معرفی و دانلود کتاب قلعه مالویل

عکس جلد کتاب قلعه مالویل
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه مالویل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه مالویل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه مالویل

کتاب قلعه مالویل رمانی پادآرمان‌شهری از روبر مرل است و جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که در اثر یک انفجار هسته‌ای بزرگ نابود می‌شود. بازماندگانی اندک به رهبریِ شخصی به نام امانوئل کنت بسیج می‌شوند تا جامعه‌ی انسانی را از نو بسازند؛ غافل از اینکه خطراتی از جانب گروه‌های دیگری از بازماندگان در گوشه و کنار آن‌ها را تهدید می‌کند. این کتاب موفق به دریافتِ جایزه‌ی یادبودِ جان دبلیو کمپبل شده است.

درباره‌ی کتاب قلعه مالویل

کتاب قلعه مالویل (Malevil) درباره‌ی تمدنی انسانی صحبت می‌کند که ابتدا با خاک یکسان و سپس از نو ساخته می‌شود. امانوئل کنت در روستایی در فرانسه، مزرعه‌دار است و قلعه‌ی مالویل را به‌عنوان مکانی توریستی ساخته است. زمانی که او و چند همکارش در انبار شراب‌گیری مشغولِ کارند، صدای انفجار مهیبی به گوش می‌رسد و سپس گرمایی شدید ساطع می‌شود. وقتی از انبار بیرون می‌آیند، متوجه می‌شوند که انفجاری هسته‌ای رخ داده و درنتیجه‌ی آن، تمدن و حیات بشری در جهان توسط منبعی ناشناخته نابود شده است. آن‌ها شانس این را داشته‌اند که در انبار زیرزمینی از صدمات انفجار در امان بمانند. حالا این چند نفر تنها بازماندگانی هستند که باید برای بنیان‌گذاری جامعه‌ای جدید تلاش کنند.

معرفی و دانلود کتاب قلعه مالویل

روبر مرل (Robert Merle) یکی از نویسندگانی است که در حوزه‌ی ادبیات جنگ بسیار موفق عمل کرده است. او با نظر به بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در خلال جنگ جهانی دوم به دستور رئیس جمهور وقت آمریکا، ایده‌ی داستانی خود را بسط و گسترش می‌دهد. روبر مرل این انفجار هسته‌ای را به کل دنیا تعمیم داده و شخصیت‌های کتابِ قلعه مالویل را در شرایطی قرار می‌دهد که باید به‌تنهایی شروع به آبادانی و گسترش حیات روی کره‌ی زمین کنند.

امانوئل که از پیش سودای رهبری در سر داشته، پیشوای گروهِ بازماندگان می‌شود و دست در دست یکدیگر چالش‌های بازسازی یک جامعه‌ی انسانی را از سر می‌گذرانند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند که انسان‌ها و حیوانات دیگری نیز در مناطق مجاور از این حادثه جان سالم به در برده‌اند. رویارویی با هریک از این گروه‌های بازمانده، خود دردسرهای تازه‌ای ایجاد می‌کند. گرچه انتظار می‌رود وجود تعداد بیشتری از آدم‌ها، کارِ آبادانی و بازسازی جامعه را آسان‌تر کند، اما بسیاری از این گروه‌ها تهدیدهای جدی به حساب می‌آیند و با خود مرگ و ویرانی به بار می‌آورند. اما بزرگ‌ترین تهدید، از سوی گروهی دیکتاتور است که شورشیان غارتگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند و روستای مجاور را به تصرف خود درآورده‌اند.

روبر مرل از موضوعاتی همچون مذهب، سیاست، جامعه‌ی روستایی و جایگاه زنان و نقش رئیس در جامعه، موقعیت‌های داستانی جذابی خلق می‌کند. جهانِ رمان قلعه‌ی مالویل شاید در ظاهر خیالی به نظر برسد، اما بسیار به جوامعی که در آن زندگی می‌کنیم شباهت دارد. و همین نکته سببِ هم‌ذات‌پنداریِ مخاطبان با داستان می‌شود.

انتشارات علمی و فرهنگی این رمان را با ترجمه‌ی محمد قاضی به بازار کتاب عرضه کرده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب قلعه مالویل

در سال 1981، فیلمی در ژانر وسترن و علمی‌تخیلی ساخته شد که از کتاب قلعه مالویل اثر روبر مرل، اقتباس شده بود. این فیلم توسط کریستین دو شالونگ، کارگردان فرانسوی ساخته شد و بازیگرانی نظیرِ میشل سرو، ژاک دوترون، ژاک ویره و ژان-لویی ترنتینیان داشت.

در سالِ 2009 نیز فیلمِ اقتباسیِ دیگری ساخته شد که دنیس مالوال کارگردانی آن را بر عهده داشت.

کتاب قلعه مالویل برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های پادآرمان‌شهری و آخرالزمانی از رمان قلعه مالویل استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب قلعه مالویل می‌خوانیم

در حالی که از غیظ دندان بر هم می‌فشارم به فکر فرو می‌روم: عیناً نقل من است و خواهرانم. هر دو لش‌اند و بیکاره و احمق، و با این‌ وصف مادر همیشه لوسشان می‌کند، به سر و تنشان ادکلن می‌پاشد، گیسوانشان را شانه می‌زند، و با «فر» حلقه‌های خوشگلی به موهاشان می‌دهد. چنان پوزخندی می‌زنم که کسی نشنود. یکشنبه‌ی گذشته، من پاورچین‌ پاورچین پشت سرشان راه افتادم و روی حلقه‌های قشنگ زلفشان تار عنکبوت گذاشتم.

همین یک خاطره‌ی خوش کافی است که من تسلیم یأس و دلسردی نشوم. ضمن اینکه چشمم از عکس بچه‌ی مبذر آویخته به دیوار تا به کیک زردآلویی که بوی خوش آن را استشمام می‌کنم و حاشیه‌ی طلایی‌رنگ آن را روی گنجه تشخیص می‌دهم فرود می‌آید. در این لحظه، مادر با تبختر خاصی از جا برمی‌خیزد و ظرف کیک را روی میز، درست جلو چشم من می‌گذارد. من فوراً بلند می‌شوم و در حالی که دست‌هایم را توی جیبم گذاشته‌ام به طرف در می‌روم.

پدر با صدای دورگه‌ی آدم‌هایی که کم‌حرف‌اند، می‌گوید:

«آهای! مگر تو سهم کیکت را نمی‌خواهی؟»

این نقض دستور خیلی دیر شده است و پدر از این بابت هیچ منتی بر من ندارد. من بی‌آنکه دست‌هایم را از جیبم دربیاورم سر برمی‌گردانم و در همان حال که یک‌وری ایستاده‌ام به لحنی خشک و بی‌اعتنا می‌گویم:

«گرسنه‌ام نیست».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه مالویل
نویسنده
مترجممحمد قاضی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات681
زبانفارسی
شابک978-600-436-940-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه مالویل

ن ا
۱۴۰۳/۲/۷
بی نظیر.. از اواسط کتاب دیگه نمیشد ولش کرد.. پیشنهاد میشه.. علاوه بر سرگرم کننده بودنش آموزنده هم هست..
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قلعه مالویل

برای دریافت کتاب قلعه مالویل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.