معرفی و دانلود کتاب فکر نکن که تنهایی

عکس جلد کتاب فکر نکن که تنهایی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فکر نکن که تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فکر نکن که تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فکر نکن که تنهایی

تنهایی، سکوت بلند یک غربتِ ادامه‌دار... کتاب فکر نکن که تنهایی، اثر نویسنده‌ی مشهور و پرافتخار اهل ترکیه، الیف شافاک است که می‌توان گفت بیش از سایر آثارش به حالات و احساسات شخصی او می‌پردازد. کتاب حاضر روایاتی کوتاه از دیده‌ها و شنیده‌های شافاک را در برمی‌گیرد و خواننده‌ی اثرش را با دنیای پر پیچ و خم نویسندگی و دغدغه‌های آن آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب فکر نکن که تنهایی

هر فردی در این دنیا به گونه‌ای خاص تنهایی را احساس می‌کند. حسی که آرام آرام در وجود آدمی ریشه می‌‌دواند و شاخه‌های بلندش را دور ذهن و افکار می‌پیچد. احساسی که بوی غربت می‌دهد... الیف شافاک (Elif Shafak) نویسنده‌ی کتاب فکر نکن که تنهایی (Sanma Ki Yalnizsin) بیش از هر چیز به تجربه‌ی عزلت و جداافتادگی به عنوان یک نویسنده پرداخته و دنیای خود را با خوانندگان آثارش به اشتراک می‌گذارد. بی‌تردید تجربیات دوران کودکی او و پیوند ناهمگون شرق و غرب که به‌ندرت به سرانجامی مبارک رسیده، در جهان‌بینی و نگرش الیف شافاک تأثیری عمیق داشته‌اند. تولد در استراسبورگ فرانسه، جدایی والدین، بازگشت به سرزمین مادری، زندگی در اسپانیا، اردن و آلمان، مهاجرت به انگلستان و سفر به ایالات متحده، همه و همه باعث شدند الیف شافاک هرگز نتواند به هیچ گوشه‌ای از دنیا تعلق خاطر پیدا کند. گویی او در این دنیا بیشتر مسافر بوده تا ساکن و بی‌تردید این اتفاق سرآغازی برای تنهایی‌ست؛ پس بی‌دلیل نیست که شافاک با چنین دقت و موشکافی از غربت سخن می‌گوید.

کتاب فکر نکن که تنهایی با روایت نویسنده از تبعید خودخواسته و غربت ناخواسته آغاز می‌شود. او رمان‌نویسان را به عنوان موجوداتی عجیب متشکل از حالات و روحیات گوناگونی معرفی می‌کند که زندگی را روی کاغذ سفید طراحی می‌کنند. انسان‌هایی که شاید به خواست خودشان به گوشه‌ای دور و دست‌نیافتنی تبعید شده‌اند. شافاک در روایت «گوش دادن به سکوت»، از گشت و گذارش در شهر استانبول می‌گوید و برخورد با یک راننده تاکسی. از پذیرش جهان همانگونه که هست و مشاهده‌ی دنیا از چشمان پروانه‌ای که خود را انسان تصور می‌کند. هر کدام از این گفتارهای کوتاه، دریچه‌ای به روح الیف شافاک می‌گشایند و شما را بیشتر با دیدگاه‌های او آشنا می‌سازند. می‌توان این کتاب را یک اتوبیوگرافی نه‌چندان بلند دانست که خواننده را با جزییات روح و درون نویسنده آشنا می‌کند. اثر حاضر کمک می‌کند که به تنهایی درونی خود به شکل دیگری نگاه کنید و غربت را از درگاه جدیدی ببینید.

کتاب فکر نکن که تنهایی، با ترجمه‌ی سینا محمدی توسط نشر اختر روانه‌ی بازار کتاب شده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب فکر نکن که تنهایی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب فکر نکن که تنهایی، به علاقه‌مندان داستان‌های کوتاه فلسفی با محوریت تنهایی و همچنین طرفداران کتب اتوبیوگرافی پیشنهاد می‌شود.

