معرفی و دانلود کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی

عکس جلد کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی
قیمت:
۱۲۸,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی

مسعود علیا و جعفر ابراهیمی در کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی، مجموعه‌ای از حکایات و قصه‌های سعدی شیرازی را گردآوری کرده و تعدادی از بهترین غزلیات او را مرور و بازخوانی می‌کنند. در این کتاب نوجوان، بیش 60 حکایت اخلاقی از کتاب‌های گلستان و بوستان و همین‌طور ده‌ها غزل عاشقانه و معروف سعدی به زبانی ساده‌تر بازنویسی شده است. فرشید شفیعی و محمدمهدی طباطبایی تصویرسازی این اثر را بر عهده داشته‌اند.

درباره‌ی کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی

سعدی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شعرای ایرانی‌ست که تأثیر شگرف و انکارناپذیری بر زبان و ادبیات فارسی و شعرای پس از خود داشته است. او در قرن ششم و هفتم هجری شمسی می‌زیسته؛ دوره‌ای که ایران از نظر سیاسی، اجتماعی و اعتقادی دوران پرتلاطم و پرتنشی را سپری می‌کرده؛ از حمله‌ی مغولان و ویرانی آن تا گسترش تصوف و عرفان در دوران سعدی اتفاق افتاده. او در بغداد تحصیل کرد و مدتی هم به سرزمین‌های شام و حجاز رفت. پس‌ از آن، به شیراز بازگشت و تا پایان عمر در آن جا ماند. سعدی در طول حیاتش آثار شگفت‌انگیزی به نظم و نثر خلق نمود. منظومه‌های او عموماً در قالب غزل و قصیده بودند، اما در فرم‌های دیگر هم شعر می‌سرود. متن‌های منثور سعدی بیشتر شامل حکایات و قصه‌ها هستند که درخشان‌ترین نمونه‌ی آن گلستان است. تعالیم دینی، اسلام و عرفان بر روی او تأثیر زیادی گذاشته و درون‌مایه‌ی بسیاری از آثارش اخلاق‌گرایی و پند و اندرز است.

در این چند قرن آثار او با فرهنگ و زبان فارسی آمیخته و بخشی از هویت ایرانی شده است. حتی اشعار و متون او برای کودکان هم بازنویسی شده تا مخاطبان کم‌سن هم با قدرت کلام و اندیشه‌ی سعدی آشنا شوند. کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی، یکی از همین آثار است. مسعود علیا و جعفر ابراهیمی در این کتاب تعدادی از بهترین حکایت‌های سعدی را گردآوری کرده و تلاش می‌کنند آن‌ها را به زبان ساده و قابل‌فهم‌تر بازنویسی کنند. آن‌ها همین‌طور ده‌ها غزل مهم و معروف او را انتخاب کرده و بازخوانی می‌کنند.

کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی از سه قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول که گلستان نام دارد، جعفر ابراهیمی (شاهد)، 29 حکایت از این کتاب سعدی را انتخاب و بازنویسی می‌کند. این حکایت‌ها از باب‌های مختلف گلستان انتخاب شده‌اند. ابراهیمی متن سعدی را کاملاً ترجمه نمی‌کند بلکه می‌کوشد بخش‌هایی از نثر اصلی گلستان را هم بیاورد. او از کلمات سنگین و پیچیده دوری می‌کند و سعی دارد از کلماتی شاعرانه و نزدیک به کلمات اصلی سعدی استفاده نماید. بخش دوم این کتاب هم بوستان نام دارد و شامل 35 حکایت از این اثر بزرگ سعدی است. بازنویسی این بخش را هم ابراهیمی (شاهد) بر عهده داشته است. این حکایت‌ها قصه‌هایی کوتاه و خواندنی با موضوعات اخلاقی هستند. بخش سوم این کتاب دربردارنده‌ی غزلیات این شاعر است که گردآوری و بازنویسی این قسمت را مسعود علیا انجام داده است. او در اینجا به بیش از هفتاد غزل عاشقانه و معروف سعدی اشاره می‌کند؛ اشعاری که احتمالاً نوجوانان آن‌ها را پیش‌تر خوانده یا شنیده‌اند. علیا این شعرها را ساده می‌کند تا بچه‌ها بهتر آن‌ها را درک کنند.

کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی را نشر پیدایش به چاپ رسانده است. تصویرسازی‌های این کتاب مصور را فرشید شفیعی و محمدمهدی طباطبایی بر عهده داشته‌اند.

کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به نوجوانان توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با ادبیات کهن فارسی آشنا شوید، می‌توانید با این کتاب شروع کنید.

با مسعود علیا و جعفر ابراهیمی بیشتر آشنا شویم

مسعود علیا (متولد 1354) استاد دانشگاه، نویسنده، مترجم و پژوهشگر حوزه‌ی فلسفه است. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی گرفت و در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکترا در رشته‌ی فلسفه تحصیل کرد. علیا بیش از 15 کتاب ترجمه کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «وضع بشر» هانا آرنت و «هنر به‌منزله‌ی تجربه» جان دیویی اشاره نمود. او به خاطر کتاب «جنبش پدیدارشناسی» برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شد.

جعفر ابراهیمی متخلص به شاهد (متولد 1331) شاعر و نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان است. او از ابتدای دهه‌ی 1360 وارد کانون پرورش فکری شد و حدود 20 سال مسئول شورای شعر این کانون بود. ابراهیمی نویسنده‌ی بسیار پرکاری است و طی نزدیک به چهل سال بیش از 150 اثر خلق کرده است. مجموعه شعر «آواز پوپک» و رمان «یک سنگ، یک دوست» از جمله آثار او هستند. «خورشیدی اینجا خورشیدی آنجا» ‌ی او از کتاب‌های برگزیده‌ی شورای کودک است.

در بخشی از کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی می‌خوانیم

وزیر اعظم گفت: «ولی حاکم بزرگ باید بدانند که اگر خدای ناکرده بلایی بر سر شاه بیاید، هرج و مرج، مملکت را فرا خواهد گرفت و در آن صورت به جای یک پسربچه، جان هزاران آدم بی‌گناه به خطر خواهد افتاد.»

حاکم گفت: «نمی‌دانم چه بگویم بهتر است که خودتان جلسه‌ای ترتیب بدهید و در این باره تصمیم بگیرید. همۀ وزیران و حکیمان و بزرگان و نیز قاضی بزرگ باید در این جلسه شرکت کند. هر تصمیمی که در این جلسه گرفته شود، من قبول می‌کنم!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی
نویسنده، ،
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات477
زبانفارسی
شابک978-964-349-948-8
موضوع کتابکتاب شعر نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی

مهران محمدزاده
۱۴۰۲/۱۰/۸
خیلی خوبه. اینجوری به هم نثر نوشته شده خیلی حال میده وقتی دوتاشو میخونی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی

برای دریافت کتاب گلستان، بوستان و غزلیات خواندنی سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.