معرفی و دانلود کتاب صوتی گزیده اشعار خیام

عکس جلد کتاب صوتی گزیده اشعار خیام
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گزیده اشعار خیام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گزیده اشعار خیام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گزیده اشعار خیام

در کتاب صوتی گزیده اشعار خیام، ما برخی از دوبیتی‌های حکیم عمر خیام نیشابوری را با صدای شاعر بزرگ معاصر احمدرضا احمدی می‌شنویم. این دوبیتی‌ها یا رباعیات، شهرتی جهانی دارند و به بیشتر زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. حکیم عمر خیام نیشابوری در این اشعار بی‌اعتباری دنیا و ناپایداری هستی موقت انسان را به تصویر می‌کشد و در باب راز زندگی و بودن در جهان به پرسشگری می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی گزیده اشعار خیام

گزیده اشعار خیام، مجموعه‌ای از دوبیتی‌هایی‌ست که توسط شاعر بزرگ فارسی حکیم عمر خیام نیشابوری (Omar Khayyam) در سده‌های پنجم و ششم قمری سروده شده‌اند. خیام در این دوبیتی‌ها، دیدگاه فلسفی خودش نسبت به جهان و شگفتی‌اش از بودن در آن را نشان می‌دهد. این اشعار که در تضاد با باور‌های مردم قرار داشتند، تا مدت‌ها از دید عموم مخفی ماندند و تنها پس از مرگ خیام منتشر شدند. مجموعه‌ی حاضر توسط شاعر بزرگ معاصر، احمدرضا احمدی، گلچین شده است.

یکی از اولین تصحیح‌های علمی از رباعیات خیام را صادق هدایت، نویسنده و داستان‌نویس مشهور ایران صورت داده است و او بیان می‌کند تا مدت‌ها هر کسی می‌خوارگی می‌کرده و دوبیتی می‌سروده، از ترس تکفیر شدن، اشعارش را به خیام نسبت می‌داده است. قدیمی‌ترین مجموعه از رباعیاتی که منسوب به خیام است، نسخه‌ی بودلن آکسفورد است که در سال 865 هجری قمری نوشته شده و 158 رباعی را در بر می‌گیرد. صادق هدایت این نسخه را بسیار معتبر نمی‌دانست و باور داشت بسیاری از رباعی‌های آن متعلق به عمر خیام نیشابوری نیستند.

عمر خیام نیشابوری که خود جایگاه علمی بالا و رفیعی داشت و در جهان به واسطه‌ی مطالعات و نوشته‌هایش در حوزه‌ی ریاضیات مشهور است، در اشعارش به ناپایداری جهان و زوال آدمی می‌پردازد. از دیدِ او، در چنین شرایطی، انسان باید دم را مغتنم بشمرد و به نوعی به عیش و شادی بپردازد. تقریباً یک‌سوم از رباعیات خیام به این موضوع اختصاص یافته‌اند و خیام باور دارد ما باید از پیش‌داوری‌های محض و خودپسندی بپرهیزیم و فارغ از تعصب زندگی کنیم.

اشعار خیام، در جهان شهرت زیادی دارند و عمده‌ی این شهرت مدیون ترجمه‌ایست که ادوارد فیتزجرالد (Edward FitzGerald) از آن‌ها صورت داده است. این ترجمه که یکی از مهم‌ترین آثار ترجمه شده به زبان انگلیسی به شمار می‌رود باعث شد حلقه‌های بسیاری در انگلستان و آمریکا ایجاد شوند که به اشعار و عقاید عمر خیام نیشابوری می‌پرداختند.

کتاب صوتی گزیده اشعار خیام را انتشارات جیحون، به گویندگی شاعر بزرگ معاصر، احمدرضا احمدی تهیه کرده است.