با الیف شافاک بیشتر آشنا شویم

الیف شافاک (شفق) نویسنده‌، مقاله‌نویس، سخنگو و کارشناس علوم سیاسی اهل ترکیه، در سال 1971 در استراسبورگ فرانسه به‌دنیا آمد. پس از جدایی والدینش، همراه با مادر خود که بعدها دیپلمات شد، به آنکارا آمد و نزد مادربزرگش پرورش یافت. او هیچ‌گاه در سکون و قرار نبوده و به خاطر شغل مادرش، زندگی در مکان‌های متعددی را تجربه کرد. الیف شافاک تحصیلات عالی خود را با مدرک دکترای علوم سیاسی در آنکارا به پایان رساند و از همان دوران دانشجویی به نویسندگی روی آورد. شفق یا شافاک (با تلفظ ترکی) نام کوچک مادر الیف است که آن را به عنوان نام هنری خود انتخاب کرد. حرفه‌ی نویسندگی هم برای او بی‌دردسر نبود و به خاطر نگارش کتاب «حرامزاده‌ی استانبولی» با اتهام خیانت به هویت ترکی، کارش به دادگاه کشیده شد.

کتاب ملت عشق با عنوان اصلی «چهل قانون عشق»، شهرتی جهانی برایش به همراه آورد و به بیش از 55 زبان ترجمه شد. الیف شافاک به عنوان یکی از مطرح‌ترین زنان نویسنده‌ی ترک شناخته می‌شود و نامزد دریافت جوایز متعددی شده است. جایزه‌ی رومی برای کتاب «پنهان»، بزرگترین افتخاریست که تا کنون آن را کسب کرده. همچنین در سال 2021 از سوی بی‌بی‌سی در فهرست صد زن تأثیرگذار سال قرار گرفت. «شیر سیاه»، «دختران حوا» و «جزیره‌ی درختان گمشده» از دیگر آثار الیف شافاک هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

جملات برگزیده کتاب فکر نکن که تنهایی

  • آتش و باروت در کنار هم نمی‌مانند.
  • راهی غیر از عدم، برای وجود داشتن نیست.
  • هر انسان به خودی خود یک چاه دوزخی است.
  • گاهی دوست داشتن از دور بهتر است، نه ضرر و نه آسیبی می‌رساند. نه زخمی می‌کند و نه خونریزی می‌دهد.

در بخشی از کتاب فکر نکن که تنهایی می‌خوانیم

صبح یک روز در لندن برای ضبط شبکه سی‌ان‌ان با جونِیت عوز دمیر عزیز در پارک سَنت جِیمز ملاقات می‌کنیم و این صحبت دوستان ادامه می‌یابد. در حالی که سنجاب‌ها دوروبرمان پرسه می‌زنند دختران، و اردک‌ها قدم می‌زنند ما در حال صحبت درباره "جنگ سوریه" و "سیاست متغیر خاورمیانه"، "ترور"، "حقوق بشر"، "آزادی بیان" و تیترهای پر از فراز و نشیب هستیم. این در حالتی است که صحبت‌مان را با عنوان "صحبت عید" شروع کرده بودیم. دیری نپایید که بحثمان به عناوین سنگین و روحیه مجموعه خودمان کشید. مگر ممکن است در ترکیه زندگی کنید و یا ترکیه‌ای باشی و نسبت به سیاست علاقه‌ای نشان ندهی؟ آیا بحثی داریم که بازتابی از سیاستمداران و سیاست نداشته باشد؟

