معرفی و دانلود کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!

عکس جلد کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!

آقای میچل به‌ظاهر یک پیرمرد دانشمند است که بچه‌های مدرسه معتقدند عقل درست و حسابی ندارد. در کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!، نوشته‌ی دن گاتمن، با آزمایشگاه عجیب و غریب این مرد آشنا می‌شوید و شاهد بلاهایی خواهید بود که در مدرسه به سرش خواهد آمد. این مجموعه‌کتاب تاکنون بیش از سی میلیون نسخه فروش رفته است.

درباره‌ی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!

دانشمندی را تصور کنید که ماشین اختراعی‌اش با سیب‌زمینی کار می‌کند و در آزمایشگاه مدرسه چاقوبه‌دست سیب‌زمینی پوست می‌گیرد! آیا آقای میچل به سرش زده یا اینکه این تصور بچه‌های مدرسه است که نمی‌توانند قوانین علمی مورد نظر او را درک کنند؟ آیا همه‌ی دانشمندان از نزدیک همین‌قدر آشفته، حواس‌پرت و عجیب به نظر می‌آیند یا آقای میچل در این میان یک استثناست؟ اصلا شاید هم او خودش را به جای دانشمندان جا زده باشد، چه کسی می‌داند؟ با این حال خواندن کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل! (My Weird School #10: Mr. Docker Is off His Rocker!)، نوشته‌ی دن گاتمن (Dan Gutman)، به شما کمک می‌کند تاحدی از این مسائل سر دربیاورید، چند تا قانون علمی جدید یاد بگیرید و حسابی بخندید.

این کتاب می‌تواند برای دانش‌آموزان تداعی‌کننده‌ی زنگ علوم باشد و خاطرات حاضر شدن در آزمایشگاه را، به‌عنوان جایی که ممکن است هر اتفاق عجیبی در آن بیفتد، زنده کند. اما برای بچه‌های مدرسه واقعا سؤال است که دانشمند غیر عادی و دیوانه‌ای چون آقای میچل چطور می‌تواند به جهان علم سودی برساند؟ باید دید تصورات آن‌ها درباره‌ی این پیرمرد حقیقت دارد یا آن‌که دارند زیادی درباره‌ی شخصیت او اغراق می‌کنند. این کتاب با ترجمه‌ی محبوبه نجف خانی از سوی نشر افق منتشر شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار دارد.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی عجیب و غریب

مجموعه‌ی مدرسه عجیب‌وغریب نشر افق (My Weird School Series)، ماجرای مدرسه‌ای ابتدایی و دانش‌آموزان و معلّمان و کارمندان غیرعادی آن است. شخصیت اصلی داستان، اِی.‌جی پسربچه‌ای است که از مدرسه متنفر است. او دشمنی سرسخت به نام آندریا یانگ دارد، دختری درس‌خوان که عاشق مدرسه است و از هر چه که ای.‌جی نفرت دارد خوشش می‌آید. هر بار اتفاقات بامزه‌ای در مدرسه برای بچه‌ها پیش می‌آید.

کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته شده و به‌معنای واقعی شما را می‌خنداند و سرگرم می‌کند.

با دن گاتمن بیشتر آشنا شویم

دَن گاتمَن در سال 1955 در نیویورک به دنیا آمد. در رشته‌ی روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد، اما به این رشته علاقه‌ای نداشت و پس از مدتی آن را رها کرد تا نویسنده شود. در دهه‌ی 1980 میلادی تلاش کرد برای نشریات مطالب طنز بنویسد که چندان نتیجه‌بخش نبود. در سال 1982 با رونق بازی‌های ویدئویی تصمیم گرفت مجله‌ای برای این بازی‌ها منتشر کند. موفقیت مجله به او انگیزه و اعتمادبه‌نفس داد تا نویسنده‌ای تمام‌وقت شود. اولین تلاش‌های او نوشتن در مورد ورزش بود، گرچه کتاب‌هایش پرفروش نشدند، اما تجربه‌ی خوبی به او دادند. دن گاتمن در دهه‌ی 1990 و با تولد پسرش، تصمیم می‌گیرد برای کودکان داستان بنویسد. موفقیت خیره‌کننده‌ی کتاب‌هایش باعث شد تا او نویسنده‌ی کودکان شود. او نامزد بیش از نود جایزه شده. مجموعه‌ی «پرونده‌های نابغه» دیگر اثر مطرح اوست.

در بخشی از کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل! می‌خوانیم

آقای میچل گفت: «هوای سرد اشیا را کوچک‌تر می‌کند. حالا این را تماشا کنید.»

او از توی کشوی میزش تکه‌ای چوب درآورد. میخی از چوب بیرون زده بود. بعد یک موز برداشت و آن را توی نیتروژن مایع فرو کرد و حدود یک دقیقه نگه داشت. بعد موز را بیرون آورد، آن را مثل چکش روی میخ کوبید و میخ را توی چوب فرو کرد! محشر بود! هیچ‌وقت به عمرم ندیده بودم کسی با موز میخ بکوبد.

بعد از کلاس علوم، برای ناهار رفتیم سالن استفراغات. معمولاً من روکش‌های کاغذی نِی را روی سر آندریا و دوست‌هاش پرت می‌کنم، که میز کناری ما می‌نشینند. ولی باید با او خوش‌رفتاری می‌کردم، چون دلم نمی‌خواست اسم واقعی مرا به همه لو بدهد.

آندریا و امیلی سرِ میز ما آمدند. آندریا پرسید‌: «کسی روی این صندلی می‌نشیند؟»

قبلاً همیشه بهش تیکه می‌انداختم و مثلاً می‌گفتم: «آره، مرد نامرئی، حالا بزن به چاک.» اما این‌دفعه از این حرف‌ها نزدم و گفتم: «می‌توانی بنشینی این‌جا.» مایکل و رایان هِرهِر خندیدند و شکلک درآوردند.

رایان کیک فنجانی‌اش را به من داد و من هم مارچوبه‌ام را به او دادم. رایان هرچی گیرش بیاید می‌خورد. مایکل گفت: «توی فکرم که آقای میچل چی می‌خورد. شاید عنکبوت می‌خورد.»

رایان گفت: «آره، شرط می‌بندم آن‌ها را خُرد می‌کند و می‌پاشد روی برشتوکش.»

گفتم: «چرند نگو. کسی ناهار برشتوک نمی‌خورد.»

فهرست مطالب کتاب

1: علم مال خرخوان‌هاست
2: نیروی سیب‌زمینی
3: ندوید، بیفتید زمین، قِل بخورید
4: گردش علمی
5: نمایشگاه علوم
6: خوش‌رفتاری با آندریا
7: حقیقتی درباره‌ی آقای میچل
8: این آزمایش را توی خانه انجام ندهید
9: جاسوسیِ آقای میچل
10: سیب‌زمینی متحرک
11: مُخ وول وول زن و قُل‌قُل کن
12: بدترین لحظه‌ی عمرم
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-964-369-784-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!

mahla
۱۴۰۳/۱/۲
عالی بود. به بچه‌ها یاد میده که چطور بادقت بیشتری به اطرافشون نگاه کنند و پرسشگر و پژوهش گر باشند و به دنبال جواب سوالاتشون باشند
زهره فتحعلی‌پور
۱۴۰۲/۲/۲۸
خیلی عالی است. بچه‌ها رو با علم آشنا میکنه و اهمیت سوال پرسیدن از اطراف شون رو یاد میده. که بچه‌ها با چرا سوال کنند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل!

برای دریافت کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 5: آقای میچل، دانشمند خل و چل! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.