معرفی و دانلود کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه: کتابی متفاوت، کلید تحول، راهگشایی تازه

عکس جلد کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه: کتابی متفاوت، کلید تحول، راهگشایی تازه
قیمت:
۲۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه: کتابی متفاوت، کلید تحول، راهگشایی تازه

کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه گلچینی از حکایات پندآموز است که به همت علی پورعلی دانشور و ابراهیم فرجاد گردآوری شده است و روایات کوتاه و آموزنده‌ای را درباره‌ی مفاهیم اخلاقی و انسانی در بر دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه

علی پورعلی دانشور و ابراهیم فرجاد در کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه، قصه‌های آموزنده‌ای را از سراسر جهان گردآوری کرده‌اند که به مفاهیمی مانند اخلاقیات، عشق، ایمان، حقایق جهان، راه‌ و روش زندگی و... می‌پردازد. با وجود اینکه نویسندگانِ این داستان‌های کوتاه ناشناس‌اند اما حکمتی که در هر قصه وجود دارد، می‌تواند راه‌گشای معمایی و چراغ راه گمشده‌ای باشد.

نخستین انسان‌هایی که به قدرت ارتباط پی بردند، سعی کردند آنچه را که می‌اندیشیدند با کشیدنِ شکل‌های مختلف بر دیواره‌های غارها به دیگران انتقال دهند. قدرت بیکرانِ نهفته در ارتباطات، انسانِ اولیه را ترغیب کرد تا با گذشت زمان، از نقاشی بر دیوارِ غارها به حرکت دادن دست‌ها و روشن کردن آتش و در نهایت، به استفاده از واژه و زبان روی آورد و از همان زمان پی برد که یکی از بهترین راه‌های القای مفاهیم به‌صورتی جذاب و هیجان‌انگیز آن است که پیام را در قالب قصه‌ای بگنجاند.

قصه‌گویی پدیده‌ای است که قدمتِ آن به کشف زبان و استفاده‌ی آن توسط انسان برمی‌گردد. قصه‌ها ابزاری برای بیان مفاهیم اخلاقی و مذهبی، نکوهش زشتی‌ها و ستایش زیبایی‌ها هستند. ادراک و مهارتی که قصه به انسان می‌دهد او را مجهز به سپری حمایتی می‌کند تا بتواند از پلیدی‌ها، خشونت و زشتی‌های زندگیِ واقعی بگریزد و به آن پناه ببرد. شنیدنِ قصه‌های مختلف از گوشه‌وکنار جهان باعث می‌شود تا با میراث فرهنگی هر تمدن و آداب و رسوم و سنن آن‌ها آشنا شویم و به زندگی، از دریچه‌های متفاوت و جدیدی بنگریم. این همان کاری است که علی پورعلی دانشور و ابراهیم فرجاد در کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه انجام داده‌اند. درست است که نمی‌دانیم نویسندگانِ واقعی این قصه‌ها چه کسانی هستند اما از شنیدنِ آن‌ها پند می‌آموزیم و سرگرم می‌شویم.

کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه توسط انتشارات نارون دانش و با خوانش پوریا عطایی منتشر شده است.

کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه برای تمام علاقه‌مندانِ داستان‌های کوتاه و طرفدارانِ حکایاتِ پندآموز تجربه‌ای شیرین و دلنشین خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه: کتابی متفاوت، کلید تحول، راهگشایی تازه می‌شنویم

یکی از مریدان شمس تبریزی از او پرسید: چگونه به سیر و سلوک روحانی روی آوردید؟ شمس تبریزی گفت: مادرم درباره‌ی من می‌گفت که من آنقدر دیوانه نیستم که مرا به دارالمجانین ببرند و آنقدر قداست ندارم تا به صومعه‌ای وارد شوم. پس تصمیم گرفتم به تصوّف روی آورم.

و این موضوع را چگونه برای مادرتان توضیح دادید؟

با نقل این قصّه: جوجه‌اردکی را کنار گربه‌ای گذاشتند تا گربه از او مراقبت کند. گربه گمان کرد که اردک فرزندش است و جوجه‌اردک هم گربه را مادرش می‌پنداشت و در همه چیز از او تقلید می‌کرد. تا این که روزی با هم از کنار دریاچه‌ای می‌گذشتند. جوجه‌اردک بی‌درنگ در آب پرید و گربه وحشت‌زده فریاد زد: بیا بیرون، الآن غرق می‌شوی.

جوجه‌اردک پاسخ داد: نه مادر، فهمیدم چه کاری را خوب بلدم و می‌دانم که در محیط مناسب خودم هستم، همین‌جا می‌مانم، امّا شما هیچ‌وقت نمی‌فهمید شنا چه لذّتی دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
آشنایی با نویسندگان و پیشگفتار
33 دقیقه
قسمت اول
35 دقیقه
قسمت دوم
45 دقیقه
قسمت سوم
33 دقیقه
قسمت چهارم
40 دقیقه
قسمت پنجم
37 دقیقه
قسمت ششم
35 دقیقه
قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه: کتابی متفاوت، کلید تحول، راهگشایی تازه
نویسنده،
راویپوریا عطایی
ناشر چاپیانتشارات اختر
ناشر صوتیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه

مهدی عباسپور
۱۴۰۲/۸/۲۵
خیلی خیلی عالی بود. اما شیوه خواندن به اصل موضوع لطمه می‌زند، چون مسلسل وار و پشت سر هم داستان پشت داستان روایت می‌شود. گاهی موضوع داستان قبلی هیچ ربطی به داستان بعدی ندارد
Ali Abolfathi
۱۴۰۲/۹/۱۰
داستانهای نسبتاً خوبی انتخاب و روایت شده است
فرشاد میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
داستان نیستن این ها. در بهترین حالت طرح هستن.
معصومه اکرمی
۱۴۰۳/۱/۲۳
خوب بود ولی میشد بهتر باشد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه

برای دریافت کتاب صوتی 150 داستان کوتاه کوتاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.