معرفی و دانلود کتاب مدیریت منابع آب

عکس جلد کتاب مدیریت منابع آب
قیمت:
۱۴۵۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت منابع آب

کتاب مدیریت منابع آب نوشته‌ی فریبا خدابخشی مجموعه‌ای کامل از سوالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌های 83 تا 99، کنکور دکترا از سال‌های 91 تا 99 و نکات کلیدی جهت موفقیت در آزمون‌های استخدامی و کارشناسی دادگستری است. پاسخنامه‌ی تشریحی سوالات و خلاصه دروس نیز از جمله مواردی هستند که در این کتاب ارائه می‌شود.

درباره‌ی کتاب مدیریت منابع آب

رشته‌ی مدیریت منابع آب یکی از پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی است که هر ساله افراد زیادی برای شرکت در آزمون کنکور این رشته داوطلب می‌شوند. در این رشته از علوم گوناگونی همچون ریاضیات، محیط‌زیست و مدیریت منابع منطقه‌ای استفاده می‌شود.

کتاب مدیریت منابع آب از هشت فصل تشکیل شده که در هر فصل ابتدا خلاصه‌ی دروس قرار گرفته‌اند و در ادامه آزمون‌های چهارگزینه‌ای به همراه راه‌حل تشریحی آن‌ها ارائه می‌شوند. فصل اول کتاب به بیان کلیات می‌پردازد؛ مبانی این بخش در دو قسمت سازمان یافته که در بخش اول چرخه‌ی آب، منابع آب در زمین و مصارف آب تشریح می‌شود و در بخش بعدی به بیلان آب در ایران، حوزه‌های آبریز ایران و رودخانه‌های کشور پرداخته می‌شود. پرسش‌های این بخش در کنکور جزو مبانی ابتدایی است و درواقع قسمت‌ آسان سوالات کنکور را تشکیل می‌دهد.

فریبا خدابخشی در بخش دوم کتاب مدیریت منابع آب به بحث برنامه‌ریزی یا مدیریت منابع آب می‌پردازد؛ در توضیح این بخش باید گفت که تمامی امور مدیریتی، فنی و عملی لازم برای برنامه‌ریزی، توسعه و مدیریت منابع آبدر این بخش مطرح می‌شوند. بخش سوم به تحقیق در عملیات اختصاص دارد. در این بخش از روش‌های هندسی و ترسیمی برای بهینه‌سازی استفاده می‌شود که کاملاً محاسباتی هستند.

نویسنده در فصل چهارم کتاب مدیریت منابع آب به بحث توزیع عادلانه‌ی آب می‌پردازد. باید بدانید که سؤالات این بخش از آیین‌نامه‌ها و مجوزهای حفر چاه تا آب‌بهاهای زراعی را شامل می‌شود. بخش پنجم بهره‌برداری از سیستم زهکشی و شبکه‌های آبیاری را شامل می‌شود که به تخصیص و توزیع منابع آب و همچنین شیوه‌های آبیاری مزارع و زهکشی اشاره دارد. بخش بعدی مربوط به بهره‌برداری از مخازن است و پارامترهای اصلی مخزن مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش هفتم به آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها اختصاص دارد؛ هیدرولیک در این فصل از مباحثی است که درصد زیادی از سؤالات کنکور را به خود اختصاص داده است.

بخش آخر از کتاب مدیریت منابع آب به سؤالات متفرقه اختصاص دارد؛ سؤالاتی که در دسته‌بندی‌های بالا نیستند و از حاشیه یا فصل‌های گذرای دوران کارشناسی مطرح می‌شوند. فریبا خدابخشی در این کتاب تمامی مباحث را در فصل‌هایی اساسی موردبررسی قرار داده است و سؤالاتی را که در کنکور کارشناسی ارشد و دکترا از این فصول مطرح شده‌اند، دسته‌بندی کرده است. این کتاب همچنین برای داوطلبان استخدامی در سازمان‌های آب منطقه‌ای نیز کاربرد دارد.

کتاب مدیریت منابع آب مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به‌تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکترای مدیریت منابع آب و افراد داوطلب جهت استخدام در سازمان‌های آب نیز توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت منابع آب می‌خوانیم

با توجه به مقدار متوسط 250 میلی‌متر (که یک‌سوم میانگین جهانی است) بارندگی سالانه در سطح کشور، هر سال حدود 413 میلیارد متر معکب آب در اثر نزولات جوی در پهنه ایران وجود دارد که 320 میلیارد مکعب آن (78 درصد) مربوط به بارش در مناطق کوهستانی بوده و بارش روی دشت‌ها فقط 93 میلیارد متر معکب را شامل می‌شود. در مجموع حدود 72 درصد از بارندگی‌ها بلافاصله از طریق تبخیر یا تبخیر-تعریق مجدداْ وارد جو می‌شود و لذا حجم آب قابل استحصال که عمده‌ی آن نیز در مناطق کوهستانی است، بسیار اندک است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: برنامه‌ریزی منابع آب
فصل سوم: تحقیق در عملیات
فصل چهارم: قانون توزیع عادلانه‌ی آب
فصل پنجم: بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های بیاری و زهکشی
فصل ششم: بهره‌برداری از مخازن
فصل هفتم: آب‌های زیرزمینی
فصل هشتم: سؤالات متفرقه
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت منابع آب
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات325
زبانفارسی
شابک978-622-218403-2
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی ارشد
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۵۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت منابع آب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت منابع آب

برای دریافت کتاب مدیریت منابع آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.