معرفی و دانلود کتاب قوانین زناشویی: کتابچه‌ی راهنمای زوج‌ها

عکس جلد کتاب قوانین زناشویی: کتابچه‌ی راهنمای زوج‌ها
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قوانین زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قوانین زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قوانین زناشویی: کتابچه‌ی راهنمای زوج‌ها

هریت لرنر در کتاب قوانین زناشویی، با پیروی از یک قالب منحصر‌به‌فرد و مناسب برای دنیای امروز، بیش از 100 قانون طلایی را در اختیار خوانندگان خود قرار داده که تمامی چالش‌های مربوط به روابط عاطفی بلندمدت را پوشش می‌دهند. او در این کتاب، راه‌حل‌های به‌روز و جدیدی را برای مشکلات قدیمی در نظر گرفته که با امکانات دنیای مدرن همخوانی دارند.

درباره‌ی کتاب قوانین زناشویی

شاید شما هم از کسانی باشید که روزهای خوش دوران نامزدی خود را به خاطر می‌آورید و در حسرت شیرینی آن لحظات هستید؛ اما در حال حاضر رابطه‌ی خوبی با شریک عاطفی خود ندارید. شاید روابط شما هم درست مثل خیلی از زوج‌های دیگر پس از چند سال رو به سردی گذاشته باشد و هرآنچه در روزهای اولیه‌ی آشنایی در شریک عاطفی‌تان برای شما جذاب بوده، حالا به‌شکل نقطه‌ضعفی بزرگ برایتان نمود پیدا کرده باشد. در بعضی موارد هم زوج‌هایی هستند که بر سر جزئی‌ترین مسائل با یکدیگر بحث می‌کنند و نمی‌توانند تعامل مؤثر و درستی داشته باشند؛ اما دلیل و ریشه‌ی این مشکلات چیست؟ چرا اغلب این چالش‌ها بعد از چند سال زندگی مشترک خود را نشان می‌دهند و در ابتدای رابطه چندان به چشم نمی‌آیند؟!

معرفی و دانلود کتاب قوانین زناشویی

دکتر هریت لرنر (Harriet Lerner) در کتاب قوانین زناشویی (Marriage Rules: A Manual for the Married and the Coupled Up) از یک قالب منحصربه‌فرد استفاده کرده، او بیش از 100 قانون برای زوج‌هایی در نظر گرفته که در رابطه‌ی بلندمدت با شریک عاطفی خود هستند و قصد دارند که این رابطه را بهبود دهند. در این کتاب خواهید آموخت که:

  • همه‌چیز را به آرامی مطرح کنید و به روابط خود گرما ببخشید؛
  • با شریک عاطفی خود صریح صحبت کنید و منصفانه بجنگید؛
  • خوب و مؤثر گوش کردن را به‌عنوان یک تمرین معنوی بیاموزید؛
  • از چالش‌های مربوط به کودکان، فرزندان ناتنی و قوانین دشوار جان سالم به در ببرید؛
  • برای غلبه بر حالت تدافعی یک برنامه‌ی 12 مرحله‌ای را طرح‌ریزی و اجرا کنید؛
  • چگونه و چه زمانی باید حدومرز تعیین کنید؛
  • و وقتی همه‌چیز از هم پاشیده، ازدواج خود را نجات دهید؛

کتاب قوانین زناشویی گنجینه‌ای از توصیه‌های کاربردی و عملی است که به شما کمک می‌کند رابطه‌ی عاطفی خود را به سمت وضوح، شجاعت و شادی هدایت کنید. اگر حتی یک نفر از زوجین فقط ده قانون از قوانین هریت لرنر را به‌کار بندد، یک تغییر بزرگ و مثبت ایجاد کرده است. تنها چیزی که واقعاً لازم دارید، آرزوی واقعی برای ساختن یک رابطه‌ی بهتر و البته روحیه‌ی جنگندگی و تمرین مستمر است. لرنر کتاب پیش رو را در ده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و ذیل این فصول به مسائلی چون گرما بخشیدن به رابطه، کاستن از انتقادها، مجادله‌ی عادلانه، نگرش تازه به روابط خصوصی زن و شوهر و... پرداخته است.

نسرین سلامت کتاب قوانین زناشویی را به فارسی برگردانده و انتشارات لیوسا آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب قوانین زناشویی

