معرفی و دانلود کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود

عکس جلد کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود

کوهستان شبیه به جهانی بی‌پروا، وسیع و عبرت‌آموز است. محمدرضا بایرامی در کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود داستان سفر گروهی به یک کوهستان پر رمز و راز را روایت می‌کند که با ماجراهایی عجیب و حوادثی غیرمنتظره پیوند خورده است. هرساله در روستای نزدیک به این کوهستان مراسمی مذهبی برگزار می‌شود که بسیاری از علاقه‌مندان را به سمت خود می‌خواند. اما کوهستان این بار برای زائران خود پیامی متفاوت دارد...

درباره‌ی کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود

زمان سفر به روستا و برگزاری مراسم مذهبی و سنتی فرا رسیده و عاشقان و طرفداران این مراسم قرار است بار دیگر گرد هم بیایند و دیدار و جانی تازه کنند. طبق رسم هر ساله‌ی روستا، عده‌ی زیادی از سراسر کشور در این مراسم شرکت می‌کنند و جان خود را به معنویت می‌آرایند. زائران باید به کوهستان سفر کنند و از مسیر آن خودشان را به روستا برسانند. اما چه کسی می‌داند که چه چیزی در انتظارش است؟

کتاب زائران کوهستان مه آلود روایتگر سفر افرادی خداجو و معتقد است که به‌دنبال معنویت و جلا دادن به روحشان عازم کوهستان شده‌اند و شرکت در مراسم سنتی و مذهبی روستا را انتظار می‌کشند. اما هیچ چیز طبق خواسته و پیش‌‎‌بینی‎‌شان طی نمی‌شود و ناخواسته به دل حوادث و اتفاقاتی وارد می‌شوند که مسیر زندگی و سفرشان را دگرگون می‌کند.

محمدرضا بایرامی در کتاب زائران کوهستان مه آلود به شیوه‌ای تمثیلی و هنرمندانه و با لحنی صمیمانه ماجراهای این سفر پر رمز و راز عجیب را به تصویر می‌کشد. او با استفاده از مفهوم استعاری «سفر» در دگرگونی درونی انسان، داستانی جذاب و شنیدنی را خلق کرده که بدون شک در تغییر دید شما نسبت به معنای زندگی اثرگذار است.

نکته‌ی جالب درباره‌ی کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود این است که نویسنده، طرح اولیه‌ی آن را از تجربه‌ی زیسته‌ی خود الهام گرفته است. به گفته‌ی محمدرضا بایرامی، بن‌مایه‌ی داستان پیش‌رو وام‌دار سفر وی و دوستانش به منطقه‌ای دورافتاده برای شرکت در یک مراسم مذهبی به مناسبت 28 صفر است که موانع و سختی‌های زیادی را در مسیر آن پشت سر گذاشته‌اند.

کتاب زائران کوهستان مه آلود اثر خلاقانه و زیبای محمدرضا بایرامی به همت نشر نیستان به چاپ رسیده و منتشر شده است و هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن را با صدای پیمان قریب‌پناه می‌شنوید.

کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی نوجوانان علاقه‌مند به کتاب و داستان‌های ماجراجویانه و معمایی از خواندن این اثر درخشان لذت خواهند برد. اگر از جمله نوجوانانی هستید که به رمان‌های ایرانی علاقه دارید، این کتاب را از دست ندهید.

با محمدرضا بایرامی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا بایرامی یکی از نویسندگان مطرح در زمینه‌ی نگارش کتاب بزرگسال و نوجوان است که در سال 1340 در روستای لاطران استان اردبیل به دنیا آمد. به گفته‌ی خودش در نوجوانی به آثار صمد بهرنگی علاقه‌مند شد و به‌دنبال این علاقه‌مندی اولین قصه‌اش را برای رادیو ارسال کرد. او از همان دوران نوجوانی در کارگاه‌های قصه‌نویسی ثبت‌نام کرد و در این مسیر قدم برداشت.

او از جمله نویسندگان معاصر پرافتخار در حوزه‌ی دفاع مقدس است که توانسته به‌واسطه‌ی نگارش آثار خود، جوایز زیادی را به دست آورد. محمدرضا بایرامی برای نگارش کتاب «کوه مرا صدا زد» موفق به دریافت جایزه‌ی خرس طلایی و جایزه‌ی کبرای آبی سوییس شد. همچنین جایزه‌ی کتاب سال سوییس را دریافت کرد. بایرامی در روایت‌هایی که خلق می‌کند، به بررسی جنگ از زوایای گوناگون می‌پردازد و تلاش می‌کند تا نگاهی بی‌طرفانه، دور از جانب‌داری و شعارزدگی داشته باشد. او در کارنامه‌ی فعالیت‌های خود، آثاری برای نوجوانان و همچنین کتاب‌هایی در حوزه‌ی ادبیات روستایی و داستان فولکلور دارد که خواندن آن‌ها برای مخاطبان لذت‌بخش خواهد بود.

از جمله بهترین آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «پل معلق»، «هفت روز آخر» و «لم یزرع» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود می‌شنویم

قبل از اینکه دلشوره‌‌ی کامل بیاید به سراغم، نعمت را دیدم که کوله‌به‌دوش و بطری‌به‌دست سرازیر می‌شد. مهران هم عقب‌تر از او می‌آمد. گلوی بطری‌ها را بسته بود و انداخته بودشان روی دوش. یک لحظه نگاهمان توی هم گیر کرد و بعد دویدم به طرفشان.

_ پس شما کجایید نفله‌ها؟ فکر کردم نیومدین.

نعمت برگشت و مهران را نگاه کرد: «تقصیر ایشونه»

_ چطور؟

_ یه ساعته توی گوش من می‌خونه بریم از تو مسجد آب خوردن برداریم. هر چی میگم اونجا که می‌ریم پرِ آبه، به گوشش فرو نمیره. بیا آقا مهران، خوب شد حالا؟

مهران کمی شرمنده شده بود انگار. نگاهش را کشید سمت ماشین و دایی و بعد من. انگار به کمکم می‌خواند.

_ ضایع کردین؟

گفتم: تازه رسیدیم نگران نباش.

نیشش باز شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
قسمت اول
45 دقیقه
قسمت دوم
22 دقیقه
قسمت سوم
33 دقیقه
قسمت چهارم
11 دقیقه
قسمت پنجم
38 دقیقه
قسمت ششم
11 دقیقه
قسمت هفتم
41 دقیقه
قسمت هشتم
15 دقیقه
قسمت نهم
40 دقیقه
قسمت دهم - بخش اول
54 دقیقه
قسمت دهم - بخش دوم
26 دقیقه
قسمت یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود

Pejman Pirmoradi
۱۴۰۲/۲/۲۰
لذت بردم هر از چندگاهی کتابهای نویسندگان ایرانی رو میخونم و هر دفعه هم شگفت زده میشم. حس و حال کتاب آدم و میگیره و فضاسازی خوبی داره. هر چند داستان چنگی به دل نمیزنه اما اون فضای وهم آلود جبرانش میکنه میشه گفت برای رده نوجوان بهتره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود

برای دریافت کتاب صوتی زائران کوهستان مه آلود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.