معرفی و دانلود کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره

عکس جلد کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره

آتوسا صالحی، نویسنده‌ی صاحب‌نام کشورمان، در کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره به بازنویسی داستان سیاوش، شاهزاده‌ی ایرانی و همسر و پسر او، فرود و جزیره پرداخته است. فرود که به خون‌خواهی پدر خود برخواسته، تصمیم می‎‌گیرد به سپاه ایران بپیوندد، اما فروانروای سپاه ایران ماجرای دیگری در سر دارد. گفتنی‌ست اثر حاضر ذیل مجموعه کتاب‌های داستان‌های شاهنامه به انتشار رسیده و افتخارات متعددی را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره

آتوسا صالحی در کتابی که اکنون پیش روی شماست، نسخه‌ی بازنویسی‌شده‌ی یکی از داستان‌های شاهنامه (Shahnameh) را در اختیار شما قرار می‌دهد. او در کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره تمام کوشش خود را به کار بسته تا هنگام بازنویسی داستان فرود و جریره (و به‌ طور کلی، همه‌ی داستان‌های شاهنامه که برای انتشار ذیل این مجموعه انتخاب و بازنویسی شده‌اند)، فخامت اثر و حماسی بودن لحن آن را حفظ کند و اثری درخور را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. مطالعه‌ی این کتاب شما را ترغیب می‌کند تا به سراغ باقی آثار کلاسیک ایرانی بروید و از مطالعه‌ی آن بهره‌مند شوید.

داستان کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره از این قرار است؛ سیاوش، فرزند برومند کاووس‌شاه، قربانی کین و خصومت نامادری خود، سودابه قرار می‌گیرد. سودابه که مهر سیاوش را در دل می‌پروراند، نقشه‌ای می‌سازد تا از این طریق، به دلدار خود برسد، اما سیاوش با تلخ‌کامی روی از او می‌کشد و او را ناکام می‌گذارد. سودابه، سرخورده و خشمگین، دسیسه‌ای می‌چیند تا آبروی رفته‌ی خویش را بازستاند و همچنین، از سیاوش انتقام بگیرد. در ادامه، ماجراهایی رقم می‌خورد و سیاوشِ بی‌گناه، به دست گرسیوز و گروی کشته می‌شود. زمانی که خبر مرگ سیاوش به ایران می‌رسد، مردم جملگی در غم و ماتم فرو می‌روند. شور و فغان از نهاد مردمان برمی‌خیزد و آن‌ها تصمیم به جنگ و خون‌خواهی سیاوش می‌گیرند.

معرفی و دانلود کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره

سیاوش از ازدواج نخستش در توران، از همسرش جریره صاحب فرزندی شده بود. او را فرود (به معنای فرد فروتن و نرم‌خو) نامیدند. پس از آن که سیاوش کشته شد، جریره، تنها پسرش را برای دادخواهی پدر به جنگ می‌فرستد. از این رو، فرود قصد پیوستن به سپاه ایران را دارد، اما این ماجرا به مذاق توس، سپهدار سپاه ایران خوش نمی‌آید و در نهایت، از پذیرش فرود سر باز می‌زند.

بد نیست اشاره کنیم نیلوفر میرمحمدی تصویرگری کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره را برعهده داشته است. این امر از جمله موضوعاتی است که دو چندان بر جذابیت کتاب اضافه می‌کند. علاوه بر این، در انتهای کتاب یک شجره‌نامه‌ی تصویری قرار دارد که راهنمای بسیار مناسبی برای مخاطبان به‌شمار می‌آید. اگرچه کتاب فرود و جریره به نظم در آمده و نسخه‌ای بازنویسی‌شده می‌باشد، اما به تناسب داستان ابیاتی از شاهنامه به متن کتاب افزوده شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه

آتوسا صالحی در مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه به بازنویسی شاهکار ابوالقاسم فردوسی (Ferdowsi) همت گمارده است. او این مجموعه را در دوازده مجلد منتشر کرده و هنگام نگارش آن همه‌ی تلاش‌ خود را به کار گرفته تا مهم‌ترین داستان‌های شاهنامه را -به دور از دشواری‌های متن کلاسیک آن- در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. آتوسا صالحی در بازنویسی داستان‌ها به سراغ زوایای کمترشناخته‌شده‌ی شاهنامه رفته و اثری درخور و شایسته‌ی تقدیر را خلق کرده است. مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه برای گروه سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر در آمده است، اگرچه مطالعه‌ی آن برای دیگر علاقه‌مندان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

