معرفی و دانلود کتاب صوتی مغز خنیاگر: هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی‌ها

عکس جلد کتاب صوتی مغز خنیاگر: هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی‌ها
قیمت:
۷۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغز خنیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مغز خنیاگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مغز خنیاگر: هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی‌ها

کتاب صوتی مغز خنیاگر اثری از مهدی خواجوی، متخصص جراحی مغز و اعصاب و نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. خواجوی در این کتاب تئوری ذهنی «مهار» را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کارکردهای مغز انسان هوشمند معرفی کرده و با ارائه‌ی مثال‌های متعدد از زندگی روزمره‌ی افراد و معرفی تمرین‌هایی کاربردی، تلاش نموده است تا این مهارت را برای مخاطبان خود تشریح نماید و به او کمک کند راه یگانه و منحصربه‌فرد خویش را برای مهار آشفتگی‌هایش بیابد.

درباره‌ی کتاب صوتی مغز خنیاگر

آیا مدام احساس بی‌قراری، اضطراب، افسردگی، بیهودگی و حسرت می‌کنید؟ آیا به نشخوار ذهنی دچار هستید و در زندگی مکرر از این شاخه به آن شاخه می‌پرید؟ آیا گمان می‌کنید در چرخه‌ای باطل از احساسات و افکار مخرب و ناکارآمد اسیر شده و راه گریزی از آن‌ها ندارید؟ شما تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر روز چنین گستره‌ی احساساتی را تجربه می‌کنند و خبر بد شاید این باشد که هیچ دارو و نسخه‌ای برای درمانِ آن وجود ندارد که بتواند به‌خوبی روی همه اثر بگذارد. با اینکه افراد بسیاری در دوره‌های یوگا و مراقبه و مدیتیشن شرکت می‌کنند، آموزه‌های مولانا و اشو یا کتاب‌های اکهارت تله و یونگ را از حفظ می‌دانند و هر روز پیام‌های حاوی جملات قصار از اروین یالوم، لوئیز هی و آنتونی رابینز برای همدیگر می‌فرستند، مشکلات جامعه کم نشده که هیچ، هر روز آمار اضطراب‌ و افسردگی و حتی خودکشی افزایش می‌یابد. با این وجود نگران نباشید. دکتر مهدی خواجوی در نتیجه‌ی پژوهش‌های زیادی که درباره‌ی آناتومی مغز و اعصاب و مدارهای مغزی انجام داده به یک تئوری ذهنی به نام «مهار» دست یافته است و آن را در کتاب صوتی مغز خنیاگر با مخاطب خود به اشتراک می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مغز خنیاگر

حجم انبوه مشکلات روان‌تنی، سردردهای عصبی و سایر دردهای فیزیکی مانند تپش قلب و تنگی نفس و... که مردم در جوامع مختلف در حال دست و پنجه نرم کردن با آن‌ها هستند، نشانه‌ای از عدم موفقیت انسان معاصر در مواجهه‌ی کارآمد و مؤثر با این مشکلات است. کار به آن‌جا رسیده که نه جلسات مکرر روان‌کاوی، نه یوگا، نه رفتن به سفر یا اتراق در قلب طبیعت، نه هم‌کلامی و همراهی با دیگر انسان‌ها، هیچ‌چیز بشر امروزی را آرام نمی‌کند. انسان مدرن همواره مضطرب و منتظر است و همیشه در نوعی نگرانی از اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده به سر می‌برد. رنج‌ها و دردهای بشری پایان‌ناپذیر و غیرقابل ریشه‌کن‌شدن هستند. با این وجود نباید نشست و انتظار کشید و آن همه رنج را به جان خرید. مهدی خواجوی در کتاب صوتی مغز خنیاگر، مخاطب خود را با روایاتش همراه می‌کند تا آستین‌هایش را بالا بزند و در مسیر تکامل زندگی‌اش، مهارت مهار ذهن و مغز خود را به‌خوبی بیاموزد. به باور خواجوی تا فرد نداند که ترمز یک وسیله‌ی متحرک کجاست، نمی‌تواند آن را از حرکت بازدارد. همین شرایط قابل تعمیم به زندگی و مغز انسان است. اگر انسان نیز به این قابلیت تجهیز شود که بتواند در رویارویی با مشکلات، مهار ذهن، مغز، افکار و باورهای خود را در دست بگیرد، می‌تواند با سرعت و سهولت بیشتری به سمت آن زندگی مطلوبی که در سر دارد، پیش برود.

مهدی خواجوی متخصص جراحی‌های میکروسکوپی مغز و نخاع از فنلاند و دارای بورد فوق‌تخصصی جراحی مغز و اعصاب از جامعه‌ی جراحان مغز اتحادیه‌ی اروپاست. او در کتاب صوتی مغز خنیاگر برآیند مطالعات و پژوهش‌های متعدد خود را در قالب نظریه‌ی مهار بیان کرده است. او این نظریه را به‌روشنی و با بیانی واضح و روان همراه با مثال‌های فراوان از زندگی افراد عادی جامعه به مخاطب خود توضیح داده و گام‌به‌گام او را راهنمایی می‌کند تا به درک درستی از این نظریه برسد. خواجوی سپس شنونده‌ی اثر خود را ترغیب می‌کند راهکارهایی که در این کتاب برای مهار ذهن و مغز معرفی شده‌اند را به کار گیرد تا آشفتگی‌های درونی‌اش را مهار نماید و هرگاه به تنشی درونی مبتلا شد، با توجه به دانسته‌هایش بتواند شیوه‌ی منحصر به‎‌فرد خودش را برای مهار آن احساسات نامطلوب و تنش‌ها خلق نماید.