در کوچه و بازار، در محل کار، در پیک‌نیک، در وقت استراحت، در مهمانی‌ها، در قهوه‌خانه، در حمام عمومی، در دورهمی‌های زنانه، در مسابقات نرد تخته مردان، همیشه و در هر جا... در هر موردی که صحبت کنیم "مسائل مملکت" حتماً از یک جایی وارد بحث ما می‌شود. یک سؤال در ذهن همه ما در حال جولان دادن است: "یعنی اوضاع مملکت چطور خواهد شد؟‌" مگر شهروند ترکیه بودن معنایی غیر از این دارد که باید از جستجوی جواب برای این سؤال منصرف شویم؟

بعضی وقت‌ها اوضاع سیاسی/ ایدئولوژیک را آنقدر جدی می‌گیریم که اصل قضیه، اصل انسان، را فراموش می‌کنیم. یاد یک جمله از جمیل مریچ خدابیامرز افتادم. (گفتی که علی بولاچ نقل کرده است): "در این مملکت راستگرا و چپگرا، آینده‌نگر-گذشته‌نگر، وجود ندارد، افراد با‌ناموس و بی‌ناموس وجود دارند.‌" و تأکید می‌کنند: "شما از افراد با ناموس باشید.‌"

فهرست مطالب کتاب

تبعید داوطلبانه، غربت ناخواسته
به صدای سکوت گوش کن
برای تو قلعه‌هایی از کلمات ساختم
راز ازدواج‌های موفق موفق چیست؟
آیا زن و مرد نمی‌توانند دوستان خوبی باشند؟
پرندگانی که پرهای خود را می‌کنند
نویسندگان، شاعران و مشکلاتی که از آن رنج می‌برند
تمنای یک عید
توانایی خودآزاری زنان
مردانی که روح همینگوی در زندگی‌شان پرسه می‌زند
آیا حافظه قوی باعث ضعیف‌تر شدن فرد می‌گردد؟
برف ارغوانی
دوست داشتن از دور
معشوقه‌ات چند چهره دارد؟
عاشقان سفر، عاشقان کار کردن و مابقی انسان‌ها
آیا تنبلی یک حق است؟
هستی هیچ
تجربیات یک نسل در حافظه نسل بعد
قدرت ضد-آسیب‌پذیرها
آبی‌ها و سبزها
زشت اما کاریزماتیک
دو ماجرای آریزونا
یک عصر بهاری
آزمون آشپزی خانم‌ها
رقص خیال و واقعیت
آیا خواندنِ رمان تفکر ما را گسترش می‌دهد؟
خانم‌ها و رمان‌ها
خلق یک هیولا
دوست
دلم می‌خواست روزنه‌هایی در پنجره‌های خاکستری‌رنگ باز کنم
تاریخی که در نامه‌ها مخفی شده است
وظایفی مخصوص خانم‌ها
آن‌ها و خانم‌هایشان
لبخندِ زرد
شب
گیاهخواران و گوشتخواران
به خواهر بودن نیازمندیم
آیا پسران گناهان پدرانشان را به دوش می‌کشند؟
با آرزوی روزهای بدون تعصب...
آیا انسان تغییر می‌کند؟
پدران و تغییرات جامعه
دنیایی بدون جنگ
این حتماً یک قصه است...
به یاد مرغ کوکو...
مجازات اعدام
دو زن
حروف ممنوعه
حق تحصیل به زبان مادری
پسرانِ "ناموفق" پدرانِ "موفق"
سه حالت فحش
درس‌های ادبیات باعث دلسردی از ادبیات می‌شود
دموکراسی خسته
آیا ممکن است کتابی وجود داشته باشد که مستحق ممنوع شدن باشد؟
بر اساس رؤیاها...
وقتی نتوانیم صحبت کنیم...
تصورِ ما از دولت و ما
یک جامعه چه زمانی شروع به تنفس می‌کند؟
رؤیا
کودکی‌ام با انتظار برای پدرم سپری شد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فکر نکن که تنهایی
نویسنده
مترجمسینا محمدی
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-486-953-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فکر نکن که تنهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فکر نکن که تنهایی

برای دریافت کتاب فکر نکن که تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.