معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) مرجعی فوق‌العاده برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های کلیوی است. این اثر، بخشی از کتاب مشهور «اصول طب داخلی هاریسون» است که با جداول، تصاویر و نمودارهای کاربردی و البته اطلاعات دقیقش، یکی از مهم‌ترین منابع علمی طب داخلی محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم)

بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری یکی از بیماری‌هایی است که اغلب در افراد مختلف دیده می‌شود. از یک عفونت ساده تا نارسایی شدید کلیه که به فرآیند دشوار دیالیز ختم می‌شود، می‌تواند زندگی مردم را تهدید کند. هر چه این بیماری‌ها زودتر تشخیص داده شوند و درمان اولیه‌ی کارآمدتری دریافت کنند، فرد می‌تواند از اثرات سوء جسمی، روانی و مالی این بیماری‌ها در امان بماند. کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) (Harrison's Principles of Internal Medicine 19TH Eddition) مرجعی کامل و جامع است که از جمع‌آوری نتیجه‌ی مقالات متعدد علمی به همراه تجربه و دانش دکتر آلفرد ال جورج، لری جیمسون، آنتونی فاوچی، دنیس کاسپر، استفان هاوزر، دن لونگو و جوزف لوسکالزو به وجود آمده و می‌تواند به پزشکان در تشخیص و درمان این بیماری‌ها کمک کند.

یکی از نقاط قوت کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) این است که روند شکل‌گیری بیماری به طور کامل توصیف می‌شود و سپس به علائم تشخیصی بیماری و روش‌های درمانی پرداخته می‌شود. تصاویر بسیار زیاد، شکل‌ها و جداول متعدد به یادگیری بهتر بحث‌ها کمک می‌کند و یک اطلس رسوبات کلیوی و بیوپسی‌های کلیه به علاوه‌ی عکس‌ها و اطلاعات دیگر نیز، به صورت اینترنتی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با خواندن و دیدن آن‌ها در این زمینه خبره شوید.

آزوتمی و اختلالات ادراری، اختلالات آب و الکترولیت، هیپرکلسمی و هیپوکلسمی، اسیدوز و آلکالوز، بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه، آسیب کلیوی حاد، بیماری مزمن کلیه، دیالیز در درمان نارسایی کلیه، پیوند در درمان نارسایی کلیه، بیماری‌های گلومرولی، بیماری پلیکیستیک و دیگر بیماری‌های ارثی در رشد و پیشرفت توبول‌ها، بیماری توبولی-بینابینی کلیه، آسیب عروقی به کلیه، سنگ‌های دستگاه ادراری و انسداد مجاری ادراری مباحثی است که در کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) به آن پرداخته می‌شود.

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) را دل‌آرا صالحی‌فر، آیدا معافی و دکتر راضیه لطفی ترجمه کرده‌اند و انتشارات تیمورزاده، ناشر تخصصی کتاب‌های پزشکی آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

کتاب‌ اصول طب داخلی هاریسون، از سال 1950، دهه‌هاست که معتبرترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی شناخته می‌شود و چند سال یک بار، در چاپ جدید خود، پیشرفت‌های علمی و روش‌های جدید تشخیص و درمان را نیز به مطالب قبلی اضافه می‌کند. این کتاب که همه‌ی حوزه‌های طب داخلی، از بیماری‌های عفونی تا بیماری‌های اعصاب را در خود جای داده است، پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا نیز هست. همه‌ی ویژگی‌های درجه یکی که درباره‌ی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب گفته شد، شامل دیاگرام‌های شاخه‌ای تشخیص بیماری، عکس‌های رنگی و شکل‌ها، جداول و از همه مهم‌تر، محتوای جامع و کامل، در سایر کتاب‌ها نیز وجود دارد. صدها پزشک موفق در طول دهه‌ها در نوشتن و ویرایش محتوای این مجموعه همکاری کرده‌اند. هماتولوژی، بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های کبد و مجاری صفراوی، بیماری‌های انکولوژی تعدادی از عناوین دیگر مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون است که در ایران به چاپ رسیده.

جوایز و افتخارات کتاب اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا؛
  • معتبرترین مرجع پاتوبیولو‌ژی برای همه‌ی پزشکان داخلی؛
  • امتیاز پنج ستاره در سایت منابع پزشکی دودیز (DOODY’S).

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) برای دانشجویان پزشکی، متخصصان نفرولوژی، متخصصان داخلی و همه‌ی کسانی که می‌خواهند اطلاعاتی دقیق درباره‌ی بیماری‌های کلیوی داشته باشند مناسب است.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) می‌خوانیم

در دیالیز صفاقی 1/5 تا 3 لیتر از یک محلول حاوی دکستروز به حفره صفاقی انفوزیون داخل می‌شود و اجازه داده می‌شود؛ تا به مدت معین معمولا 2تا 4 ساعت در محل باقی بماند؛نظیر آنچه در همودیالیز صورت می‌پذیرد، مواد سمی از طریق پاک‌سازی انتقالی (کلیرانس Convective) که به وسیله اولترافیلتراسیون صورت می‌گیرد و پاک‌سازی انتشاری در جهت گردایان غلظت پاک‌سازی می‌شوند. پاک‌سازی مواد محلول و آب به داخل حفره صفاقی و جذب مواد از حفره صفاقی دارد سرعت انتشار با گذشت زمان کاهش می‌یابد و نهایتاً زمانی که تعادل بین پاسما و مایع دیالیز برقرار گردید، انتشار متوقف می‌شود. جذب مواد محلول و آب از حفره صفاقی از طریق پرده صفاق به درون گردش خون مویرگی و از طریق رگ هایلنفاوی صفاقی به درون سیستم گردش لنف صورت می‌گیرد. سرعت نقل و انتقال مواد محلول در داخل پرده صفاق از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است و ممکن است با عفونت (پریتونیت)، داروها و عوامل فیزیکی نظیر وضعیت بدن و ورزش تغییر کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 61: آزوتمی و اختلالات ادرای
فصل 62: اصلس رسوبات کلیوی و بیوپسی‌های کلیه
فصل 63: اختلالات آب و الکترولیت
فصل 64: اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز
فصل 65: هیپرکلسمی و هیپوکلسمی
فصل 66: اسیدوز و آلکالوز
فصل 332: بیولوژی سلولی و مولکولی کلیه
فصل 334: آسیب کلیوی حاد
فصل 335: بیماری مزمن کلیه (CKD)
فصل 336: دیالیز در درمان نارسایی کلیه
فصل 337: پیوند در درمان نارسایی کلیوی
فصل 338: بیماری‌های گلومرولی
فصل 339: بیماری پلی‌کیستیک و دیگر اختلالات ارثی در رشد و پیشرفت توبول‌ها
فصل 340: بیماری توبولی - بینابینی کلیه
فصل 341: آسیب عروقی به کلیه
فصل 342: سنگ‌های دستگاه ادراری
فصل 343: انسداد مجاری ادراری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم)
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمآیدا معافی، راضیه لطفی، دل آرا صالحی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-600-238-332-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.