معرفی و دانلود کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

عکس جلد کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

متأسفانه بسیاری از ما در موقعیت‌های دشوار زندگی، نمی‌دانیم به چه شیوه‌ای باید خشم و ناراحتی خود را بروز می‌دهیم. محمد قهرمانی‌خرم و مریم باباخانی در کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم به شما از ریشه‌های شکل‌گیری حس عصبانیت و راه‌های کنترل آن خواهند گفت. همچنین در این کتاب روش‌ برخورد با آدم‌هایی را که ممکن است باعث ناراحتی و خشمتان شوند، یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

خشم یکی از احساساتی است که هر انسانی به هنگام بروز مشکلات ممکن است از خودش بروز دهد. این احساس معمولاً به‌یک‌باره در وجود افراد ایجاد می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری صحیح را از آن‌ها سلب می‌کند. فرد خشمگین علاوه بر آسیب به خود می‌تواند به عواطف دیگران نیز آسیب بزند؛ به همین دلیل ریشه‌یابی پرخاشگری و یافتن راه‌های کنترل آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم، نوشته‌ی محمد قهرمانی‌خرم و مریم باباخانی، خواهید آموخت چطور با آدم‌های عصبانی رفتار کنید و چگونه هنگام قرار گرفتن طوفان‌ حوادث، خشم خودتان را به بهترین نحو مدیریت کنید. این کتاب در 6 فصل تدوین شده و در آن به تعریف خشم، تأثیرات عصبانیت بر بدن و روان انسان، مراحل و دلایل بروز خشم و بسیاری سرفصل‌های مهم دیگر پرداخته شده است.

آشنایی با تیپ‌های شخصیتی خاصی که می‌توانند باعث عصبانیت ما شوند، یکی از بخش‌های جذاب کتاب حاضر است که در آن ضمن بیان خصوصیات اخلاقی افراد خودشیفته، قلدر، بدبین، کنترل‌کننده، وابسته، مضطرب، مهرطلب و... راه‌های ویژه‌ی برخورد با هر یک از این تیپ‌های شخصیتی به شما گوشزد شده است. این تکنیک‌های مؤثر به شما کمک می‌کنند نگذارید این گونه افراد باعث عصبانیت یک‌باره و آسیب به احساسات‌تان شوند.

ضمناً در هر فصل جملات برگزیده‌ی متعددی از بزرگان عرصه‌ی دین، فلسفه، سیاست، عرفان و... گنجانده شده که می‌تواند نکات درخشانی را در مورد چیستی خشم و راه‌های شناسایی و مهار آن به شما یادآور شود. خواندن این توصیه‌ها کمک می‌کند در صورت بروز خشم بتوانید همچنان اوضاع را تحت کنترل خود درآورید و با کمی درنگ و برخورد هوشمندانه از تبعات احتمالی برخوردهای تند پیشگیری کنید.

کتاب حاضر، حاصل بیش از یک دهه تجربه و تلاش محمد قهرمانی‌خرم و مریم باباخانی است که با نظر به منابع معتبر در این زمینه تدوین شده و می‌تواند در حکم راهنمایی کامل و عملی برای همه‌ی افراد باشد؛ خصوصاً در دنیای امروز که پیامدهای زندگی مدرن به بسیاری از مشکلات روحی و احساسات فروخورده در وجود انسان‌ها دامن زده و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که در طول روز با موقعیت‌های خشمگین‌کننده مواجه نشود.

کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم از سوی انتشارات ندای کادح منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی قرار گرفته است.

کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید بتوانید خشم خود را در موقعیت‌های حساس بهتر مهار کنید یا در مواجهه با آدم‌های عصبانی برخوردی تأثیرگذار از خود نشان دهید، این کتاب شما را به طور کامل در این موارد راهنمایی خواهد کرد.

با محمد قهرمانی خرم بیشتر آشنا شویم

محمد قهرمانی خرم روان‌درمانگر، نویسنده و مترجم است. از فعالیت‌های حرفه‌ای او باید به عضویت سازمان نظام روان‌شناسی ایران و هیئت مدیره‌ی انجمن دیابت اشاره کرد.

در بخشی از کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم می‌خوانیم

والد ایرادگیر یا سرزنشگر

این نوع از والد درون نقش عقل کل را بازی می‌کند و با قرار دادن بایدها و نبایدهایی که به روشی سلطه‌جویانه و تحکم‌آمیز است، به بالغ و کودک درون تحکم می‌کند و زور می‌گوید. این والد همیشه روی نقاط ضعف کودک درون دست می‌گذارد و با حس سلطه‌جویی و برتری‌طلبی که دارد خیلی خشن و تند با کودک درون حرف می‌زند، تهدید و دعوا می‌کند و با توهین‌هایش، عزت نفس و اعتمادبه‌نفس کودک درونتان را به چالش می‌کشد و به راهنمایی‌های بالغ برای رعایت اعتدال و منطق در برخورد با کودک درون هم توجهی نمی‌کند. به طور کلی والد ایرادگیر یا سرزنشگر درونی ما دارای رفتارهایی همراه با، نصیحت کردن، تذکر دادن، دستور دادن، کنترل کردن، ایراد گرفتن، توبیخ کردن، مقایسه کردن، کنایه و طعنه زدن، سرزنش کردن، عقل کل، قضاوت عجولانه کردن، بدبین بودن، تحقیر و توهین کردن، تهدید کردن و تنبیه کردن و... دارد که باعث عصبانیت افراد می‌شود.

