معرفی و دانلود رایگان کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم

برای دانلود قانونی کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم

کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم حاصل همکاری گروهی از نویسندگان به سرپرستی لیلا جلینی، مجموعه‌ای از دوازده داستان کوتاه است که بر اساس پرونده‌های واقعی سازمان پلیس فتای ایران و زیر نظر کارشناسان جرم‌شناس و امنیت سایبری نوشته شده. این داستان‌ها انواع تهدیدات و کلاهبرداری‌های اینترنتی را روایت می‌کند تا از طریق مطالعه‌ی آن با موقعیت‌های مختلف این چنینی آشنا شوید و امنیتتان را بالا ببرید.

درباره‌ی کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم

اگر توسط افرادی ناشناس در اینترنت تهدید شوید، چه می‌کنید؟ اگر ناخواسته و ندانسته پایتان به پولشویی باز شود یا هدف یک کلاهبرداری قرار بگیرید، چه؟ هک کارت بانکی که احتمالاً یکی از کابوس‌های عادی‌تان باشد. جمعی از نویسندگان به سرپرستی لیلا جلینی کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم را به نگارش درآورده و زیر نظر کارشناسان امنیت سایبری سازمان پلیس فتای ایران به انتشار رسانده‌اند تا اطلاعاتتان را درباره‌ی انواع خطرات، تهدیدها و کلاهبرداری‌های رایج در فضای مجازی بالا ببرند.

کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم مجموعه‌ای از ده داستان کوتاه و بر اساس پرونده‌های جنایی واقعی نوشته شده است. داستان‌های کتاب با زبان ساده و گیرا به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. تعدادی از آن‌ها در دوران کرونا رخ داده‌اند و یک سر همه‌شان به پلیس فتا می‌رسد. انواع راه‌های کلاهبرداری به همراه توصیه‌هایی برای حفظ امنیت در اینترنت در این داستان‌ها ارائه می‌شود.

داستان اول ماجرای دانشجوی بیست‌وپنج‌ساله‌ی بیکاری را روایت می‌کند که در جریان پیدا کردن کار، از طریق آگهی‌های کاریابی مجازی، بدون اطلاع خودش طعمه‌ی یک پولشویی می‌شود. داستان دوم به سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین می‌پردازد. داستان سوم درباره‌‌ی کلاهبرداری از طریق فروش دارو و کسب‌وکارهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات لاغری است. خرید اینترنتی، هک کارت بانکی، آزار و اذیت در فضای مجازی و ... از جمله رخدادهایی است که در داستان‌های بعدی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب هزارتوهای بن‌بست - جلد دوم را انتشارات پشتیبان پلیس فتا منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب هزارتوهای بن‌بست - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان‌هایی از پرونده‌های واقعی مجرمین رایانه‌ای علاقه دارید و یا به دنبال کسب آگاهی برای بالا بردن امنیت سایبری‌تان هستید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم می‌خوانیم

در چشم به‌هم‌زدنی خودش را به خانه رساند. ساعت هشت شب بود. آنقدر با عجله رفته بود که فراموش کرده بود چراغ را خاموش و در را قفل کند. با خودش فکر کرد: «اتفاقا بهتر شد. دیگه نیاز نیست از سین‌جیم‌های خاله حرص بخورم.» گوشی و کاغذ آدرس را از جیب پالتویش درآورد و پالتو را روی یکی از مبل‌ها انداخت. روی مبل جلوی پنجره نشست. آدرس یکی از سایت‌ها را در نوار آدرس زد. سایت سریع بالا آمد. دو ماه پیش یک مدل لپ‌تاپ را نشان کرده بود که بخرد. اما درست وقتی حقوقش را دادند و پولش جور شد، دو میلیون تومان رفته بود روی قیمتش و بی‌خیال خریدنش شده بود. سعی کرد در این سایت‌ها دنبال همان مدلی که پسندیده بود بگردد. تمام مواردی را که در هر دو سایت آگهی شده بود، بالا پایین کرد. از هر کدام که به نظرش می‌رسید به درد بخور هستند یا با پولی که دارد جور در‌می‌آید، اسکرین‌شات می‌گرفت. به اولی زنگ زد، فروش رفته بود. دومی را گرفت، آن هم همین طور. اسکرین‌شات اولی و دومی را پاک کرد. سومی و چهارمی... و تا یازدهمین آگهی هم یا فروش رفته بودند یا منصرف شده بودند. عکس همه را از آلبوم گوشی‌اش پاک کرد. ماند یک آگهی که نوشته شده بود: «فروش زیر قیمت به دلیل نیاز شدید مالی». مورد عالی‌ای بود. سه میلیون زیر قیمت آگهی‌های دیگر.

