معرفی و دانلود کتاب عزیز من

عکس جلد کتاب عزیز من
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عزیز من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عزیز من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عزیز من

کتاب عزیز من سروده‌ی احمدرضا احمدی شاعر نام‌آشنای ایرانی‌ست. احمدی به‌عنوان بنیان‌گذار سبک «موج نو» در شعر فارسی شناخته می‌شود و گروهی را نیز در سال 1343 با هدف دفاع از این هنر تأسیس کرده بود که «طرفه» نام داشت. اشعار مجموعه‌ی پیش رو نیز در قالب موج نو سروده شده‌اند و بیشتر حدیث نفس شاعر و خطاب به عزیزان و نزدیکانش هستند.

درباره‌ی کتاب عزیز من

احمدرضا احمدی (Ahmadreza Ahmadi) بی‌شک از شاعران سرشناس و نام‌آشنای ایرانی در قرن اخیر است که اشعارش در میان اهل شعر و ادب، طرفداران زیادی دارند. وی در سال 1319 در کرمان متولد شد و پس از گذراندن تنها یک سال تحصیلی، همراه خانواده به تهران کوچ کرد. اولین شغل او، آموزگاری بود و پس از آن از 20 سالگی به‌طور جدی به سرودن شعر پرداخت. اگرچه افرادی چون حامد داراب معتقد هستند که شعر احمدی حدیث نفس و با دردهای مشترک مردم بیگانه است، اما زیبایی ادبی و سبک خاص اشعار، زبانزد اهل ادب است. احمدرضا احمدی بنیان‌گذار سبک «موج نو» در دهه‌ی 1340 است، او به همراهی نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری علاء، محمدعلی سپانلو، بهرام بیضایی و چند تن دیگر، گروهی به‌نام «طرفه» را تأسیس کردند که هدفی جز دفاع از هنر موج نو نداشت. و بعدتر در نیمه‌ی دوم دهه‌ی 40 بود که موج نو تبدیل به یک حرکت مدرنیستی در فرهنگ ایرانی شد و تأثیراتش در داستان، نمایشنامه، تئاتر، سینما و نقاشی به چشم آمد.

بخش اعظم آثار احمدرضا احمدی از سبک موج نو پیروی می‌کنند و کتاب عزیز من نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاعر در این مجموعه، اشعاری را به شهره حیدری (همسرش)، ماهور احمدی (دخترش) و دیگر عزیزان، دوستان و آشنایان خود از جمله دکتر تورج رهنما، پرویز اخوان زنجانی، بهروز غریب‌پور، مهشید بازرگانی و فرامرز قریبیان، آیدین آغداشلو و... تقدیم کرده است که خود گواهی بر زبان صمیمی و گفت‌وگومحور اشعار است. درونمایه‌ی بیشتر اشعار این مجموعه غم و اندوه ناشی از گذر ایام، گردش فصول و سالخوردگی‌ست و بیشتر شکل شِکوه و گلایه دارند. موج نو یا شعر منثور را شاید بتوان گونه‌ای از شعر معاصر دانست که مقید به عروض و قافیه یا هیچ نوعی ریتم کلامی نیست و به همین جهت مصرع‌هایش گاه طولانی و در قالب یک جمله و گاه بسیار کوتاه و حتی تک‌کلمه‌ای هستند و بیشتر به گفت‌وگو شباهت دارند.

در ادامه به برخی از عناوینی که احمدی برای اشعار خود در کتاب عزیز من برگزیده، اشاره می‌شود: «با ماهیان قرمز»، «مرگ من»، «بوی غم و تاریکی»، «بیمارستان»، «من چه می‌دانستم»، «سیلاب‌های بهاری»، «جراحت» و ... .

نشر افکار کتاب عزیز من را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند این حوزه قرار داده است.

کتاب عزیز من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان شعر مدرن و معاصر فارسی یا طرفدار اشعار موج نو هستید، بی‌شک از مطالعه‌ی آثار احمدرضا احمدی لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب عزیز من می‌خوانیم

خیلی‌ ماجراها بود که‌ باید شعر شود
نخستین‌ آنکه‌
در فصل‌ بهار
برگ‌ها از درختان‌ ناگهان‌
بر زمین‌ ریختند
همه‌ می‌گفتند که‌ پاییز آمده‌ است‌
دندان‌ها که‌ ناگهان‌
بر زمین‌ ریختند
حتی‌ خبرهای‌ رادیو هم‌ نتوانستند
دندان‌ها را فراموش‌ کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عزیز من
نویسنده
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-7542-61-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عزیز من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عزیز من

برای دریافت کتاب عزیز من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.