بالغ درون

بالغ بخشی از حالات و شخصیت هر فرد است که می‌خواهد تعادلی بین کودک و والد درون شما را ایجاد کند. بالغ درون برای زنده ماندن ضروری است زیرا وجود «بالغ» برای تصمیم گیری و روبه‌رو شدن مؤثر با مشکلات و مسائل دنیای بیرونی اساسی است. بالغ درون مسائل را به درستی پیش‌بینی می‌کند؛ از واقعیت‌ها استنباط درستی دارد، دارای ارزش‌های متعالی است و در مسیر پیشرفت جامعه گام برمی‌دارد. ویژگی‌های بالغ درون عبارت‌اند از همدلی کردن، منطقی بودن، اعتدال داشتن، کمال‌جو بودن، خوش‌حساب بودن، اهل گفت‌و‌گو بودن، قاطع بودن، هوشیار بودن، صبور بودن، متمرکز بودن، آرام بودن، مثبت‌اندیش بودن، مدیر بودن، موقعیت‌شناس بودن، به موقع حرف زدن، شفاف بودن، روراست بودن، انتخاب‌گر و تصمیم گرفتن منطقی، و وقت‌شناس بودن و توانایی حل مسأله.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ضرورت کنترل خشم
چرا پرخاشگری می‌کنیم؟
خشم، پدیده‌ای مفید است یا مضر؟
اگر خشم خود را کنترل نکنیم چه می‌شود؟
عصبانیت‌های مکرر سبب چه مشکلات و بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود؟
اگر خشم را بروز ندهیم چه روی می‌دهد؟
نظر بزرگان در مورد خشم، پرخاشگری و بخشش
ضرب‌المثل‌های رایج در مورد خشم
هدف از مدیریت خشم چیست؟
فصل دوم: ماهیت خشم و مراحل آن
خشم و تفاوت آن با پرخاشگری و دشمنی (خصومت)
محل تولید خشم در مغز
پرخاشگری: بیماری، اختلال شخصیتی یا اختلال هورمونی؟
مراحل پرخاشگری
فصل سوم: نشانه‌ها و چگونگی ابراز خشم
نشانه‌های خشم و عصبانیت در افراد مختلف
چگونگی ابراز خشم
زمان ابراز خشم (پرخاشگری)
مکان ابراز خشم (پرخاشگری)
چگونه تشخیص دهیم میزان بروز خشم و عصبانیت ما به اندازه است یا خیر؟
فصل چهارم: دلایل پرخاشگری و کنترل آن
پرخاشگری، پدیده‌ای ارثی است یا اکتسابی؟
تفاوت زن و مرد در پرخاشگری
دلایل عصبانیت
فصل پنجم: کنترل خشم
کنترل خشم
پیشگیری و کنترل خشم در کوتاه‌مدت (در همان لحظه)
پیشگیری و کنترل خشم در بلندمدت
"قواعد اصلی" در رفتار متقابل را یاد بگیرید و عمل کنید
"قوانین مهم" اصلاح رفتار را به خاطر داشته باشید
چگونه رفتار قاطعانه‌ای داشته باشیم؟
چگونه به دیگران نه محترمانه بگوییم؟
گذشت و عفو یعنی چه؟
انواع آرام‌سازی
چگونه از عصبانیت و پرخاشگری دیگران جلوگیری کنیم؟
اگر شما اشتباه کردید، چگونه باید از دیگران درخواست بخشش کنید؟
فصل ششم: زندگی با افراد عصبانی‌کننده
آشنایی با انواع افرادی که ما را عصبانی می‌کنند و چگونگی برخورد با آن‌ها
1. منفی‌باف‌ها و شکست‌خورده‌ها
2. افراد بدبین یا شکاک
3. مقایسه‌کننده‌ها
4. سکوت‌کننده‌ها
5. قلدرها
6. کنترل‌کننده‌ها
7. افراد دیرجوش و سرد
8. سلطه‌جوها
9. ازخودراضی‌ها یا سودجویان
10. تحقیرکننده‌ها
11. ایرادگیرها، انتقادگرها و سرزنش‌گرها
12. امرکننده‌ها و نصیحت‌کننده‌ها
13. تهدیدکننده‌ها
14. افراد منظم، افراد نامنظم و شلخته
15‌. خودشکن‌ها
16. بازنده‌ها
17. افراد وابسته
18. افراد ترحم‌طلب و احساسِ‌گناه‌دهنده
19. افراد کمال‌طلب (کمال‌پرست)
20. افراد مهر‌طلب
21. افراد نگران و مضطرب
22. افراد خودشیفته و مغرور
23. افراد بیشعور
24. افراد عجول و خونسرد و بی‌خیال
کلام آخر
منابع و مطالعات پیشنهادی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات ندای کادح
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-95806-4-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۶
دوست داشتم مخصوصا بخش پایانی کتاب در مورد نحوه برخورد با افراد دیگه رو چون بلد نبودم باید چه کار کنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم

برای دریافت کتاب من خشمگین می‌شوم اما پرخاشگری نمی‌کنم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.