فهرست مطالب کتاب

بی‌حساب‌وکتاب
شب پشت پلک‌ها
گلوریا
بیدار باش
بیعانه
چشمک ستاره‌ها
نمایش یک سقوط
قفس مجازی
بومرنگ
پایان یک فرار
طعم تلخ برد
«مهرو» دروغ سیزده است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم
نویسنده، ، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-964-185-270-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم

Mahbobeh
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بسیار عالی بود؛ و خیلی آموزنده بود. به خصوص در این دوره زمونه که همه از بچه‌های کم سن وسال، جوانان و نوجوانان و حتی افراد پیر هم در دنیای مجازی سرگرم و نصف وقتشان را با آن پر می کنند، همچین کتاب‌هایی برای ما واجب هست تا از تجربه‌های دیگران درس عبرت بگیریم. بابت کتاب خوبتون سپاسگزارم.
م م
۱۴۰۳/۱/۹
جلد دومش هم در راستای جلد اول دارای محتوای اطلاعاتی پلیسی امنیتی خوبی بود و اطلاعات خوبی رو در باره فضای پلیسی امنیتی می‌داد پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید که باعث بالا رفتن سطح اطلاعاتتون میشه
Ziba Abu
۱۴۰۲/۱۱/۴
کتاب بسیار اموزنده بود حوادث و اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ میداد و از طریق پلیس فتا رسیدگی میشد توصیه میکنم حتما بخونید ممنون از تیم کتابراه و نویسنده محترم موفق و موید باشید.
حسین
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
سلام به عنوان یک کتاب رایگان خوبه و می تونید در اوقات فراغت بخونید و لذت ببرید یک تشکر ویژه هم از بچه‌های کتابراه که سرانه کتاب خوانی رو افزایش میدهند در کل عالی
Mohammad Bagheri
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب داستان‌های آموزنده‌ای در مورد شیوه‌های کلاهبرداری رایانه‌ای و اینترنتی و همینطور راه‌های پیشگیری و مبارزه با این نوع کلاهبرداری‌ها بود.
Enayat Moradi
۱۴۰۳/۱/۲۸
ادامه جلد اول کتاب هست که مجموعه چند داستان کوتاه پلیسی جنائی ایرانی است که با مطالعه این کتاب، هیجان و نوعی کنجکاوی و استرس به خواننده رمان القا میکنه.
سیاوش وزیری مهر
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
بسیار آموزنده است.
بسیار اتفاقات واقعی و حوادثی که در فضای مجازی رخ داده، توسط پلیس فتا، سایبری در اختیار نویسنده کتاب قرار گرفته. متشکرم تیم کتابراه
مرتضی خلوصی
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب مفیدی است. با توجه به واقعی بودن داستان‌ها امکان برقراری ارتباط راحت با آن‌ها وجود داره و می‌توان از آن‌ها در زندگی روزمره استفاده کرد
م.ح
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
سلام. کتاب بسیار آموزنده‌ای است، مخصوصا برای نوجوان‌ها که با خطرات فضای مجازی آشنا نیستند، خواندن این کتاب، به شدت توصیه می‌شود.
میترا رورا🍊🍊🍊🍊🍊🍊
۱۴۰۳/۱/۲
تو این دور زمونه حداقل خوندن این کتاب کتاب نیازه مخصوصا به کسایی که برای دنیایی مجازی چارچوبی ندارن پیشنهاد میکنم
سمیه
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر دو جلد این کتاب اموزنده و عبرت آموز بود پیشنهاد میکنم حتما بخوانید تا دچار کلاهبرداری در فضای مجازی نشوید
مائده
۱۴۰۳/۱/۶
بسیار بسیار زیبا و عالی یعنی چه قدر کتاب خوبی بود کیف کردم پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید
Milad Beigi
۱۴۰۳/۱/۳
نسبت به جلد اولش یه تغییرات داشت ولی خب وقتمو برا خوندن ادامش تلف نکردمو در حد ۲۰ صفحه خوندمش
ستایش کاکاوند
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب روان و شیوایی بود. از زاویه دید نویسنده خوشم اومد داستان متفاوتی و آموزنده ایی بود.
نریمان حاجی وند نعمتی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سلام من هم به نوبه خود از زحمات پلیس فتا و تمام کسانی که برای آرامش مردم تلاش می‌کنند سپاسگذارم
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم

برای دریافت کتاب هزارتوهای بن بست - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.