کتاب صوتی اشعار خیام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آثار کلاسیک ادبیات ایران علاقه‌مندید و یا اگر علاقه دارید اشعار خیام را با صدای شاعر بزرگی چون احمدرضا احمدی بشنوید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با عمر خیام نیشابوری و احمدرضا احمدی بیشتر آشنا شویم

حکیم عمر خیام نیشابوری (440-517 هجری قمری)، فیلسوف، ریاضی‌دان، منجم و شاعر ایرانی در دوره‌ی سلجوقی‌ست. جایگاه علمی و جایگاه ادبی عمر خیام هر دو از یکدیگر پیشی می‌گیرند و او در ریاضیات به واسطه‌ی مثلث خیام - پاسکال که ضرایب بسط دوجمله‌ای را نشان می‌دهد و در ادبیات به واسطه‌ی رباعیات یا دوبیتی‌هایش شهرتی جهانی دارد. این دانشمند بزرگ ایرانی که تقویم جلالی را نیز تدوین کرده است، در اشعارش نگاهی ناب و بی‌بدیل به زندگی انسان ارائه می‌دهد و همین نگاهِ ناب است که باعث شده علاقه‌مندان زیادی در بسیاری از کشور‌ها و فرهنگ‌های جهان پیدا کند.

احمدرضا احمدی (Ahmadreza Ahmadi) شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و نقاش ایرانی و یکی از مهم‌ترین چهره‌های جریان ادبی - هنری «موج نو» در ایران است. او از بیست‌سالگی به سرودن شعر پرداخت و نخستین مجموعه شعرش را در سال 1340 منتشر کرد. احمدرضا احمدی با انتشار این مجموعه، سبک موج نو را در ایران بنیان نهاد و تأثیر زیادی بر شعر و ادبیات فارسی در سال‌های بعد گذاشت. او در سال 1388 نامزد دریافت جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن شد که یکی از مهم‌ترین جوایز در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. از میان آثار مشهور احمدرضا احمدی می‌توان به کتاب‌های «زنی در کنار ویترین‌ها»، «دری به سوی دریا» و «آبشارهایی که بر خوابم فرو ریختند» اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
بخش اول
15 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گزیده اشعار خیام
نویسنده
راویاحمدرضا احمدی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گزیده اشعار خیام

میثم ابراهیمی
۱۴۰۲/۵/۱۰
شخصا بهترین شاعر ایرانی را حکیم و دانشمند بزرگ عمر خیام می‌دانم. شخصیت بی نظیری که تمام حقایق هستی را در اشعار جاودانه‌اش آورده است، او که اواخر عمرش که مصادف با حمله مغولان به ایران بود، در نیشابور مهد دانشمندان آن دوران زندگی می‌کرد، اشعارر او روح از بدن انسان جدا می‌کند و شما را به فکر کردن حالا مجبور می‌کند، تصور کنید این اشعار آسمانی با صدای زیبای جناب استاد احمد رضا احمدی چقدر ملکوتی و گوش نواز می‌شود، سعی می‌کنم شب‌ها قبل از خواب چند دقیقه این اثر جاوید را گوش کنم و آرامش پیدا کنم
Sanaz siavoushi
۱۴۰۲/۱۲/۳
از نظر صدای رسا و دلنشین خوب بود ولی بسیاری از اشعار را اشتباه خوانده، و به نظرم برای امثال من که با شنیدن قصد حفظ کردن را داریم، اینا را ضمیر ناخوداگاه مان، بسیار به اشتباه حفظ می‌کند، از استاد رشید کاکاوند و دکتر اذر کمک بگیرید، چرا همه کتاب خیام را کامل نگذاشتید بخواند، خیلیا هاش حذف شده اشکال زیاد داشت تو خواندن
کوروش بلوچ
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
تشکر از تمام عزیزانی که در تهیه و تدارک چنین کتاب ارزشمندی زحمت کشیدند.
Sina Ijadi
۱۴۰۲/۸/۲۴
روانش شاد، خوانش‌ها می‌توانست بهتر باشد اما همین که صدای احمدرضا احمدی زیباست
مهرداد عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۸
اشعار بی نظیر و صدای گرم راوی عالی بود
حامد فرزین
۱۴۰۲/۸/۲۴
بی نهایت زیبا و حرفه ای
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گزیده اشعار خیام

برای دریافت کتاب صوتی گزیده اشعار خیام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.