معرفی و دانلود کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم: چگونه در روابط اجتماعی فریب نخوریم؟

عکس جلد کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم: چگونه در روابط اجتماعی فریب نخوریم؟
قیمت:
۹۵,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم: چگونه در روابط اجتماعی فریب نخوریم؟

علی شمیسا در کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم با استفاده از رویکرد تحلیل رفتار متقابل، حقه‌ها، کلک‌ها و بازی‌های روانی در فرهنگ ایران را بررسی کرده است. او با دیدی روانشناسانه ادبیات و فرهنگِ عامه‌ی ایران را مورد بررسی قرار داده تا به مخاطبینش کمک کند خود را در برابر نیرنگ‌ها و فریب‌هایی که در زندگی روزمره با آن‌ها روبرو می‌شوند مصون بدارند.

درباره‌ی کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم

تحلیل رفتار مقابل (Transactional Analysis)، نظریه‌ای روانکاوانه و شیوه‌ای درمانی‌ست که در آن برای فهم رفتار فرد، روابط و رفتار‌های اجتماعی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. با استفاده از این رویکرد، می‌توان وضعیتِ ایگو (Ego) یا «خودِ» فرد را مورد بررسی قرار داد تا بتوان مشکل احساسی فرد را حل کرد. نظریه‌ی تحلیل رفتار متقابل توسط روان‌شناس کانادایی، اریک برن (Eric Berne) در دهه‌ی 1950 میلادی ایجاد شد و با اینکه او ایده‌های اولیه‌ی خود را از روانکاوی فرویدی گرفته بود، تفاوت‌های زیادی نیز با نظریه‌ی فروید داشت که در نهایت باعث شد انستیتوی روانکاوی سان فرانسیسکو درخواست پذیرش او را رد کند. کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم نوشته‌ی علی شمیسا با استفاده از این رویکرد، رفتار‌ها و روابط موجود در فرهنگ ایران را بررسی و دسته‌بندی‌ای از این بازی‌های روانی ارائه کرده است.

علی شمیسا در کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم، با ارجاع به تحقیقات و پژوهش‌های اریک برن، سه وضعیتِ روانی را تعریف می‌کند: وضعیت روانی «من والد»، وضعیت روانی «من بالغ» و وضعیت روانی «من کودک». اریک برن این وضعیت‌ها را با اصلاحِ مفهومِ روان انسان از دیدگاه فروید که شامل نهاد، خود و فراخود بود ایجاد کرده بود و باور داشت این وضعیت‌ها در کودکی شکل می‌گیرند. از نظر اریک برن، تجارب ناسالم در کودکی می‌توانند منجر به این شوند که فرد در وضعیت من کودک یا من بالغ قرار بگیرد و برای خود و اطرافیانش مشکلات احساسی ایجاد کند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم، علی شمیسا با توجه به اینکه افراد چگونه با هم رابطه برقرار می‌کنند و اینکه هر وضعیت روانی منجر به چه رفتار‌هایی می‌شود، به دسته‌بندی «بازی‌های روانی» در جامعه‌ی ایران می‌پردازد. بازی‌های روانی، انواعی از تعاملات و روابط اجتماعی ناسالم هستند که اریک برن در روابط اجتماعی مشاهده و در کتاب «بازی‌ها» آن‌ها را ارائه کرده بود.

کتاب بازی‌های روانی مردم توسط انتشارات روان‌شناسی جامعه منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات به گویندگی الهام نقوی و بهمن یحیی زاده تهیه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بازی‌های روانی

علی شمیسا در مجموعه‌ی بازی‌های روانی، رویکرد تحلیل رفتار متقابل را مورد استفاده قرار داده و آن را به نوعی مطابق با فرهنگ و ادبیات ایران بومی‌سازی کرده است. جلد اول این مجموعه، کتابِ پیشِ روست و جلد دوم آن «بازی‌های روانی در زندگی زناشویی: چگونه در روابط زناشویی فریب نخوریم؟» است که به نقش بازی‌های روانی در زندگی زناشویی می‌پردازد.

کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی بازی‌های روان مردم به شما توصیه می‌شود. ازطرف دیگر، اگر به تحلیل‌های روانکاوانه و نظریه‌ی تحلیل رفتار متقابل اریک برن علاقه‌مند هستید، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با علی شمیسا بیشتر آشنا شویم

علی شمیسا (متولد 1346) نویسنده و روان‌شناس ایرانی‌ست. او که عضو سابق هیأت رئیسه‌ی انجمن مشاوره ایران است و تا مدتی سردبیر مجله‌ی روان‌شناسی جامعه بود، مدرک کارشناسی خود در رشته‌ی روان‌شناسی بالینی را از دانشگاه علامه طباطبایی و دکتری خود در رشته‌ی روان‌شناسی را از دانشگاه تربیت معلم تهران دریافت کرده است. علی شمیسا کتاب‌های زیادی در رابطه با روابط اجتماع و روابط زناشویی نوشته است و در دانشگاه پیام نور نیز به تدریس پرداخته است. از دیگر کتاب‌های نوشته‌شده توسط او می‌توان به «آشتی با کودک درون»، «نشانگان بالغ درون» و «بازی‌های روانی در زندگی زناشویی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم: چگونه در روابط اجتماعی فریب نخوریم؟ می‌شنویم

