معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید

کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید اثری از جولیان بگینی است که مانند دیگر کتاب‌های او، مفاهیم فلسفی را به صورت موجز، ساده و گویا، برای مخاطب توضیح می‌دهد. شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند گام ابتدایی شما در درک فلسفه و آموزش در این زمینه باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی فلسفه: همه‌ی آنچه باید بدانید

جولیان بگینی (Julian Baggini) نویسنده و فیلسوف انگلیسی است که نامی آشنا در میان نویسندگان معاصر کتاب‌های فلسفه به حساب می‌آید. او علاوه بر نوشتن مقالات متعدد برای نشریات گوناگون، بنیان‌گذار و سردبیر مجله‌ی فیلسوف‌ها (The Philosophers' Magazine) نیز هست که از مخاطبان پرشماری برخوردار است. ولی آنچه بگینی را به شهرت فراوانی رسانده، نوشتن کتاب‌هایی با موضوع فلسفه برای مخاطب عوام است؛ به نحوی که مردم عادی، و نه فقط کسانی که در این حوزه تحصیل می‌کنند نیز، بتوانند از محتوای آثار او استفاده و آن‌ها را درک کنند. یکی از کتاب‌هایی که با چنین شرحی منتشر شده، کتاب فلسفه: همه‌ی آنچه باید بدانید (Philosophy) است که در اینجا نسخه‌ی صوتی آن در دسترس شما قرار گرفته.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید

کتاب صوتی فلسفه: همه‌ی آنچه باید بدانید در ابتدا از نقطه‌ی آغاز فلسفه حرف می‌زند و به دنبال پاسخ این پرسش می‌رود که چرا انسان با تمام شباهتی که در عملکرد، به دیگر جانوران و حیوانات دارد، ناگهان به خلق مفهوم فلسفه رسیده است؟ جولیان بگینی در این مورد، این‌طور توضیح می‌دهد که پس از اینکه انسان در انجام کارهای حیاتی‌اش به مهارت رسید، به این فکر افتاد که آیا ممکن است شیوه‌ی دیگری برای زندگی کردن وجود داشته باشد؟ و اگر چنین است، چطور باید زندگی کرد؟ این پرسش، آغازگر سومین وادی تفکر در انسان بود؛ او در ابتدا جهان را تنها از دریچه‌ی حواسش درک می‌کرد. زمانی که انسان اندکی فرهیخته‌تر شد، گام دوم را آغاز و تلاش کرد تا از جهان الگو بگیرد و همچنین عنصر تخیل را در آن دخیل کند. گام سوم اما با ظهور اخلاق همراه شد تا ما را از اندیشه‌ی توصیفی، به سمت اندیشه‌ی تجویزی ببرد تا به این فکر کنیم که جهان، چگونه باید باشد.

کتاب صوتی فلسفه: همه‌ی آنچه باید بدانید اثری از جولیان بگینی است که با تلاش مهرداد پارسا به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی واوخوان و انتشارات شوند وظیفه‌ی نشر آن را به عهده داشته‌اند و گویندگی آن نیز با میثم اسکندری بوده.

کتاب صوتی فلسفه: همه‌ی آنچه باید بدانید برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد دارند مطالعه در باب مسائل فلسفی را آغاز کنند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید می‌شنویم

حتی اگر دریابیم که حقیقت و معرفت، اساساً مستلزم چه هستند، شاید باز هم نتوانیم درباره‌ی واقعیت‌های جهان چیزی بگوییم. ممکن است تصور روشنی از چیستی معرفت داشته باشیم، اما هنوز ندانیم که چگونه می‌توانیم به آن دست یابیم و یا واقعاً چه چیزهایی را می‌شناسیم. شاید بدانیم که حقایق ریاضی، انتزاعی و نظری‌اند، و به همین دلیل به مدد استدلال پیشین بتوانیم آن‌ها را بشناسیم، اما وقتی پای مسائل دنیوی‌تری مانند چگونگی فتوسنتز گیاهان به میان می‌آید، ذهن پشت‌میزنشین کاری از پیش نمی‌برد. در این موارد، به مشاهده‌ی تجربی و آزمایش نیاز داریم و وقتی نوبت به پرسش‌هایی از این جنس می‌رسد که چه چیزهایی زندگی آدمی را شکوفا می‌سازند، وضع حتی پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کند. زیرا مولفه‌ی ارزش‌گذارانه‌ی قدرتمندی وجود دارد که پیشینی نیست اما انگار ما را به ساحتی ورای مشاهده‌ی صرف می‌برد. این موضوع را در فصل دهم بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
چرا فلسفه اهمیت دارد
28 دقیقه
در جستجوی حقیقت
24 دقیقه
بازنمایی واقعیت
31 دقیقه
واقعیت غایی
20 دقیقه
الگوسازی از جهان
19 دقیقه
مساحیِ ملکوت
17 دقیقه
ما چه کسی و چه چیزی هستیم
16 دقیقه
ارزش هنر
19 دقیقه
دولت و طبیعت
26 دقیقه
درست زیستن و خوب زیستن
24 دقیقه
معنای زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید
نویسنده
مترجممهرداد پارسا
راویمیثم اسکندری
ناشر چاپینشر شوند
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه: همه آنچه باید بدانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.