معرفی و دانلود کتاب مذاکره هوشمندانه: هوش چیست و چه تاثیری بر روی موفقیت ما در مذاکره دارد؟

عکس جلد کتاب مذاکره هوشمندانه: هوش چیست و چه تاثیری بر روی موفقیت ما در مذاکره دارد؟
قیمت:
۱۴,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مذاکره هوشمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مذاکره هوشمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مذاکره هوشمندانه: هوش چیست و چه تاثیری بر روی موفقیت ما در مذاکره دارد؟

پویا ودایع در کتاب مذاکره هوشمندانه به بررسی عوامل مختلف در موفقیت افراد در مذاکرات می‌پردازد؛ این‌که هوش هیجانی و IQ، هرکدام تا چه میزان در این زمینه تأثیر دارند و مواردی دیگری چون زبان بدن و قدرت بیان شخص چطور می‌توانند به‌عنوان کاتالیزور در فرایند گفت‌وگوها ظاهر شوند. نویسنده در این کتاب راهکارهای بسیار مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد تا به گفته‌ی خودش، بتوانید برنده‌ی واقعی مذاکرات باشید.

درباره‌ی کتاب مذاکره‌ی هوشمندانه

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که در هنگام مذاکرات خود چه به‌صورت حضوری و چه به‌شکل‌های دیگر، کمی دستپاچه می‌شوید، تپق می‌زنید، جملاتی که از‌ پیش آماده کرده بودید را فراموش می‌کنید و یا خیلی ساده، غافلگیر می‌شوید و جوابی آماده برای آنچه می‌شنوید، ندارید؛ به‌طور خلاصه آن‌قدر که باید و شاید اثرگذار عمل نمی‌کنید و نتیجه را به‌نفع طرف مقابل واگذار می‌کنید. پویا ودایع در کتاب مذاکره‌ی هوشمندانه نه‌تنها اصول صحیح مذاکره را مورد بررسی قرار داده، بلکه هوش و نوع تأثیر آن بر مذاکره‌کنندگان را نیز به شما می‌آموزد. مشکلاتی که حین مذاکره یا گفت‌وگوهای مهم برای شما پیش می‌آیند نیز از جمله مواردی هستند که نویسنده بر آن‌ها تمرکز کرده و راهکارهای بسیار خوبی را در رابطه با آن‌ها در اختیار خوانندگان قرار داده است.

بخش بسیار مهمی در کتاب مذاکره‌ی هوشمندانه به بررسی هوش اختصاص دارد. ودایع در ابتدا چند سؤالات بسیار جالبی را مطرح می‌کند: هوش چیست؟ به‌دست‌آوردنی است یا خدادادی؟ آیا هر آدمی که طبق نتایج به‌دست‌آمده از تست‌های مختلف در دسته‌ی آدم‌های باهوش قرار گرفته، الزاماً هوش مذاکره‌ی بالایی نیز دارد؟ نگران نباشید و عجله نکنید، علاوه بر پاسخ تمامی این سؤال‌ها، مطالب ارزشمند دیگری را نیز در کتاب پیش رو خواهید یافت.

حقیقت این است که امروزه در بازار کتاب، عناوین بسیار زیادی مرتبط با هوش را مشاهده می‌کنید؛ هوش تجاری، هوش مالی، هوش مذاکره، هوش بازاریابی و ... از آن جمله هستند. اما به‌راستی مطالعه‌ی کدام‌یک به تنهایی شما را با معنی و مفهوم خودِ هوش آشنا می‌کند؟ پویا ودایع در راهنمای پیش رو حقیقت ارزشمندی را با خوانندگان در میان گذاشته است؛ این‌که بیشتر کتاب‌های موجود، بر پایه‌ی ترفندها نوشته شده‌اند، حال‌آن‌که یادگیری ترفند به تنهایی پاسخگوی نیازهای ما نیست. اصطلاحی که در این کتاب به آن اشاره شده، سندرم «تک‌ترفندخوانی»‌ست که نویسنده به شما هشدار داده گرفتار آن نشوید. منظور وی از این جمله این است که یادگیریِ تنها چند راهکار زیرکانه و استفاده‌ی مداوم از آن‌ها شاید در ابتدا جالب و هیجان‌انگیز به نظر برسد و جواب دهد، اما در بلندمدت بی‌فایده است.