من کودک، یعنی حاکمیت و تسلط احساسات، هیجانات و هرگونه هیجان خود را بدون در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان، بروز می‌دهد و زمانی فعال است که یک فرد در افکار، احساسات و رفتارش، هیجان پررنگ یک من کودک حاکم باشد. زیرا من کودک فاقد بیان است و معمولاً به صورت عکس‌العمل شدید و واکنشی با مشکلات برخورد می‌کند. من کودک، وابسته و ناتوان است. در عین حال، می‌خواهد محیط اطراف را کشف کند، بشکند، سروصدا راه بیندازد و هیجان خود را بروز دهد. حال زمانی که فرد در بزرگسالی، هیجان، ترس و یا خشم خود را بدون محاسبه‌ی شرایط زمانی و مکانی بروز می‌دهد، می‌گوییم «کودک‌صفت» است. شاید کسانی را در اجتماع دیده‌اید که سن بالایی دارند، اما احساس‌های خود را به شکل کودک بروز می‌دهند. زمانی که شما لطیفه تعریف می‌کنید و قهقهه سر می‌دهید، همه می‌گویند که «چقدر بچه شدی؟» این همان حالت منِ کودک است که دنیا را مثل بچه‌ها می‌بینید و مثل بچه‌ها واکنش نشان می‌دهید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
مقدمه - بخش اول
31 دقیقه
مقدمه - بخش دوم
33 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش اول
29 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش دوم
29 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش سوم
31 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش چهارم
32 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش پنجم
36 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش ششم
33 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش هفتم
36 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش هشتم
37 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش نهم
36 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش دهم
23 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش یازدهم
23 دقیقه
فصل اول: بازی‌های من والد - بخش دوازدهم
35 دقیقه
فصل دوم: بازی‌های من کودک - بخش اول
33 دقیقه
فصل دوم: بازی‌های من کودک - بخش دوم
36 دقیقه
فصل دوم: بازی‌های من کودک - بخش سوم
33 دقیقه
فصل دوم: بازی‌های من کودک - بخش چهارم
33 دقیقه
فصل دوم: بازی‌های من کودک - بخش پنجم
33 دقیقه
فصل سوم: بازی‌های مشترک من والد و من کودک - بخش اول
34 دقیقه
فصل سوم: بازی‌های مشترک من والد و من کودک - بخش دوم
30 دقیقه
فصل سوم: بازی‌های مشترک من والد و من کودک - بخش سوم
31 دقیقه
فصل سوم: بازی‌های مشترک من والد و من کودک - بخش چهارم
24 دقیقه
فصل سوم: بازی‌های مشترک من والد و من کودک - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازی‌های روانی مردم: چگونه در روابط اجتماعی فریب نخوریم؟
نویسنده
راویالهام نقوی، بهمن یحیی زاده
ناشر صوتیانتشارات روانشناسی جامعه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم

ناهید صناعی
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتاب عالی و کاربردی ممنون از دکتر شمیسا و دکتر یحیی زاده و تشکر از گوینده البته وقتی مثال‌ها رو گوش میکنیم باید بازیهای روانی ناخودآگاه خودمونو که احتمالا حاصل احساسات سرکوب شده و پنهان ماست روکشف وخنثی کنیم کشف تنها فایده‌ای ندارد باید از ناخودآگاه مون پاکشون کنیم که البته روشهای مختلف داره ممنون از کتابراه
سروش امجدی
۱۴۰۲/۹/۱۴
درود جناب شمیسا واقعا جای همچین کتاب‌هایی در فرهنگ ایرانی خالیه و کتاب حاوی نکات ریز و کاربردی فراوانیست! متاسفانه در جامعه ما روز به روز قشر کتابخوان کمتر و کمتر میشه و اکثریت مردم اطلاعات خود رو از فضای مجازی میگیرن که این در دراز مدت باعث افت کمی و کیفی زندگی در تمام زمینه‌ها میشه...
مریم احمدی
۱۴۰۲/۵/۷
خیلی کتاب جالبی هست. نویسنده چطور به این فکر افتاد که نظریات دانشمندان خارجی را با فرهنگ ایرانی تعبیر کنه؟ به چه خوبی از ضرب المثل‌های ایرانی استفاده کرده. به عنوان مثال گفته (مادرشوهرها از بازی به در میگن که دیوار بشنوه را برای عروسها به کار میبرن). خلاصه صدتا ستاره هم براش کمه.
علی اصغر زمانپور
۱۴۰۲/۹/۱۸
با وجود روان و ساده بودن مطالب، گویا این کتاب برای روانشناسان بیشتر کاربر داره... نزدیک 200-300 حالت مختلف شخصیتی انسان مورد برسی قرار گرفته که یادگیری اینا هم زمانبره و هم منفعت و کاربرد زیادی نداره
فقط 20 دقیقه‌ی اولش خوب بود... من تا سه ساعتشو گوش دادم بعد کنار گذاشتمش...
سارا رشیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کمی گیج کننده است هم بازیهای روانی. هم اینکه آیا این‌ها ناخودآگاه انجام میشه یا به طور عمدی و خودآگاه. به جای شناساندن صرف این بازیها کاش نویسنده راهکاری هم برای مقابله ارائه میداد
فرشته رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۷
کتاب درجه یک و عالی، برای زندگی در جامعه ایرانی که همه مردم به صورت خودآگاه و ناخودآگاه در حال بازی با مردم هستند ضروری است
کاربر Mahdi
۱۴۰۲/۵/۶
تحلیل دقیق و روانکاوی رفتار‌های افرادی که در جامعه برخورد نمایید توصیه به مطالعه این کتاب
محمد محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
این کتاب بیش از اندازه ساده و بچه‌گانه است
حسین اکبری
۱۴۰۲/۸/۲۴
گویش عالی بود و مطالب مفید
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم

برای دریافت کتاب صوتی بازی‌های روانی مردم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.