معرفی و دانلود کتاب صوتی منسیوس

عکس جلد کتاب صوتی منسیوس
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی منسیوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی منسیوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی منسیوس

کتاب صوتی منسیوس میراثی کلاسیک در ادبیات تعلیمی جهان و تنها اثر باقی‌مانده از نویسنده‌ای به همین نام از فلاسفه‌ی به‌نام چینی و پیرو مکتب کنفوسیوس است. منسیوس که به زعم بسیاری در پایه‌گذاری مکتب نوکنفوسیوس‌گرایی عمیق‌ترین اثرگذاری را دارد، در باب‌های این کتاب به تعلیم آموزه‌های معنوی و تشریح اندیشه‌های خود در اخلاق، تاریخ، سیاست، کشورداری و منش راستینِ زندگی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی منسیوس

کتاب صوتی منسیوس (Mencius) تعالیم و اندرزهای معنوی و رویکردهای سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و... این فیلسوف چینیِ مکتب کنفوسیوس را شرح می‌دهد و مجموعه‌ای از شنیدنی‌ترین گفت‌وگوها، حکایات و مصاحبه‌های خیالی و واقعی که توسط وی با سلاطین، حکام و بزرگان انجام شده است را نیز در بر دارد.

منسیوس نگارش لاتین نام منگ‌زی است. او یکی از شاگردانِ نوادگانِ کنفوسیوس، پرآوازه‌ترین فیلسوف چین و جهان بود. زادروز منسیوس را حدود صد سال پس از درگذشت کنفوسیوس یعنی به‌تقریب در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح برآورد کرده‌اند. زاده‌شدن منسیوس نیز همانند کنفوسیوس با افسانه‌های خیال‌انگیز بسیاری درهم آمیخته شده است: چنین گفته شده که فرشته‌ای بر مادر منسیوس ظاهر گشته و در هنگامه‌ی تولد او، نور درخشان و رنگین‌کمان‌گونه‌ای، سراسر آن منطقه را روشن کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی منسیوس

منسیوس پرورش‌یافته‌ی دست مادرش است چرا که هنوز در ابتدای راه جوانی بود که پدرش را از دست داد. از مادر منسیوس در فرهنگ و امثال چینی، حکایات بسیاری شرح داده شده است. این زن در فرهنگ چین، نماد و تجسم سازوکار صحیح تربیت فرزند است. مطابق با افسانه‌ها و داستان‌های بومی، او سه بار محل زندگی خود را تغییر داد تا مکان مناسبی برای پرورش فرزندانش بیابد. از مادر منسیوس چنین نقل می‌شود که برای آموختن درس پشتکار به پسرش، لباسی را که در حال دوختنِ آن بود پاره کرد تا به وی نشان دهد کاری که نیمه رها می‌شود، فاقد ارزش و اهمیت است.

منسیوس نیز همانند کنفوسیوس مدت چهل سال را در سفر به گرداگرد قلمروی چین گذراند. در هنگامه‌ی جنگ‌ها و جدال‌های بی‌پایانِ پس از اتمامِ سلطنتِ سلسله‌ی ژو بود که منسیوس و دیگر اندیشمندان عازم قلمروهای پادشاهان می‌شدند تا اندرزها و تعالیم خود را به آنان ارائه کنند. در همان زمان بود که منسیوس با مکتب کنفوسیوس آشنا شد و آن را پروراند و پراکنده کرد. در کتابی که منسوب به منسیوس است، هفت فصل مجزا وجود دارد که هر کدام به دو نیم تقسیم می‌شوند. او در این چهارده باب این کتاب از محبوب‌ترین و برجسته‌ترین ایده‌ها‌ی خود به‌تفصیل سخن می‌گوید.

در کتاب صوتی منسیوس از راه و روش کشورداری عادلانه و تمایزهای میان زمامداران خوب و بد گرفته تا چگونگی حکمرانیِ حکمرانان عادل و راست‌کردار، ستایش خردمندی و انسانیت، بزرگداشت نیکی و شجاعت و... مطالب بسیاری می‌شنوید. منسیوس به باورمندانش نشان می‌دهد چگونه یک حکومت راستین و برحق، کاری می‌کند تا مردمِ تحت فرمان‌روایی‌اش از او راضی باشند. او تدبیر، هوشمندی، خرد و نیکی را چه در کشورداری و چه در زندگی فردی، سرلوحه‌ی کار قرار می‌دهد و از مردم می‌خواهد تا کردار نیکو را به زیور نیات پاک بیارایند و از گذشته‌ی نیاکانِ خود، چراغ راهی برای آینده و آیندگان بسازند.