پویا ودایع در کتاب پیش رو به شما می‌آموزد که چگونه توانایی رشد کردن را در خود پرورش دهید، ساکن نمانید و همواره در مسیر پیشرفت قدم بردارید. او راهکارهایی برای در امان ماندن از تله‌های ذهنی در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما می‌گوید که برای ساختن یک مغز اندیشه‌ورز ابتدا باید بر ذهن و فکر خود تسلط پیدا کنید. بسیاری از عوامل هستند که بر موفقیت شما در مذاکراتتان تأثیر زیادی دارند و با کمی تمرین و ممارست می‌توانید رشد خوبی در این زمینه‌ها داشته باشید، مثل زبان بدن یا یادگیری و به خاطر سپردن جملات کلیدی و اثرگذار. اما نکته‌ی طلایی و هوشمندانه در تمامی مذاکره‌ها این است که جذاب باشید و جذاب بمانید. و راز جذاب بودن همان‌گونه که در کتاب مذاکره‌ی هوشمندانه خواهید خواند در سه چیز است: مغز اندیشه‌ورز، قلب مهربان و دست توانمند و خلاق.

انتشارات سخنوران کتاب مذاکره‌ی هوشمندانه را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب مذاکره‌ی هوشمندانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال تأثیرگذاری بیشتر و موفقیت‌های قطعی در مذاکرات خود هستید، مطالعه‌ی کتاب پیش رو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب مذاکره هوشمندانه: هوش چیست و چه تاثیری بر روی موفقیت ما در مذاکره دارد؟ می‌خوانیم

فصل دوم: هوش هیجانی یا EQ

اولین بار در سال 1996 دانیل گلدمن موضوع هوش هیجانی را مطرح کرد و به احتمال زیاد شما هم این اصطلاح را شنیده‌اید. دانیل گلدمن مطرح کرد که هوش هیجانی می‌تواند نقش مهم‌تری از هوش شناختی در موفقیت‌ها داشته باشد. دانشمندان زیادی اعتقاد دارند که اندازه‌گیری IQ محدوده‌ی توانایی‌های انسان را به درستی نمایش نمی‌دهد. امروزه اندازه‌گیری IQ بر اساس مقیاس‌هایی که به هر محدوده‌ی سنی مربوط است انجام می‌شود که نمی‌خواهیم در مورد آن‌ها بحث کنیم اما مشاهده شده است که افرادی با نمره‌ی IQ بسیار بالا در موقعیت‌های شغلی یا اجتماعی موفقیتی را که از آن‌ها انتظار می‌رفته است نداشته‌اند. این موضوع به قدری معنا‌دار بوده است که تمام توجه‌ دانشمندان و همچنین بسیاری از جامعه‌شناسان و روانشناسان را به خود معطوف کرده است.

اخیراً مقاله‌ای در مورد تأثیر هوش هیجانی بر مذاکره در یک فصلنامه‌ی پژوهشی ایرانی منتشر شده است که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. داود امیری ثالث که به اتفاق همکارانش این پژوهش را انجام داده است ضمن تعریف هوش هیجانی اثر آن را بر مهارت‌های مذاکره‌ای سنجیده است.

بله، دنیای کنونی سرشار از مشکلات پرفراز و نشیب است. در این شرایط نیاز به مهارت ارتباط برقرار کردن با دیگران یک نیاز جدی است که این مهارت را باید به دست آورد. اگر فردی از نظر مهارت‌های مربوط به هوش هیجانی و مذاکره‌ای در سطح عالی باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها را از بین ببرد و شرایط را در کنترل خود درآورد. اما هوش هیجانی که به طور اکتسابی به دست می‌آید چگونه قابل افزایش است؟

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار نویسنده
چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟
فصل اول: خُرده هوشی دارم!
هوش سه‌لایه
هوش هشت‌گانه گاردنر
اساس بیولوژیک هوش
کارایی عصبی
اندازه‌ی مغز
ژنتیک و وراثت
تفاوت‌های نژادی
فصل دوم: هوش هیجانی یا EQ
حیطه‌ی درون‌فردی
حیطه‌ی برون‌فردی
حیطه‌ی سازگاری
حیطه کنترل استرس
حیطه‌ی خلق کلی
کاربردهای هوش هیجانی در محیط کار
آیا هوش هیجانی قابل اندازه‌گیری است؟
مذاکره و عناصر آن
تأثیر عوامل موقعیتی بر مذاکره
فصل سوم: جادوگر شوید
حالا وقت فراگیری جادوگری است
جادوگری سطح یک
جادوگری سطح دو
آیا واقعاً باید به تفاهم اهمیت بدهیم؟
اما چرا باید و ضروری است که تفاهم را نادیده بگیریم؟
جادوگری سطح سه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مذاکره هوشمندانه: هوش چیست و چه تاثیری بر روی موفقیت ما در مذاکره دارد؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سخنوران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-215-622-0
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مذاکره هوشمندانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مذاکره هوشمندانه

برای دریافت کتاب مذاکره هوشمندانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.