معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی

عکس جلد کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی

کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی، توسط مارگارت ا بودن پژوهشگر باسابقه‌ی هوش مصنوعی نوشته شده و خواننده را با مقدمات این مقوله آشنا می‌سازد. کاربردهای عملی و به‌کارگیری ربات‌ها در زندگی روزمره‌ی انسان‌‌، موضوعاتی هستند که نویسنده در اثر خود به شرح آن‌ها پرداخته است.

درباره‌ی کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی

از زمانی‌که دانشمندان موفق شدند اولین کامپیوتر دنیا را بسازند، رویای داشتن ربات‌های هوشمند، دستمایه‌ی بسیاری از آثار علمی-تخیلی شد و البته طولی نکشید که اولین نمونه‌ها پا به عرصه‌ی ظهور گذاشتند. مارگارت آن بودِن (Margaret Ann Boden) استاد دانشگاه و پژوهشگر باسابقه‌ی هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر، در کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence: A Very short Introduction) به معرفی این مقوله و کاربردهای آن در ابزار و وسایلی پرداخته که در زندگی روزمره با آن‌ها سروکار داریم.

کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی شامل هفت فصل است و پس از معرفی اجمالی هوش مصنوعی، به مرور مسائل فلسفی و فنی نیز پرداخته که ممکن است با استفاده از آن ظهور ‌کنند. پیامد به‌کارگیری هوش مصنوعی موضوع دیگری‌ست که نویسنده به آن توجه کرده؛ موضوع جذابی که برای روان‌شناسان، زیست‌شناسان و متخصصان زبان‌شناسی اهمیت زیادی دارد. درک این پیامدها متخصصان را قادر می‌سازد به شناخت بهتری از طرز کار حافظه، یادگیری و فراگیری زبان برسند و از زاویه‌ای جدید به آن بنگرند.

با ظهور پدیده‌ی هوش مصنوعی، پرسش‌ها و ابهامات زیادی درباره‌ی مسائل اخلاقی مطرح شد که بسیاری از آن‌ها همچنان بی‌پاسخ مانده. به طور مثال یک پهپاد را در نظر بگیرید که توسط کاربر انسانی کنترل می‌شود و با دستور او، مکانی را تخریب نموده یا به افرادی تیراندازی می‌کند. اما پهپاد مجهز به هوش مصنوعی که اختیار تصمیم‌گیری به خودش واگذار شده، ما را در چه وضعیتی قرار خواهد داد؟ اگر خودسرانه شروع به شلیک به افراد بی‌گناه کند، مسئولیت این کار بر عهده‌ی چه کسی خواهد بود؟

مارگارت بودن در این اثر همچنین به بررسی شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌پردازد و این سؤال را مطرح می‌کند که «آیا هوش مصنوعی را واقعاً باید هوش تلقی کنیم یا اصلاً امکان ظهور یک شعور مستقل برای ماشین‌های ساخته‌ی بشر وجود ندارد؟»

کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی با ترجمه‌ی سید حسین حسینی توسط نشر برون سپهر روانه‌ی بازار کتاب شده و اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

خواندن ‌کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب علمی با محوریت هوش مصنوعی، از خواندن کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی بهره خواهند برد.

با مارگارت ا. بودن بیشتر آشنا شویم

مارگارت بودن متولد 1936، نویسنده و استاد پژوهشگر در علوم شناختی در دپارتمان انفورماتیک دانشگاه ساسکس است. رشته‌ی او شاخه‌های گوناگونی همچون هوش مصنوعی، روان‌شناسی، فلسفه و علوم کامپیوتر را در بر می‌گیرد. سال‌های طولانی فعالیت حرفه‌ای او شامل مشغله‌های متعددی‌ست که از آن جمله می‌توان به تدریس در رشته‌های فلسفه، روان‌شناسی، مدیریت اجرایی پژوهش‌های دانشگاهی و عضویت در تشکیلات آکادمیک مختلف، اشاره کرد. مارگارت بودن به خاطر فعالیت‌هایش جوایز زیادی دریافت کرده و همچنین کتب متعددی در رشته‌ی مورد علاقه‌اش یعنی هوش مصنوعی به انتشار رسانده است. «هوش مصنوعی و انسان طبیعی» (Artificial Intelligence and Natural Man)، «هوش مصنوعی در روان‌شناسی» (Artificial Intelligence in Psychology) و « هوش مصنوعی: ماهیت و آینده‌ی آن» (AI: It’s Nature and Future) نام برخی از کتاب‌های او هستند.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی می‌خوانیم

کاربردهای عملی هوش مصنوعی را می‌توان در خانه، خودرو (و خودروی بدون راننده)، اداره، بانک، بیمارستان، آسمان... و اینترنت، از جمله اینترنت اشیا (که حسگرهای فیزیکی همیشه در حال رشد موجود در محیط‌ها، گجت‌ها، و لباس‌های ما را به هم متصل می‌کند) یافت. برخی در خارج از سیاره‌ی ما قرار دارند مثل ربات‌هایی که به ماه و مریخ فرستاده می‌شوند یا ماهواره‌هایی که در فضا می‌چرخند. انیمیشن‌های هالیوود، بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای، سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای و موتور جست‌وجوی گوگل همگی بر اساس تکنیک‌های هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

سیستم‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی تحرکات در بازار سهام و توسط دولت‌های ملی برای کمک به تصمیم‌گیری‌های سیاسی در حوزه‌ی سلامت و حمل‌ونقل استفاده می‌شود نیز نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برنامه‌های موجود در تلفن‌های همراه نیز همین‌طور هستند. به این لیست آواتارها در واقعیت مجازی و نیز مدل‌های آزمایشی احساسات را که برای ربات‌های «همراه» ایجاد شده‌اند، اضافه کنید. حتی گالری‌های هنری از هوش مصنوعی در وب‌سایت‌های خود و همچنین در نمایشگاه‌های هنر رایانه‌ای استفاده می‌کنند. با خوشحالی کمتر، پهپادهای نظامی در میدان‌های امروزی نبرد نیز از این فناوری استفاده می‌کنند اما خوشبختانه، این فناوری در ربات‌های مین‌روب‌ نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

هوش مصنوعی دو هدف اصلی دارد. یکی در حوزۀ فناوری یعنی استفاده از رایانه برای انجام کارهای مفید (گاهی با استفاده از روش‌هایی که بسیار متفاوت از روش‌هایی است که ذهن انسان از آن استفاده می‌کند). هدف دیگر علمی است یعنی استفاده از مفاهیم و مدل‌های هوش مصنوعی برای کمک به پاسخگویی به پرسش‌هایی در مورد انسان و سایر موجودات زنده.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
فصل 1: هوش مصنوعی چیست؟
فصل 2: هوش عمومی، گنجی گران‌بها
فصل 3: زبان، خلاقیت، احساس
فصل 4: شبکه‌های عصبی مصنوعی
فصل 5: ربات‌ها و زندگی مصنوعی
فصل 6: آیا هوش مصنوعی واقعاً هوش است؟
فصل 7: تکینگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی
نویسنده
مترجمسید حسین حسینی
ناشر چاپیانتشارات برون سپهر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-622-94717-5-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای کوتاه بر هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.