آتوسا صالحی خود دلیل بازنویسی شاهنامه را چنین بیان می‌کند: «یکی از انگیزه‌های اصلی من برای بازنویسی شاهنامه علاقه‌ای است که به این کتاب دارم. از آنجا که شاهنامه هویت ملی ما ایرانیان محسوب می‌شود، شناختن آن ضروری می‌نماید. من در نگارش مجموعه قصه‌های شاهنامه تلاش کرده‌ام تا از زاویه‌ای امروزی به داستان‌ها بنگرم و ضمن تلاش برای حفظ فضای حماسی این کتاب، آن را به زبان امروزی برگردانم و همچنین آن را از دیدگاهی روان‌شناسانه بررسی کنم.»

داستان‌های این مجموعه افتخارات متعددی (از جمله دیپلم افتخار و لوح زرین نخستین جشنواره‌ی‌ مطبوعات‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌) را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورده است. نگارش این کتاب‌ها از سال‌ 1377 تا 1393 به طول انجامیده و انتشارات افق عهده‌دار انتشار آن بوده است. در ادامه، نام مجلدهای این کتاب را به‌ترتیب تاریخ انتشار ملاحظه خواهید کرد:

«ضحاک بنده‌ی ابلیس»، «فرزند سیمرغ»، «اسفندیار رویین‌تن»، «فرود و جریره»، «بیژن و منیژه»، «بهرام و گردیه»، «گردآفرید»، «رستم و سهراب»، «سیاوش»، «جمشید»، «ایرج»، «کیخسرو».

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های قصه‌های شاهنامه

  • مجموعه کتاب معرفی‌شده در کتاب‌های درسی
  • مجموعه کتاب برگزیده‌ی جشنواره‌ی کودک و شاهنامه
  • مجموعه کتاب برگزیده‌ی دومین جشنواره‌ی کتاب برتر
  • بهترین کتاب سال به انتخاب مجله‌ی سلام بچه‌ها در سال 1377
  • معرفی ویژه‌ی شورای کتاب کودک برای بازآفرینی داستان سیاوش
  • برنده‌ی دیپلم افتخار جشنواره‌ی‌ مطبوعات‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ در بخش بازنویسی
  • برگزیده‌ی نخستین جایزه‌ی ادبی - هنری مهدی آذریزدی برای کتاب سیاوش از مجموعه‌ی قصه‌های شاهنامه
  • برنده‌ی لوح زرّین در نخستین جشنواره‌ی مطبوعات‌ کانون‌ پرورش‌ فکری‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ در آبان سال 1375
  • لوح زرین و دیپلم افتخار هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب سیاوش
  • و...

کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره مناسب چه کسانی است؟

دوستداران شاهنامه و نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات کهن از مطالعه‌ی کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره می‌خوانیم

زمان درنگ نیست. نخست باید گله‌ها را گرد آورد و به چراگاهی دیگر بفرستد. باید زنان و کودکان را نیز از گزند دشمن دور نگاه دارد. فریاد می‌زند: «سردارانم کجا هستید؟ کشتکارانم! شما که تاکنون نه شمشیر به دست گرفته‌اید و نه خنجر کشیده‌اید. در بستر بی‌خبری خفته‌اید یا مست روی گل‌های نوشکفته و چهچهه بلبلانید؟ برخیزید که جام چشم‌های افراسیاب را لبالب از خون می‌بینم!»

فرود بر اسب می‌نشیند و می‌تازد: «باید جارچیان را فرابخوانم. دلم گواهی می‌دهد که در این گرد که از دل زمین برخاسته است. در این غبار، شورشی است. جارچیان باید بر سر بام‌ها شیپور جنگ زنند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-964-6742-95-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره

برای دریافت کتاب قصه‌های شاهنامه 4:‌ فرود و جریره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.