منسیوس در چهارده باب این کتاب صوتی تصویری نزدیک به واقعیت از چین در دوران باستان در برابر دیدگانِ مخاطبان خود قرار می‌دهد و به زبانی ساده و با نثری داستان‌گونه و گیرا، با هر مخاطب از هر سطح دانشی از علم و فلسفه، به‌سادگی و روانی، سخن‌های فراوان می‌گوید و نگاه و بینش آن‌ها را به خود معطوف می‌نماید. کتاب صوتی منسیوس را به کوشش آوانامه و در همکاری با انتشارات ققنوس، با ترجمه‌ی مستقیم احسان دوست محمدی از زبان چینی و خوانش مهدی خلیلی می‌شنوید.

کتاب صوتی منسیوس برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی منسیوس را به تمامی علاقه‌مندانِ فلسفه‌، به‌ویژه طرفداران کنفوسیوس و فلاسفه‌ی پیروان مکتب او پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی منسیوس می‌شنویم

منسیوس گفت: «تنها اصیل‌زادگان می‌توانند بدون ملک و دارایی همچنان ایمان راسخ داشته باشند و به اصول اخلاقی پایبند باشند. مردم بدون برخورداری از ملک و دارایی نه می‌توانند ایمان استوار داشته باشند و نه به اصول اخلاقی پایبند باشند و بدین ترتیب به شرارت و عیاشی روی می‌آورند. چنان‌چه منتظر بمانیم تا به‌محض ارتکاب خلافی از آن‌ها مجازاتشان کنیم، به آن‌ها خیانت کرده‌ایم. کدام پادشاه عادل و مهربانی حاضر است مردمش را به دام گناه بیندازد. از این رو، پادشاه فرزانه برای مردمش وسیله‌ی معاش فراهم می‌کند، آن‌ها را به گرامی داشتن والدینشان و رفتار پسندیده با همسر و فرزندان خویش وامی‌دارد، تلاش می‌کند آن‌ها هنگام فراوانی سیر بخورند و جامه‌ی خوب بر تن کنند و در سال قحطی از گرسنگی هلاک نشوند. سپس آن‌ها را به راه نیک و خیر هدایت می‌کند، این‌گونه مردم نیز به‌آسانی از او پیروی می‌کنند. اما آنچه امروز برای آن‌ها مقرر شده کفایت آن را نمی‌کند که بتوانند از والدینشان حمایت کنند و خانواده‌ی خویش را سیر نگه دارند. در سال فراوانی به‌کفایت طعام ندارند و در سال قحطی از گرسنگی می‌میرند. در چنین شرایطی، که مردم با تمام تلاش حتی نمی‌توانند خود را از مرگ نجات دهند، کجا وقت آن را دارند تا طریق و آیین بیاموزند؟ عالیجناب اگر می‌خواهند طریق عدالت و نیک‌ورزی را اجرا کنند، چرا پایه‌های آن را بنا نمی‌کنند؟ به هر خانواده پنج مو زمین بدهید، در اطرافش درخت توت بکارید، این‌گونه همه‌ی سالخوردگان می‌توانند جامه‌ی ابریشمی بر تن کنند و با پرورش حیوانات اهلی همه می‌توانند گوشت بخورند. به هر خانواده صد مو زمین بدهید تا در آن کشاورزی کنند و جلوی تولیدشان را نگیرید، آن‌گاه هشت نفر از قِبَل آن می‌توانند سیر شوند. با تأسیس مدرسه و مکتب به منظور آموزش و ترویج احترام به بزرگان و انجام دادن کارهای خیر در حق برادران و دوستان پشت ریش‌سفیدان برای بردن بار خم نمی‌شود و سربلند خواهند بود. تاکنون دیده نشده مردم از پادشاهی که سالخوردگان کشورش می‌توانند جامه‌ی ابریشمی بر تن کنند و گوشت بخورند و مردمش از گرسنگی و سرما در رنج نباشند ناراضی باشند. چنین پادشاهی قادر است همه‌ی عالم را متحد کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
28 دقیقه
باب اول
35 دقیقه
باب دوم
29 دقیقه
باب سوم
24 دقیقه
باب چهارم
28 دقیقه
باب پنجم
28 دقیقه
باب ششم
26 دقیقه
باب هفتم
25 دقیقه
باب هشتم
27 دقیقه
باب نهم
21 دقیقه
باب دهم
24 دقیقه
باب یازدهم
29 دقیقه
باب دوازدهم
26 دقیقه
باب سیزدهم
26 دقیقه
باب چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی منسیوس
نویسنده
مترجماحسان دوست محمدی
راویمهدی خلیلی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی منسیوس

korush yekta
۱۴۰۳/۲/۱۲
سپاس تو برنامه هام بود چاپیشو بگیرم ممنون که صوتی ارائه شد.
از این دست کتابها بخصوص کتاب تائو ت چینگ لائو تزو هم تولید و ارائه بدید عالی میشه 🙏
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی منسیوس

برای دریافت کتاب صوتی منسیوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.