معرفی و دانلود کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم

عکس جلد کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم

کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور نوشته‌ی مبینا سادات تاجیک، مجموع محتوای سه جلد کتاب درسی جامعه شناسی دبیرستان را برای یادگیری و دوره‌ی داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان رشته‌ی انسانی در خود جای داده است. این کتاب، از مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی انتشارات مهر و ماه، با ساده‌سازی مفاهیم پیچیده‌ی کتاب درسی، استفاده از جداول و نمودارها، برجسته‌سازی نکات مهم و طرح سوالات چهارگزینه‌ای برای یادگیری بهتر درس جامعه‌شناسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور

جامعه‌شناسی، یکی از درس‌های علوم انسانی است که با وجود جذابیت فراوان به خاطر پیچیدگی‌های خاص خود و شاید سخت بودن زبان کتاب درسی، دانش‌آموزان کمی را به خود جذب می‌کند. اکثر دانش‌آموزان، کتاب‌های علوم اجتماعی دبیرستان را فقط برای قبول شدن در امتحانات داخلی مدرسه می‌خوانند و از مرور آن برای کنکور فراری‌اند. در عین حال، درس جامعه‌شناسی، در کنکور اهمیت فراوانی دارد و جزو دروس با ضریب بالاست! از سویی هم، سوالات درس جامعه‌شناسی در کنکور، هر ساله رو به مفهومی‌تر شدن پیش می‌رود و سخت‌تر می‌شود؛ همین است که اهمیت کار مبیناسادات تاجیک، نویسنده‌ی کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور را دوچندان می‌کند.

کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور دروس سه کتاب جامعه‌شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم را به ترتیب آموزش داده و مفاهیم پیچیده‌ی کتاب‌های درسی را با ساده‌ترین بیان ممکن ارائه می‌دهد. همین‌طور درس‌ها به صورت نموداری و در جداول مختلف به صورت طبقه‌بندی شده، جمع‌آوری شده‌اند تا دانش‌آموزان با یک نگاه کوتاه، از متن درس سر در بیاورند. کادرهای مخصوص نکات مهم نیز به یادگیری بهتر درس و راهنمایی دانش‌آموزان برای توجه بیشتر به این نکات ارزشمند طراحی شده‌اند. در انتهای هر فصل، پرسش‌هایی چهار گزینه‌ای و همین‌طور سؤالات کنکوری که به آن درس خاص مربوط است، مطرح شده تا داوطلبان پس از خواندن هر فصل بتوانند میزان و کیفیت یادگیری خود را بسنجند.

کتاب‌های جامعه‌شناسی در سال‌های اخیر تغییرات فراوانی کرده‌اند که همین باعث می‌شود، بسیاری از کتاب‌های کمک‌آموزشی جامعه‌شناسی کنکور، کارایی خود را از دست بدهند اما ویرایش سیزدهم کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور که سال 1402 به چاپ رسیده است، کاملا مطابق تغییرات کتاب‌های درسی است و سوالات خوبی نیز برای بخش‌های جدید کتاب طراحی کرده است که می‌تواند مشابه سوالات کنکور باشد. همین‌طور با خرید نسخه چاپی یا الکترونیکی کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور می‌توانید نسخه صوتی این کتاب را نیز گوش دهید. انتشارات مهر و ماه نو، اثر حاضر را به چاپ رسانده و منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی لقمه‌ طلایی مهر و ماه نو

همان‌طور که از اسم مجموعه پیداست، مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی انتشارات مهر و ماه نو، کتاب‌هایی کم‌حجم و کاربردی هستند که می‌توانند تأثیری طلایی برای یادگیری و جمع‌بندی دروس پیش از کنکور داشته باشند. این مجموعه در واقع هر درس را لقمه می‌کند و به مخاطب می‌دهد. همه محتوای کتاب درسی و نکات به صورت طبقه‌بندی شده و به کمک نمودارها و جداول، به بهترین و ساده‌ترین نحو به مخاطب آموزش داده می‌شود. در بیشتر موراد نیز در انتهای هر فصل با سوالات چهارگزینه‌ای مطالب کاملا در ذهن مخاطب ثبت می‌شود. در انتها، این مجموعه برای دوره کردن دروس بسیار مناسب است و با یک نگاه به هر صفحه، مخاطب می‌تواند محتواهای مربوط را به خاطر بیاورد. مجموعه‌ی لقمه طلایی شامل کتاب‌های متعددی برای هر سه رشته‌ی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی است و بعضی سرفصل‌های مرتبط کتاب‌های درسی را نیز به صورت جامع مورد بررسی قرار داده. «لقمه طلایی روانشناسی کنکور»، «لقمه طلایی زیست گیاهی کنکور»، «لقمه طلایی حسابان کنکور»، «لقمه طلایی شیمی آلی کنکور»، «لقمه طلایی واژگان عربی سطر به سطر» و... برخی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور برای داوطلبان کنکور علوم انسانی و دانش‌آموزان این رشته مناسب است.