کتاب صوتی مغز خنیاگر را به کوشش رادیو گوشه، در همکاری با نشر دیوار و خوانش نویسنده‌ی کتاب، مهدی خواجوی می‌شنوید.

کتاب صوتی مغز خنیاگر برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی افرادی که درصددند با پرورش قابلیت‌ها و کارکردهای ذهن، اندیشه و افکار خود را تعالی بخشند و با شتاب و آسودگی در زندگی به آن پیشرفت، رشد و تکاملی که مد نظر دارند برسند، شنیدنِ کتاب صوتی مغز خنیاگر را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مغز خنیاگر: هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی‌ها می‌شنویم

چرا به کلاس موسیقی می‌رویم ولی اغلب بعد از ده جلسه رهایش می‌کنیم. باشگاه رفتن هم همین‌طور است، مراقبه و یوگا هم همین‌طور، طبیعت هم همین‌طور، کلاس زبان هم همین‌طور، همه‌چیز را خیلی زود رها می‌کنیم. خیلی زود از همه‌چیز دل‌زده و خسته می‌شویم. چرا؟ شاید چون اصول در مسیر بودن را بلد نیستیم. چون رانندگی با مغز خود را بلد نیستیم، چون نمی‌دانیم باید روی چه مقاصدی متمرکز شویم و چه مقاصدی را حذف کنیم و برای رسیدن به مقصد درست حتی مسیریابی درست را هم بلد نیستیم و حتی با انتخاب مقصد و مسیر درست باز هم نمی‌دانیم در مواجهه با کدام موانع باید ترمز بگیریم و یا چه‌قدر ترمز را فشار دهیم و در جاده با چه سرعتی برانیم. همه‌ی این خطاها، همه‌ی این غرق‌شدن در مقاصد مختلفی که ذهن پرسه‌زن و بازی‌گوش‌مان به ما معرفی می‌کند و همه‌ی این مسیرهای تاانتهانرفته و تلاش برای ورود به مسیرها و مقاصد ناشناخته به علت «ترس از عقب ماندن از دیگران» است که هر روز بر اضطراب‌های‌مان می‌افزاید و همه‌ی این نرسیدن‌هاست که افسرده‌تر و مأیوس‌تر و ناامیدتر از قبل‌مان می‌کند و همه‌ی این‌ها تا جایی پیش می‌روند که رفته‌رفته به انسانی منفعل و منزوی و درمانده تبدیل می‌شویم. اما از سوی دیگر باید نیمه‌ی پر لیوان را هم دید. در این میان افرادی خاص -هرچند اندک- را هم می‌بینیم که درون‌شان پر از شور و شوق و آرام شاست؛ افرادی که آهنگ‌های مغزی زیبای‌شان، یا همان بخوانید طرز فکر سازماندهی‌شده‌شان، باعث شده سبک زندگی بسیار جذابی داشته باشند. آرامش درون‌شان همچن موسیقی سنتی و کلاسیک، فعالیت‌های کاری‌شان همچون موسیقی راک و تفریحات‌شان همچون موسیقی پاپ همه را مسحور خود می‌کند و در این‌جاست که بایدپرسید به‌راستی چه چیزی در این افراد هست که این‌چنین موزون و هارمونیک ساز زندگی را می‌نوازند و این‌قدر زیبا با آن می‌رقصند و دیگران را هم به رقص درمی‌آورند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
فصل یک: اضطراب فراگیر
17 دقیقه
فصل دو: چگونه انسان شدیم
29 دقیقه
فصل سه: آشنایی با خودم
20 دقیقه
فصل چهار: مبانی عصب‌شناختی هنر مهار کردن
15 دقیقه
فصل پنج: بشنو از نی، مکانیزم مهار مغز
9 دقیقه
فصل شش: امپراتوری قشر خاکستری
20 دقیقه
فصل هفت: زندگی چون تخت‌نرد است
15 دقیقه
فصل هشت: فینیاس گیج
33 دقیقه
فصل نه: پرسه‌زنی‌های ذهنی و شبکه‌های پیش‌فرض
14 دقیقه
فصل ده: پایه نباشیم؛ مهار ذاتی
37 دقیقه
فصل یازدهم: تمرین مهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مغز خنیاگر: هنر مهار کردن مغز و رهایی از آشفتگی‌ها
نویسنده
راویمهدی خواجوی
ناشر چاپیانتشارات دیوار
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مغز خنیاگر

محمدپویا امینی
۱۴۰۳/۲/۱۷
این کتاب یکی از تئوری‌های زیبائی است که با استناد بر مبانی علوم اعصاب شناختی سعی در تعریف کارکرد مغز خصوصا قسمت پیش پیشانی دارد که از طریق مهار بخش‌های دیگر چگونه زندگی را اداره میکند.... با دستورات و استعاره‌های زیبایی که دارد از شنیدنش بسیار لذت بردم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مغز خنیاگر

برای دریافت کتاب صوتی مغز خنیاگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.