معرفی و دانلود کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

عکس جلد کتاب حسابداری حقوق و دستمزد
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد نوشته‌ی امید بیکانی توضیحات کاملی از قوانین کار و نکات مربوط به حسابداری حقوق و دستمزد ارائه می‌دهد. این کتاب با بهره‌مندی از زبانی ساده و اطلاعاتی به روز، منبع مفیدی برای آموزش حسابداری است.

درباره‌ی کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد نوشته‌ی امید بیکانی از منابع دست اول و دقیق برای آموزش اصول حسابداری حقوق و دستمزد است. این کتاب در هشت فصل، تمام موارد مورد نیاز برای اشتغال به کار حسابداری را توضیح می‌دهد. فصول ابتدایی این کتاب می‌تواند به طور عمومی، برای کارفرمایان و کارجویان نیز مفید باشد؛ زیرا قوانین کار در ایران به طور کامل در این فصول شرح داده شده است. با خواندن این کتاب شناخت کاملی از مسائل حقوقی پیرامون قرارداد کار، ساعات کاری، کسورات مالیات، معافیت‌های بیمه و... به دست خواهید آورد.

کتاب در فصل نخست به «قوانین مربوط به کار و تأمین اجتماعی» می‌پردازد. فصل دوم شامل «قوانین مربوط به مالیات حقوق و دستمزد و نحوه‌ی محاسبه‌ی آن» است. در فصل سوم «قوانین مربوط به بیمه‌ی حقوق و دستمزد و نحوه‌ی محاسبه‌ی آن» توضیح داده می‌شود. فصل چهارم شامل «حسابداری حقوق و دستمزد»، فصل پنجم «کنترل‌های داخلی حقوق و دستمزد»، فصل ششم «تسویه حساب و آشنایی با بیمه‌ی بیکاری» و فصل هفتم نیز «چگونگی آموزش و ارسال لیست حقوق و دستمزد در سامانه‌ی تأمین اجتماعی و مالیاتی» است. در فصل هشتم و پایانی که «کارگاه عملی حسابداری حقوق و دستمزد» نام دارد، مثال‌هایی واقعی در زمینه‌ی حسابداری حقوق و دستمزد ارائه شده است.

مؤلف این اثر امید بیکانی است که عضو انجمن حسابداری ایران و انجمن مهندسی مالی ایران است و همچنین تألیف کتاب‌های مالی و حسابداری را در کارنامه‌ی خود دارد. کتاب حسابداری حقوق و دستمزد به همت موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ و نشر رسیده است.

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد نوشته‌ی امید بیکانی به دانشجویان حسابداری توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب حسابداری حقوق و دستمزد می‌خوانیم

در سیستم حقوق و دستمزد به‌علت تراکم و استمرار اطلاعات، نحوۀ پردازش اطلاعات و اهمیت سرعت و صحت آن از اتوماسیون استفاده می‌شود. اطلاعاتی نظیر نرخ ساعتی و یا روزانه حقوق و دستمزد که ممکن است برای مدت مدیدی تغییر نکند و همچنین برنامه‌های نظیر نحوۀ محاسبه کسورات مالیات و حق بیمه صندوق تأمین اجتماعی که در طول سال قوانین آن ثابت می‌باشد را بهتر است در حافظه کامپیوتر ذخیره کنیم. با استفاده از این اطلاعات می‌توان محاسباتی مانند حقوق و دستمزد ناخالص، کسورات، تعیین حقوق و دستمزد خالص و به‌روز درآوردن سابقه هر کارمند و کارگر را به‌طور الکترونیکی انجام داد.

مالیات حقوق را در دسته‌بندی مالیات‌های تکلیفی و مستقیم قرار می‌دهند؛ تکلیفی از آن جهت است که کارفرمایان وظیفه محاسبه میزان مالیات کارکنان و پرداخت آن را برعهده دارند و مستقیم به‌دلیل آنکه، این مالیات از آنجایی که به‌طور مستقیم از درآمد افراد حقیقی به‌دست می‌آید جزو گروه مالیات‌های مستقیم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: قوانین مربوط به کار و تأمین اجتماعی
فصل 2: قوانین مربوط به مالیات حقوق و دستمزد و نحوه محاسبه‌ی مالیات حقوق و دستمزد
فصل 3: قوانین مربوط به بیمه‌ی حقوق و دستمزد و نحوه‌‌ی محاسبه‌ی بیمه‌ی حقوق و دستمزد
فصل 4: حسابداری و حقوق و دستمزد
فصل 5: کنترل‌های داخلی حقوق و دستمزد
فصل 6: تسویه‌حساب و آشنایی با بیمه‌ی بیکاری
فصل 7: چگونگی آموزش و ارسال لیست حقوق و دستمزد در سامانه‌ی تامین اجتماعی و مالیاتی
فصل 8: کارگاه عملی حسابداری حقوق و دستمزد
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری حقوق و دستمزد
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-622-218-501-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۴۹,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری حقوق و دستمزد

برای دریافت کتاب حسابداری حقوق و دستمزد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.