معرفی و دانلود کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم

عکس جلد کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم

رویدادهای گلوگاهی از مبانی مهم مهندسی سیستم‌های فضایی به‌شمار می‌روند که در کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم به آن پرداخته شده است. تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد با تألیف این کتاب سعی کرده‌اند تا مطالب پیرامون این موضوع گسترده را با به‌کارگیری جداول و تصاویر متعدد به طور کامل به مخاطبان خود معرفی کنند.

درباره‌ی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم

تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد سه‌گانه‌ای را با هدف آشنایی مخاطبان خود با مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی تألیف کرده‌اند. در آخرین مجلد این مجموعه که پیش روی شماست و مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم نام دارد، به مبحث گلوگاه‌های بحرانی سیستم‌های فضایی پرداخته شده است. در این اثر سؤالات کلیدی موفقیت اکتساب و استانداردهای مقبولیت مطرح شده و مطالب مذکور در مجلدهای قبلی را تکمیل می‌شوند.

در پی حوادث فاجعه‌بار فضایی در دهه 1990، تضمین مأموریت (Mission Assurance) در کانون توجه جامعه‌ی فضایی قرار گرفته است. به دنبال فرآیندها و معیارهای ناسازگار در فرآیندهای بازنگری بحرانی، ریسک‌های بسیاری مأموریت‌ها و برنامه‌های فضایی را مورد تهدید قرار می‌دهند. در همین راستا، مجموعه‌ای به نام «رویدادهای گلوگاهی» ایجاد شده است که در سراسر صنعت فضایی، گلوگاه‌ها، اهداف و معیارهای رایج ورود و خروج مورد استفاده قرار می‌گیرند. کتاب حاضر با این رویکرد تألیف شده است تا تمام مطالب ضروری این حوزه را مورد پوشش قرار دهد. مخاطب با مطالعه‌ی این اثر با مفاهیمی همچون موارد تشکیل‌دهنده‌ی نقاط بحرانی در چرخه‌ی عمر، نحوه‌ی برطرف کردن ابهامات در خصوص اهداف و برنامه‌ها و همچنین الزامات ورود و خروج آشنا خواهد شد.

تقی شجاعی و ایمان زیدآبادی نژاد طی سه فصل مطالب مورد نیاز را برای تکمیل مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی بیان کرده‌اند. فصل اول کتاب شامل مقدمه‌ای بر گلوگاه بحرانی سیستم‌های فضایی است که مخاطب در این بخش به طور کامل با این رویدادها آشنا می‌شود. رویدادهای گلوگاهی بحرانی که شامل بازنگری 11 مرحله‌ای است، مدیریت پیکربندی، تضمین کیفیت، نرم‌افزار، طراحی و ایمنی سیستم، یکپارچگی، تست و ارزیابی و مواردی از این دست در همین فصل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

محوریت بحث دومین فصل کتاب نیز طرح سؤالات کلیدی درباره‌ی موفقیت اکتساب است. در این بخش، مسائلی همچون مسیر افقی مدیریت برنامه، مسیر افقی مهندسی سیستم‌ها و مسیر افقی اکتساب مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. فصل سوم کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم نیز مشخصات و استانداردهای مقبولیت را شرح می‌دهد. موضوعاتی همچون احیای مجدد مهندسی سیستم‌ها، استانداردهای نظامی و دولتی و استانداردهای ملی / بین‌المللی و صنعت در این فصل شرح داده شده‌اند.

به مخاطبان توصیه می‌کنیم برای درک بهتر مطالب این اثر، ابتدا دو جلد اول مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی «مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی» را مطالعه کنند. چاپ این سه‌گانه به عهده‌ی انتشارات رهام اندیشه بوده است.

کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی هوافضا و تمامی افراد فعال در صنایع فضایی توصیه می‌شود. البته، اگر شما علاقه‌مندید تا اطلاعات خود را درباره‌ی موضوعات گوناگون صنایع هوافضا، هوانوردی و رویدادهای گلوگاهی افزایش دهید، مطالعه‌ی کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی – جلد سوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مفاهیم مذکور در سه‌گانه‌ی مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی گزینه‌ای مناسب برای کسب اطلاعات درباره‌ی صنعت هوافضا است.

