معرفی و دانلود کتاب صوتی انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی

عکس جلد کتاب صوتی انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انقلاب اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی انقلاب اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی

نگاهی به تحولات جهان از دریچه‌ی پیشرفت‌های تکنولوژی... کتاب صوتی انقلاب اطلاعات نوشته‌ی تمرا بی. اور، از تأثیر عمیق و گسترده‌ی اینترنت و انقلاب اطلاعاتی بر ابعاد گوناگون زندگی تمامی انسان‌ها سخن گفته است. گفتنی‌ست این کتاب یکی از عناوین مجموعه کتاب‌های تاریخ جهان می‌باشد.

درباره کتاب صوتی انقلاب اطلاعات

امروزه دیگر نمی‌توان زندگی را بدون اینترنت، گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی تصور کرد. بیشتر مردم در سراسر جهان یک موبایل همراه خود دارند و روزانه بخشی از زمان خود را صرف سرگرمی و کسب اطلاعات و ارتباط‌گیری با دیگران می‌کنند. با این حال عمر اینترنت و کامپیوترها چندان زیاد نیست. در دهه 1960 و 1970 بود که پیشرفت تکنولوژی سرسام‌آور شد و رشد فزاینده‌ای در حوزه فناوری‌های گوناگون صورت گرفت. شاید کسانی که بالای چهل سال سن داشته باشند، به خوبی به یاد بیاورند که زندگی پیش از ظهور چنین پدیده‌هایی جور دیگری بود و سرعت حرف اول را نمی‌زد.

کتاب انقلاب اطلاعات (The Information Revolution: Transforming the World Through Technology) که از مجموعه تاریخ جهان انتشارات ققنوس به شمار می‌رود، اثری‌ست که گام‌به‌گام مسیر رسیدن به انقلاب اطلاعاتی را شرح داده و به سیر تحولات اشکال مختلف تکنولوژی پرداخته است. درواقع تمرا بی. اور به خوبی توانسته از تأثیر عظیم اینترنت بر دانش و تاریخ بشری سخن بگوید و نشان دهد که چگونه امروزه میلیاردها انسان با دسترسی به فضای سایبر و به اصطلاح «گوگل کردن» می‌توانند به انبوهی از اطلاعات دست یابند و پاسخ پرسش‌های خود را پیدا کنند.

شما با شنیدن این کتاب صوتی، با اشخاص و اختراعاتی آشنا می‌شوید که دنیای دیجیتالی امروز را ایجاد کرده‌اند و به همین سبب درک عمیق‌تری از گذشته، حال و آینده نیز پیدا خواهید کرد. هرچند که به خاطر رشد پرشتاب این روند، پیش‌بینی آینده حتی برای صاحب‌نظران نیز کم‌و‌بیش سخت و پیچیده است.

درباره مجموعه تاریخ جهان

عناوین این مجموعه‌ی جذاب توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسند. هدف کلی مجموعه آشنا ساختن مخاطبین نسبتاً مبتدی با مهم‌ترین تحولات تاریخی است. هر کدام از کتاب‌های مجموعه تاریخ جهان توسط یک پژوهشگرِ آشنا به حیطه‌های مربوط به موضوع کتاب نوشته شده‌ است. خوشبختانه تا امروز شمار زیادی از عناوین این مجموعه به چاپ رسیده و در بازار نشر موجود است.

کتاب صوتی انقلاب اطلاعات به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به تاریخ و سیر تطور اینترنت علاقه‌مند هستید، این کتاب حاوی اطلاعات مفید و ارزشمندی‌ست.

تمرا بی. اور را بیشتر بشناسیم

او نویسنده‌ای آمریکایی‌ست که سال‌هاست به صورت تمام وقت در این حرفه فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از 400 کتاب آموزشی برای خوانندگان در هر رده سنی نوشته است. تمرا بی. اور (Tamra B. Orr) همواره شیفته تاریخ بوده و به همین خاطر بسیاری از آثارش به این حوزه مربوط است. همچنین اورا توانسته برای نوشتن کتابی درمورد خشونت در مدارس، عنوان بهترین کتاب غیر داستانی کتابخانه عمومی نیویورک را از آن خود کند.

در بخشی از کتاب صوتی انقلاب اطلاعات می‌شنویم

برخی از دانشجویان، هیئت‌های علمی و پژوهشگران در ام.آی.تی که در زمینه اینترنت کار می‌کردند، معتقد بودند که کامپیوتر ابزاری جدی در زمینه تولید اطلاعات است. سایرین یعنی هکرها یا همان خوره‌های کامپیوتر، کامپیوتر را اسباب‌بازی پیچیده‌ای می‌دانستند که کارکردش اجرای بازی حقه‌های هوشمندانه صرفا به منظور تفریح و سرگرمی‌ست. این افراد از یادگیری جزئیات برنامه‌ها برای توسعه توانایی‌هایشان لذت می‌بردند. هکرهای اولیه معمولا از گروه‌های ضدفرهنگ بودند که اعتقاد داشتند که نرم‌افزار باید به صورت رایگان تولید و منتشر شود.

به هرحال در دهه 1980، واژه هکر را رسانه‌ها به شکل منفی برای کسانی به کار بردند که ویروس‌های کامپیوتری تولید می‌کردند یا به قصد خراب‌کاری به صورت غیرقانونی وارد سیستم‌های کامپیوتری می‌شدند. از آن زمان تاحالا، هکر به کسانی با انگیزه‌های خراب‌کارانه و شیطانی اطلاق می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
پیشگفتار: پایان دوره نمی‌دانم
36 دقیقه
فصل اول: رویکرد حساب شده
4 دقیقه
ضمائم فصل اول
37 دقیقه
فصل دوم: پیشرفت کامپیوترها
5 دقیقه
ضمائم فصل دوم
35 دقیقه
فصل سوم: سواری مجانی در بزرگراه اطلاعات
3 دقیقه
ضمائم فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم: دسترسی همگانی رایگان
2 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
26 دقیقه
سخن پایانی: عصر جدید اطلاعات فوری
3 دقیقه
ضمائم سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی انقلاب اطلاعات: دگرگونی دنیا با تکنولوژی
نویسنده
مترجمپریسا صیادی
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی انقلاب اطلاعات

برای دریافت کتاب صوتی انقلاب اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.