  • به‌عنوان یک زوج‌درمانگر، لازم می‌دانم بگویم این کتاب طلا است. کتاب‌های خوب زیادی برای زوج‌ها وجود دارد، اما چیزی که من در مورد این کتاب خیلی دوست دارم این است که شما مجبور نیستید ساعت‌ها برای مطالعه آن وقت بگذارید. اگر بتوانید کل کتاب را بخوانید عالی است، اما می‌توانید فقط به فصلی که مربوط به مشکل خودتان است بروید و قانونش را اجرا کنید. (لیزا گری، نویسنده و زوج‌درمانگر)
  • یک کتاب مرجع خوب برای کمک به چالش‌های مختلف ازدواج. این کتاب به ده فصل و در مجموع 106 قانون تقسیم شده است که ارجاع به یک موضوع خاص مانند بزرگ کردن بچه‌ها یا دعواهای زن و شوهری را آسان می‌کند. هریت لرنر باعث شد به این فکر کنم که چگونه می‌توان روابط را بهبود بخشید. (مگان برد، نویسنده)
  • این همان کتاب ازدواجی است که ما منتظرش بودیم! (برنه براون، نویسنده‌ی پرفروش کتاب Daring Greatly)
  • خواندن این کتاب برای هر کسی که امیدوار است با هر انسان دیگری ارتباط درست و مؤثر برقرار کند، ضروری‌ست. (مارتا بک، نویسنده‌ی کتاب ترک مقدسین)
  • اگر این سؤال را مطرح می‌کنید که «اما من چه کار کنم؟» این کتاب برای شماست. کتاب قوانین زناشویی عاقلانه، گیرا، خنده‌دار و مهم‌تر از هرچیز دیگر، مفید است. این کتاب شامل توصیه‌های واضح و عملی لرنر است. (ادوارد ام. هالوول، نویسنده‌ی کتاب رانده به حواس پرتی)
  • کتاب قوانین زناشویی ترکیبی شگفت‌انگیز از خرد و تجربه‌ی بالینی است. من نمی‌توانم راهنمای جامع بهتری برای زوج‌های امروزی پیدا کنم. این کتاب را برای بهبود رابطه‌ی خود بخوانید و به هر تازه عروس و دامادی هم که می‌شناسید، هدیه بدهید. (دکتر ویلیام جی. دوهرتی، استاد دانشگاه مینه‌سوتا و نویسنده‌ی کتاب ازدواج خود را پس بگیرید)
  • فریب زبان طنز و ساده‌ی این کتاب را نخورید؛ لرنر، یک روانشناس برجسته است و یک نقشه‌ی راه واقعی برای برقراری رابطه‌ی سالم ارائه می‌دهد. او راهنمای برجسته‌ای است که ما را در لحظات سخت سفر و در مسیر عشق و شادی و خرد همراهی می‌کند. (پت لاو، نویسنده)
  • هر صفحه از این کتاب را که باز کنید، قانونی پیدا خواهید کرد که شما را از خفگی در باتلاق‌های ازدواج و زناشویی نجات می‌دهد. چه کتاب زیبا، هوشمندانه، فوق‌العاده و مفیدی! (دکتر جنیس آبراهمز اسپرینگ، نویسنده)

کتاب قوانین زناشویی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم به‌دنبال بهبود رابطه‌ی خود با شریک عاطفی‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب هریت لرنر را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب قوانین زناشویی: کتابچه‌ی راهنمای زوج‌ها می‌خوانیم

وقتى دچار تشویش هستید دنبالش را نگیرید

اگر فردى خوش‌مشرب باشید، شاید زندگى با فردى خلوت‌گزین و درون‌گرا براى‌تان دشوار باشد. بى‌تردید در ابتدا همین تفاوت‌هاست که نظر آدم را جلب مى‌کند. شاید در آغاز آشنایى شخصیت مستقل و خونسردى او را ستایش مى‌کردید، اما اغلب آنچه در ابتداى رابطه سبب مى‌شود به‌سوى فردى جلب شویم بعدها براى‌مان به‌صورت مشکل بروز مى‌کند.

خودافشاگرى اگرچه یکى از راه‌هاى صمیمیت به‌نظر مى‌رسد، تنها راه نیست. کارول تاوریس، روان‌شناس اجتماعى، مى‌نویسد:

سال‌ها پیش شوهرم مجبور شد تحت چندین آزمایش پزشکى قرار گیرد که نگرانِ نتایجش بودیم. شب قبل از آنکه عازم بیمارستان شود به اتفاق یکى از صمیمى‌ترین دوستانش که از انگلستان آمده بود، براى صرف شام به رستوران رفتیم. در سرتاسر شب آن دو را تماشا مى‌کردم و مسحور رفتار مردانه و خویشتن‌دارى آن‌ها بودم. آن‌ها خندیدند، قصه گفتند، در مورد فیلم بحث کردند و از گذشته‌ها حرف زدند، اما هیچ‌یک سخنى از بیمارستان، نگرانى‌ها، و محبت بین یکدیگر به زبان نیاورد، چون نیازى به آن احساس نمى‌کردند.

بکوشید تا این واقعیت را که شما و همسرتان در مقابله با مسائل حادّ عاطفى و رسیدن به احساس آسایش روشى متفاوت دارید، محترم شمرید. اگر این نکته را همیشه به‌خاطر بسپارید که روابط زناشویى شکل‌هاى متفاوتى دارد و عشق به زبان‌هاى متفاوتى بیان و نثار مى‌شود، بهتر مى‌توانید با شریک زندگى‌تان گفت‌وگو کنید. شاید عزلت‌طلبى و درون‌گرایى همسرتان از سرِ پنهان‌کارى نیست و صرفاً روش او براى بهتر بودن باشد. به‌جاى تلاش براى تغییر شیوه‌هاى او، آن‌ها را محترم شمرید و توش و توان خود را بیهوده هدر ندهید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه
فصل اول: به روابط گرما ببخشید
فصل دوم: از انتقادها بکاهید
فصل سوم: بر اختلالات «شنوندگى» خود فائق شوید
فصل چهارم: از تعقیب دست بکشید: چگونه به همسرى که از شما دور شده نزدیک شوید
فصل پنجم: عادلانه مجادله کنید
فصل ششم: نگرشى تازه به روابط خصوصى زن و شوهر
فصل هفتم: شوک بچه‌دار شدن: پس از تولد بچه بردبارى خود را حفظ کنید
فصل هشتم: حریم خود را به رسمیت بشناسید
فصل نهم: با وجود فرزندخوانده‌ها، زندگى مشترکتان را حفظ کنید
فصل دهم: خانواده‌ى پدرى: مسیرى باشکوه به سوى ازدواجى استثنایى
پسگفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قوانین زناشویی: کتابچه‌ی راهنمای زوج‌ها
نویسنده
مترجمنسرین سلامت
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-600-5138-94-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قوانین زناشویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قوانین زناشویی

برای دریافت کتاب قوانین زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.