معرفی و دانلود کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31: تحلیل، آموزش و مثال در مورد قوانین و مقررات پرکاربرد مالیاتی

عکس جلد کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31: تحلیل، آموزش و مثال در مورد قوانین و مقررات پرکاربرد مالیاتی
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31: تحلیل، آموزش و مثال در مورد قوانین و مقررات پرکاربرد مالیاتی

کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 نوشته‌ی صفی‌اله ناصری و حامد ناصری نگاهی جامع به قوانین مالیاتی کشور انداخته است. امور مالیاتی دارای مسائل سخت و پیچیده‌ای هستند و با توجه به اهمیت آن‌ها لازم است شهروندان درباره‌ی شرایط هر تبصره و قانون اطلاعات درستی داشته باشند. این کتاب تمامی اطلاعات ضروری راجع به مقررات مالیاتی و نکات تکمیلی را در اختیار شما قرار داده است.

درباره‌ی کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31

کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 اثر صفی‌اله ناصری و حامد ناصری در ابتدا به بررسی تاریخچه‌ی مالیات می‌پردازد. طبق توضیحات کتاب، ایران از قدیمی‌ترین کشورهایی است که برای تأمین مخارج عمومی از شهروندان مالیات دریافت می‌کرده است. پیشینه‌ی تاریخی دریافت مالیات در ایران به زمان داریوش هخامنشی باز می‌گردد. او هر ساتراپ یا دولت-شهر را موظّف به پرداخت مبلغ معینی کرد. از زمان سلوکیان به بعد نظام مالیاتی به دو شیوه‌ی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم شد. در زمان اسلام، علاوه بر مالیات‌های سابق، مالیات جدیدی بر صاحبان زمین و وسایل درآمدزا به وجود آمد. مالیات کشتی‌رانی، مالیات ضرابخانه و مالیات معادن از این جمله بودند. نرخ مالیات در دوران اسلامی ثابت بود و فقط نرخ زکات رشدی تصاعدی داشت.

نویسندگان کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 پس از ارائه‌ی مستندات تاریخی درباره‌ی مالیات به تعریف آن می‌پردازند؛ بنا بر گفته‌ی نویسندگان، مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای افراد جامعه یا سود فعالیت‌های اقتصادی به دولت است؛ چراکه بستر این فعالیت‌ها و درآمدها را دولت تهیه کرده است. اما چه کسانی مشمول پرداخت مالیات می‌شوند؟ صفی‌اله ناصری و حامد ناصری، نویسندگان کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 توضیح می‌دهند که هر شخصیت حقیقی و حقوقی که داخل کشور درآمد کسب می‌کند مشمول به پرداخت مالیات می‌شود؛ مانند مالیات بر حقوق، مالیات بر ارث، مالیات بر درآمد، مالیات بر املاک و اراضی، مالیات تکلیفی، مالیات بر درآمد اتفاقی و مالیات بر جمع درآمد ناشی از منابع مختلف. اما اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول به پرداخت مالیات نیستند به چهار گروه تقسیم می‌شوند: وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی، دستگاه‌هایی که بودجه آن‌ها به‌وسیله‌ی دولت تأمین می‌شود، شهرداری‌ها، بنیادها و نهادهای اسلامی دارای مجوز از رهبر جامعه. توضیحات کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 شامل تمامی موارد و استثناهای امور مالیاتی می‌شود و نویسندگان هنگام تألیف آن تلاش کرده‌اند تا از زبانی ساده و نثری شیوا استفاده کنند.

کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31، نوشته‌ی صفی‌اله ناصری و حامد ناصری توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب نگاهی نو به دوره‌ی قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان حوزه‌ی مالیات توصیه می‌شود.

با حامد ناصری بیشتر آشنا شویم

حامد ناصری متخصص حسابداری مالی و مالیاتی است. او مدیر و مؤسس شرکت شگرف‌اندیشان مالی است. حامد ناصری چندین کتاب درباره‌ی امور حسابداری و مالیاتی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «حسابداری مؤسسات بانکی»، «حسابداری مالی» و «چگونه اظهارنامه‌ی مالیاتی خود را تنظیم و ارسال کنیم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31: تحلیل، آموزش و مثال در مورد قوانین و مقررات پرکاربرد مالیاتی می‌خوانیم

مودیان مالیاتی می‌توانند اظهارنامه‌های موضوع این قانون را که حسب مورد مکلف به تسلیم آن هستند به تفکیک با اخذ رسید به اداره امور مالیاتی محل سکونت تسلیم نمایند. در این صورت اداره امور مالیاتی مذکور باید مراتب را در پرونده مودی منعکس نموده و اظهارنامه تسلیمی را ظرف سه روز برای اقدام به اداره امور مالیاتی ذیربط ارسال دارد. تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی محل سکونت از لحاظ آثار مترتب در حکم تسلیم آن به اداره امور مالیاتی مربوط خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه مؤلفین
پیشگفتار
تعریف و پیشینه مالیات
باب اول: اشخاص مشمول و غیرمشمول مالیات
باب دوم: مالیات بر دارایی
باب سوم: مالیات بر درآمد
فصل اول: مالیات بر درآمد املاک
فصل دوم: مالیات بر درآمد کشاورزی
فصل سوم: مالیات بر درآمد حقوق
فصل چهارم: مالیات بر درآمد مشاغل
فصل پنجم: مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
فصل ششم: مالیات بر درآمد اتفاقی
فصل هفتم: مالیات بر جمع درآمد ناشی از منابع مختلف
باب چهارم: در مقررات مختلفه
فصل اول: معافیت‌ها
فصل دوم: هزینه‌های قابل قبول و استهلاکات
فصل سوم: قرائن و ضرایب مالیاتی
فصل چهارم: مقررات عمومی
فصل پنجم: وظایف مودیان
فصل ششم: وظایف اشخاص ثالث
فصل هفتم: تشویقات و جرائم مالیاتی
فصل هشتم: ابلاغ
فصل نهم: وصول مالیات
باب پنجم: سازمان تشخیص و مراجع مالیاتی
فصل اول: مراجع تشخیص مالیات و وظایف و اختیارات آن‌ها
فصل دوم: ترتیب رسیدکی
فصل سوم: مرجع حل اختلافات مالیاتی
فصل چهارم: شورای عالی مالیاتی و وظایف و اختیارات آن
فصل پنجم: هیأت عالی انتظامی مالیاتی و وظایف و اختیارات آن
فصل ششم: دادستان انتظامی مالیاتی و وظایف و اختیارات آن
قوانین و اظهارنامه
روش تنظیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد
نمونه لایحه دفاعیه مالیاتی و انواع اظهرنامه‌های مالیاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31: تحلیل، آموزش و مثال در مورد قوانین و مقررات پرکاربرد مالیاتی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-622-218-300-4
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31

برای دریافت کتاب نگاهی نو به دوره قوانین مالیاتی مصوب 1394/4/31 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.