معرفی و دانلود کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss

عکس جلد کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss

روش تحقیق کمّی، یکی از شیوه‌های پرکاربرد پژوهش‌های علمی است. مهدی کلانتری در کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss شما را با سه زیرشاخه‌ی مهم و پرطرفدار پژوهش‌های کمّی آشنا خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss

در یک تحقیق علمی می‌توان از دو روش کمّی و کیفی، یا ترکیبی از هر دو استفاده کرد که هر یک امکانات و ابزارهایی را در اختیار پژوهشگر قرار می‌دهند. در روش تحقیق کمی، ابزار کار پژوهنده داده‌های آماری و اعداد و ارقام است، اما روش کیفی، همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، به بررسی کیفیت و ویژگی‌های یک پدیده و توصیف آن از این دریچه توجه دارد. این کار عمدتاً از طریق مشاهده‌ی مستقیم، تهیه‌ی مصاحبه و ... انجام می‌پذیرد. در کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss، تمرکز مهدی کلانتری کاملاً بر روش کمّی بوده و شیوه‌های به‌کارگیری آن را به شما می‌آموزد.

تحقیق کمّی درواقع به مجموعه‌ای از مطالعات توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای گفته می‌شود که در این اثر هریک به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است. تحقیق توصیفیِ کمّی، از داده‌های عددی برای توصیف و تفسیر پدیده‌ها یا موقعیت‌ها بهره می‌برد. درحالی‌که تحقیق همبستگی به داده‌های عددی از دریچه‌ی بررسی روابط بین دو یا چند متغیر توجه دارد. در نهایت، تحقیق علی - مقایسه‌ای رابطه‌ی علت و معلولی بین دو متغیر را، در شرایط عدم تغییرپذیری متغیرِ علت، برآورد می‌کند.

در مجموع، همان‌طور که ذکر شد، در یک پژوهش کمّی تمرکز بر مجموعه‌ای از داده‌های عددی است که با استفاده از روش‌های آماری مورد تحلیل قرار می‌گیرند. در این روش به جای نگاه توصیفی و شهودی به موضوع مورد نظر، شواهد آماری، اعم از جداول، نمودارها، یافته‌های فرمول‌محور و... به کار گرفته می‌شوند. این ابزارها برای توصیف، مقایسه و نشان دادن ارتباط میان اجزای یک مجموعه کاربرد دارند و اطلاعات دقیقی را از متغیرها در اختیار پژوهشگر قرار می‌دهند.

به‌علاوه یک تحقیق کمّی می‌تواند بر نمونه‌های آماری محدود یا بسیار گسترده تمرکز کند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. نویسنده در این کتاب تلاش کرده به سه روش ذکر شده که از محبوب‌ترین روش‌های پژوهش کمّی به شمار می‌روند، به‌طور مفصل بپردازد. از این سه شیوه در بعضی متون تحت عنوان «روش غیر آزمایشی» نیز یاد شده است، چراکه متغیرهای آن قابل دخل و تصرف نیستند.

کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss را انتشارات مهد پژوهش منتشر کرده و در دسترس عموم پژوهندگان و علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده است.

کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss مناسب چه کسانی است؟

مخاطبان اصلی این کتاب پژوهشگرانی هستند که مایل‌اند به بررسی کمّی و آماری موضوعات مورد نظر خود بپردازند. همچنین اگر می‌خواهید SPSS را به‌شکل ساده‌شده و آسان بیاموزید، کتاب حاضر منبع خوبی برای شماست.

در بخشی از کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss می‌خوانیم

تحقیق همبستگی از داده‌های عددی برای بررسی روابط بین دو یا چند متغیر استفاده می‌کند. بررسی روابط بین متغیرها درکی از ماهیت متغیرها و روابط آن‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این اگر روابط اساسی و ثابت باشد، آن‌ها به محقق این امکان را می‌دهند که پیش‌بینی‌های خاصی درباره متغیرها داشته باشند. بنابراین هدف از تحقیق همبستگی توصیف روابط و پیش‌بینی وقایع بعدی بر اساس این روابط است. تحقیق همبستگی ممکن است برای آشنائی با یک یا هر دوی این اهداف طراحی شده باشد.

مقیاس آماری اولیه استفاده شده در همبستگی ضریبی است که بین 1- و 1+ تغییر می‌کند. تعدادی از روش‌های مختلف و فرمول‌هایی برای محاسبه ضرایب به نوع داده‌ای که تحلیل می‌شود بستگی دارد. یکی از آن‌هایی که غالبا بیشتر استفاده می‌شود ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون است (که به عنوان پیرسون R هم شناخته می‌شود) که به دو مجموعه از مقادیر که بصورت پیوسته ارائه می‌شوند، داده‌های گسسته مثل نمرات آزمون استاندارد شده و میانگین نمرات نیاز دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تحقیق کمی
مطالعات توصیفی
ماهیت مطالعات توصیفی
فرایند‌ها و روش‌ها در تحقیق توصیفی کمی
تحقیق همبستگی
ماهیت تحقیق همبستگی
فرآیندها و روش‌ها در تحقیق همبستگی
تحقیق علی- مقایسه ای
ماهیت تحقیق علی- مقایسه ای
فرآیندها و روش‌ها در تحقیق علی- مقایسه ای
مثال‌های آماری ما 
مفاهیم پایه‌ای آزمون
متغیرهای مستقل و وابسته
انواع متغیرها (سطوح اندازه گیری)
آزمون T تک نمونه ای
آزمون میانه تک نمونه‌ای (غیر پارامتری)
آزمون نیکویی برازش خی دو 
آزمون T دو نمونه‌های مستقل
آزمون U مان ویتنی و مجموع رتبه ویلکاکسون
آزمون خی دو مستقل
آزمون دقت فیشر
آزمون t نمونه‌های جفت
آزمون رتبه‌ای علامت‌دار ویلکاکسون
آزمون  McNemar Test
آزمون  Cocharan Q
ضریب همبستگی پیرسون
ضریب همبستگی رتبه‌ای اسپیرمن و تای کندال
تحلیل واریانس یک طرفه
آزمون کروسکال والیس
آلفای کرانباخ
مدل خطی عمومی (طرح‌های فاکتوریل ANOVA، ANCOVA، MANOVA، MANCOVA)
مدل خطی عمومی (طرح‌های اندازه‌های مکررANOVA، ANCOVA، MANOVA، MANCOVA)
رگرسیون خطی چند متغیری (چندگانه)
رگرسیون لجستیک
همبستگی متعارف 1
تحلیل مولفه‌های اصلی
همبستگی متعارف 2
مدل خطی سلسله مراتبی
روش‌های بارون وکنی برای فرضیه‌های میانجیگری
مدل‌سازی معادله ساختاری
تحلیل باقیمانده: کاپلان میر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-97596-6-0
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss

برای دریافت کتاب نگاهی نو به روش‌های تحقیق توصیفی، همبستگی و علی - مقایسه‌ای به همراه آموزش سریع spss و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.