در بخشی از کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم می‌خوانیم

بازنگری آمادگی (RR) تست سیستم یکپارچه مبنا (BIST): بازنگری آمادگی تست سیستم یکپارچه مبنا موارد زیر را ارزیابی می‌کند: تکامل سیستم پرواز، سازگاری بین فضاپیما و بار محموله، آمادگی تأسیسات تست، رویه‌های تست و تجهیزات ویژه تست برای پشتیبانی از تست سطح سیستمی، کفایت مستندات، طرح‌ریزی خاتمه تمامی مشکلات باقیمانده، صرف‌نظر کردن‌ها (Waiver) یا Liens (حوزه‌های دارای مشکل و نواقص در طول بازنگری و قابل اصلاح) و آمادگی تیم یکپارچه‌سازی و تست برای پشتیبانی از تست سطح سیستم.

بازنگری پیش محیطی (PER): بازنگری پیش محیطی قبل از آغاز تست محیطی رسمی وسیله فضایی یکپارچه انجام می‌شود تا نشان دهد که وسیله فضایی ضمن داشتن عملکرد مبنای اثبات‌شده رضایت‌بخش در حین تست مقدماتی، دارای حاشیه عملکرد کافی است که تست محیطی را امکان‌پذیر می‌سازد. معیار ارزیابی بازنگری پیش‌محیطی، بر آمادگی تأسیسات تست، رویه‌های تست و تجهیزات ویژه تست برای پشتیبانی از تست سطح سیستم بدون لطمه زدن به آن تمرکز دارد.

بازنگری قبل از حمل (PSR): بازنگری قبل از حمل، طرح‌ها و رویکردهای تست تأیید صلاحیت، تست پذیرش، آنالیزها و شبیه‌سازی‌هایی که در مورد واگذاری (Sell off) سیستم قابل اعمال هستند را ارزیابی می‌نماید. برنامه موردنظر، بازنگری قبل از حمل را اجرا می‌کند تا مطمئن شود که سخت‌افزار و اجزای پرواز (Flight)، نرم‌افزار، تجهیزات پشتیبانی زمینی و مستندات رویه‌ای، برای حمل سیستم به محل به‌کارگیری آماده هستند. پرسنل عملیاتی در این بازنگری مشارکت می‌کنند. هدف از این نوع بازنگری عبارت است از: شناسایی هرگونه مشکلات باقیمانده که بر استقرار و به‌کارگیری و عملیات متعاقب آن اثرگذارند، تأیید آنکه یک برنامه‌ریزی برای خاتمه به‌موقع این مشکلات وجود دارد و تصدیق پشتیبانی‌پذیری فعالیت‌های بعدی برنامه.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: گلوگاهی بحرانی سیستم‌های فضایی
گلوگاه 1: بازنگری الزامات
گلوگاه 2: بازنگری طراحی مقدماتی (PDR)
گلوگاه 3: بازنگری طراحی حیاتی (CDR)
گلوگاه 4: بازنگری آمادگی ساخت (BRR)
گلوگاه 5: بازنگری سلسله عملیات ارزیابی تست (TECR)
گلوگاه 6: بازنگری آمادگی مونتاژ / یکپارچه‌سازی (بازنگری آمادگی تست سیستم یکپارچه مبنا (BIST RR))
گلوگاه 7: بازنگری پیش‌محیطی (PER)
گلوگاه 8: بازنگری قبل از حمل (PSR)
گلوگاه 9: بازنگری آمادگی ماموریت (MRR)
گلوگاه 10: بازنگری آمادگی پرواز (FRR)
گلوگاه 11: بازنگری بازرسی مقدماتی (ICR)
فصل 2: سؤالات کلیدی در موفقیت اکتساب
2-1- مقدمه
2-2- مسیر افقی مدیریت برنامه (P)
2-3- مسیر افقی مهندسی سیستم‌ها (S)
2-4- مسیر افقی مدیریت اکتساب (A)
2-5- چک‌لیست
2-6- مسیر افقی مدیریت برنامه (P)
2-7- مسیر افقی مهندسی سیستم‌ها (P5)
2-8- مسیر افقی مدیریت اکتساب (A)
فصل 3: مشخصات و استانداردهای مقبولیت
3-1- مقدمه
3-2- احیای مجدد مهندسی سیستم‌ها (SER)
3-3- استانداردهای نظامی و دولتی
3-4- استانداردهای ملی/بین‌المللی و صنعت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات رهام اندیشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-600-04-3974-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی هوافضا
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم

برای دریافت کتاب مبانی مهندسی سیستم‌های فضایی - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.