معرفی و دانلود کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز، اثری مرجع برای دانشجویان رشته‌های پزشکیِ قلب است. با مطالعه‌‌ی این کتاب، برای آزمون‌های پزشکی قلب آماده می‌شوید. نویسنده‌های این اثر به موضوع‌هایی مانند تصلب شرائین، بیماری سرخرگ کرونر و دیگر بیماری‌های قلب پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز، بخشی از کتاب بسیار معروف اصول طب داخلی هاریسون (Harrison's Principal of internal Medicine) است. مهدی موسوی و سلماز کلهر راوی، قسمتی از بخش بیماری‌های قلب و عروق را برای کتاب حاضر ترجمه کرده‌‌اند. کتاب پیش رو با فصل تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک آغاز می‌شود. نویسنده‌ها در این بخش، خواننده را با دیابت، سوءتغذیه و کمبود ویتامین، چاقی، بیماری تیروئید، کارسینوئیدبدخیم، فئوکروموسیتوم، آکرومگالی و آرتریت روماتوئید و بیماری‌های کلاژن واکسولار، آشنا می‌کنند. در فصل بعدی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق به پاتوژنز، پیشگیری و درمان آترواسکلروز می‌رسیم. اطلاعاتی مانند پاتوژنز، شروع آترواسکلروز، عواقب پاتوفیزیولوژیک آترواسکلروز، پیش‌گیری و درمان، در این بخش پیش روی خواننده قرار می‌گیرد.

مطالب کتاب هاریسون بیماری قلب و عروق با اطلس آترواسکلروز ادامه پیدا می‌کند. در بخش بعدی کتاب به بیماری‌ ایسکمیک قلبی می‌رسیم. اپیدمیولوژی و تمایلات جهانی، پاتوفیزیولوژی، آترااسکلروز کرونر، آثار ایسکمی، بیماری ایسکمیک قلب‌ علامت‌دار در برابر بی‌‌علامت، از قسمت‌های مهم این بخش به‌حساب می‌آید. به مطالبی که گفتیم، آنژین صدری پایدار، شرح‌حال، معاینه فیزیکی، بررسی آزمایشگاهی، آرتیوگرافی کرونر، درمان آنژین صدری پایدار، درمان عوامل خطر و دارو درمانی را نیز اضافه کنید. در نهایت مطالب کتاب هاریسون بیماری قلب و عروق با اشاره‌ای به نیترات‌ها، بازسازی عروق کرونر، مداخلات کرونر از راه پوست (PCI)، پیوند بای‌پس شریان‌های کرونر، درمان‌های غیرمعمول بیماری ایسکمیک قلبی، ایسکمی بدون علامت (خاموش) و درمان ایسکمی بدون علامت به پایان می‌رسد.

نویسنده‌های این اثر برای انتقال بهتر مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی از تصاویری گویا و کاربردی کمک گرفته‌اند. در کنار این تصاویر، جدول‌هایی در کتاب هاریسون بیماری قلب و عروق وجود دارد تا خواننده دسترسی راحت‌تری به مطالب کتاب داشته باشد.

کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های قلب و عروق، مخاطبین اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز می‌خوانیم

مفهوم عوامل خطر آترواسکلروز

مطالعه سیستمیک عوامل خطر آترواسکلروز از درهم‌آمیختن نتایج تجربی مطالعات مقطعی و در نهایت مطالعات طولانی‌مدت در انسان‌ها به دست آمده است. مطالعه‌ی قلبی آینده‌نگر فرامینگهام بر روی جامعه از اثر هیپرکلسترولمی، هیپرتانسیون و سایر عوامل خطر به عنوان عوامل خطر قلبی عروقی حمایت قابل توجهی کرد. مطالعات مشاهده‌ای مشابه دیگر که در سایر نقاط جهان انجام شدند از نظریه (عوامل خطر) برای بیماران قلبی عروقی حمایت کردند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 290: تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک
فصل 291: پاتوژنز، پیش‌گیری و درمان آترواسکلروز
فصل 292: اطلس آتروالسکروز
فصل 293: بیماری ایسکمیک قلبی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز
نویسنده، ، ، ، ،
مترجممهدی موسوی، سلماز کلهر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-600-238-471-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز

برای دریافت کتاب هاریسون 2015 (ویراست نوزدهم): تظاهرات قلبی بیماری‌های سیستمیک پاتوژنز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.