریتی امروز نداشت. شاید بتوان سبک مدیریت گذشته را به بازی چِکِر شبیه دانست؛ بازی‌ای که در آن سرعت واکنش بالا و حرکات سریع اولویت دارند. اما با تغییراتی که در دنیا به وجود آمده، رهبری و مدیریت بیش‌از آنکه به سرعت وابسته باشد، به برنامه‌ریزی و دیدن همه‌ی جوانب وابسته شده است. این موضوع باعث می‌شود که حالا عرصه‌ی مدیریت را بیشتر به بازی شطرنج تشبیه کنیم؛ بازی‌ای که در آن همه‌ی مهره‌ها صاحب نقش و اثری منحصربه‌فردند و این باعث می‌شود که به‌کارگیری آن‌ها، نیازمند تحلیل و بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان باشد. در بازی شطرنج شما هدف مشخصی دارید ولی راه مشخصی برای رسیدن به آن وجود ندارد، بلکه باید شرایط، حرکات رقیب و برنامه‌های مختلف را مد نظر قرار داد و با تعیین یک استراتژی مناسب و مرتبط، یک راه منحصربه‌فرد برای رسیدن به موفقیت در نظر گرفت.

کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز به مدیران کمک می‌کند تا با یادگیری چهار ترفند ساده در قالب داستان روان و نزدیک به واقعیت بلیک، روش‌های درست تعیین استراتژی و برنامه‌ریزی را یاد بگیرند و به اینکه مهره‌هایشان در سازمان را چگونه حرکت می‌دهند، دقت بیشتری بکنند.

کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز با تلاش سید علیرضا هاشمی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی سروش کشاورز بوده است. نشر صوتی واوخوان و انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی، ناشران این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز

  • اجازه ندهید داستان بسیار جذاب این کتاب شما را فریب دهد. استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز، یک راهنمای واقعاً جذاب و بسیار کاربردی برای بهبود عملکرد سازمان شما در همه‌ی سطوح است. هر رهبر که به دنبال ایجاد تغییری حیاتی است، به درک جدیدی از اینکه چه تغییراتی باید ایجاد کند و چگونه باید آن‌ها را ایجاد کند، دست خواهد یافت. (Marshall Goldsmith)
  • هرچه فرصت‌ها و چالش‌های ما پیچیده‌تر می‌شوند، رهبری نیز سخت‌تر می‌شود. مارک میلر با کتاب جدید خلاقانه و قابل دسترس خود، کتاب استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز، جوهره‌ی رهبری مدرن را با موفقیت نشان داده است. (Muhtar Kent)
  • شخصیت های جذاب و باورپذیر با چالش های زندگی واقعی به همراه خط داستانی خوب. من این کتاب را به هر سازمانی که به دنبال سطح بالاتری از عملکرد است توصیه می‌کنم. (Clint Hurdle)

کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج‌باز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام مدیرانی که قصد دارند مهارت‌های رهبری را در خود تقویت کنند پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز می‌شنویم

«خب این اولین باری است که مدیرعامل شده‌ام و صادقانه بگویم...» بلیک درنگی کرد و گفت: «کمی سراسیمه هستم.» جک دستش را بالا برد تا او را متوقف کند: «نه، نه. برای صحبت کردن راجع به شرکت تو، زمان زیادی داریم. داستان خودت را برایم بگو.»

- از کجا شروع کنم؟

- از کجا به خاطر می‌آوری؟

- باشه. برویم.

بلیک سی دقیقه‌ی بعد را صرف گفتن از دوران کودکی، پدر، مرگ پدر و رابطه‌اش با دبی کرد. او در مورد مگان و بچه‌ها حرف زد و در نهایت از کارش در دینا استار و رفتنش به نقش جدید به عنوان مدیر عامل گفت.

- عالی. حالا به من بگو از شرکت جدیدت چه چیزی دستگیرت شده؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
شناسنامه و پیشگفتار
6 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
تصمیم‌گیری
20 دقیقه
سخت‌تر از آنچه به نظر می‌رسد
6 دقیقه
چیزی باید تغییر کند.
18 دقیقه
یک بازی متفاوت
11 دقیقه
بازی شروع شد!
11 دقیقه
از اینجا شروع کن.
11 دقیقه
شرط ببند.
33 دقیقه
چه چیزی مهم است؟
19 دقیقه
چه کسی اهمیت قائل است؟
20 دقیقه
نوبت توست.
9 دقیقه
طرح بازی
24 دقیقه
گام بعدی چیست؟
4 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز
نویسنده
مترجمسید علیرضا هاشمی
راویسروش کشاورز
ناشر چاپیانتشارات دفتر پژوهش‌‌های فرهنگی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز

برای دریافت کتاب صوتی استراتژیست در مقام یک شطرنج باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.