در بخشی از کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم می‌خوانیم

اگر کنش اجتماعی نباشد، هیچ هنجاری شکل نمی‌گیرد و هیچ‌یک از ارزش‌های اجتماعی مانند عدالت، امنیت و آزادی محقق نمی‌شوند. افراد با عمل کردن بر اساس ارزش‌ها و هنجارها به آن‌ها تداوم می‌بخشند. ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی بعد از اینکه از طریق کنش‌های اجتماعی تحقق پیدا کردند، پدیده‌های «جامعه‌پذیری» و «کنترل اجتماعی» را ضروری می‌سازند تا از طریق تعلیم‌وتربیت، تشویق و تنبیه، ارزش‌ها و هنجارها را به افراد منتقل کنند. انسان‌ها در ارتباط با یکدیگر پدیده‌های اجتماعی را به‌وجود می‌آورند و از آن جا که افراد انسانی با آگاهی، اراده و هدف عمل می‌کنند، پدیده‌های اجتماعی معنادار هستند.

فهرست مطالب کتاب

جامعه‌شناسی دهم
درس 1: کنش‌های ما
درس 2: پدیده‌های اجتماعی
درس 3: جهان اجتماعی
درس 4: تشریح جهان اجتماعی
درس 5: جهان‌های اجتماعی
درس 6: پیامدهای جهان اجتماعی
درس 7: ارزیابی جهان‌های اجتماعی
درس 8: هویت
درس 9: بازتولید هویت اجتماعی
درس 10: تغییرات هویت اجتماعی
درس 11: تحولات هویتی جهان اجتماعی (علل دورنی)
درس 12: تحولات هویتی جهان اجتماعی (علل بیرونی)
درس 13: هویت ایرانی (1) (هویت فرهنگی ایران)
درس 14: به عهده‌ی دانش‌آموز است و جزء درس‌های خلاقانه
درس 15: هویت ایرانی (3) (هویت سیاسی ایران)
درس 16: هویت ایرانی (4) (ابعاد جمعیتی و اقتصادی)
جامعه‌شناسی یازدهم
درس 1: جهان فرهنگی
درس 2: فرهنگ جهانی
درس 3: نمونه‌های فرهنگ جهانی (1)
درس 4: نمونه‌های فرهنگ جهانی (2)
درس 5: باورها و ارزش‌های بنیادین فرهنگ غرب
درس 6: چگونگی تکوین فرهنگ معاصر غرب
درس 7: جامعه‌ی جهانی
درس 8: تحولات نظام جهانی
درس 9: جهان دوقطبی
درس 10: جنگ‌ها و تقابل‌های جهانی
درس 11: بحران‌های اقتصادی و زیست‌محیطی
درس 12: بحران‌های معرفتی و معنوی
درس 13: سر آغاز بیداری اسلامی
درس 14: انقلاب اسلامی ایران؛ نقطه‌ی عطف بیداری اسلامی
درس 15: افق بیداری اسلامی
جامعه‌شناسی دوازدهم
درس 1: ذخیره‌ی دانشی
درس 2: علوم اجتماعی
درس 3: نظم اجتماعی
درس 4: کنش اجتماعی
درس 5: معنای زندگی
درس 6: قدرت اجتماعی
درس 7: نابرابری اجتماعی
درس 8: سیاست هویت
درس 9: پیشینه‌ی علوم اجتماعی در جهان اسلام
درس 10: افق علوم اجتماعی در جهان اسلام
پاسخ‌نامه کلیدی
QR -code سوالات کنکور و محتوای تکمیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور: دهم، یازدهم، دوازدهم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهر و ماه نو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-600-317-420-7
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور

برای دریافت کتاب لقمه طلایی جامعه شناسی کنکور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.