معرفی و دانلود کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود

عکس جلد کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود

فرانچسکا سایمون در کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود داستان پسری آتش‌پاره را تعریف می‌کند که قصد کرده از راهی عجیب‌وغریب یک‌ عالمه پول به جیب بزند! کتاب حاضر شامل چهار داستان می‌شود که جملگیِ این داستان‌ها لبخند بر لبان‌تان می‌آورند. اثر حاضر را انتشارات افق ذیل مجموعه کتاب‌های فندق منتشر کرده و از جمله کتاب‌های پرفروش ادبیات کودک است.

درباره‌ی کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود

اثری که در دست دارید، یکی از مجلدهای مجموعه‌ی هنری زلزله به قلم فرانچسکا سایمون است که با نام هنری زلزله پولدار می‌شود (Horrid Henry Gets Rich Quick) به انتشار رسیده. این مجموعه چهار داستان از هنری وروجک را در بر می‌گیرد که در ادامه نام آن‌ها را مطالعه می‌کنید: «هنری زلزله فرار می‌کند»، «هنری زلزله پولدار می‌شود»، «هنری زلزله و هدیه‌ی کریسمس» و «هنری زلزله هیپنوتیزم می‌کند».

داستانِ هنری زلزله فرار می‌کند از این قرار است: به نظر می‌رسد امروز اصلاً روز خوبی برای هنری نیست. چرا؟ خب، ابتدا پیتر خوبه، برادر هنری را می‌گوییم، به ننو چنگ انداخت و هنری هم هرچه تلاش کرد آن دو را از هم جدا کند، موفق نشد که نشد. بعد هم زمان تلویزیون دیدن سر رسید و مامان همان موقع یادش افتاد که هنری باید اتاقش را تمیز کند؛ بنایراین، خاحافظ تلویزیون، خداحافظ برنامه‌ی کودک... در همان بحبوحه بود که پدر نامه‌ی معلم هنری را پیدا کرد که لیستی درست کرده بود از شیطنت‌های هنری در هفته‌ی گذشته؛ لیستی که شامل «نیشگون گرفتن ویلیام»، «به زمین انداختن لیندا»، «هل دادن دیو»، «لگد زدن به اندرو» و البته «در آوردن صداهای بی‌ادبانه» می‌شد! با همه‌ی این‌ها که برای‌تان تعریف کردیم، انتظار دارید هنری پا به فرار نگذارد؟...

فرانچسکا سایمون نام کتاب پیش رو را از دومین داستان، یعنی هنری زلزله پولدار می‌شود گرفته است. اگر از طرفداران مجموعه‌ی هنری زلزله هستید، باید به شما بگوییم که شخصیت محبوبتان به غیر از خرابکاری و ورجه‌وورجه کردن، عاشق یک چیز دیگر هم هست: پول! بله، درست شنیده‌اید. هنری هم جمع کردن پول را دوست دارد و هم خرج کردن آن را. اما راستش را بخواهید، مشکل کوچکی این میان وجود دارد و آن این است که او هیچ وقت پولی ندارد. هنری خود آن‌قدر دلش برای جیب خالی‌اش می‌سوزد که بیا و ببین! پسرک آتش‌پاره‌ی داستان ما هیچ نمی‌داند با پنجاه سنت پول توجیبی که تا این اندازه کم است، باید دقیقاً چه کار کند. به همین خاطر است که تصمیم می‌گیرد برای خود درآمدزایی کند. فکری بکر به سرش می‌زند و از این رو تصمیم می‌گیرد به سراغ وسایل به‌درد نخور خودش و اعضای خانواده‌اش برود و آن‌ها را بفروشد...

در داستان هنری زلزله و داستان کریسمس می‌خوانیم که هنری برای کادوی کریسمس فقط یک چیز می‌خواهد و آن مسلسل اسباب‌بازی است. اگر پیش‌تر با داستان‌های هنری زلزله همراه بوده باشید، آن‌قدر مامان هنری را شناخته‌اید که بدانید ممکن نیست اجازه دهد چنین اسباب‌بازی پرسر و صدایی را بیاورند داخل خانه‌اش. اما هنری -مثل همیشه- پایش را کرده در یک کفش که دلش مسلسل می‌خواهد و تا دستش به آن نرسد، آرام و قرار نمی‌گیرد. با هنری همراه شوید تا ببینید عاقبت این هدیه‌ی پردردسر به کجا ختم می‌شود...

در نهایت، داستان چهارم کتاب، هنری زلزله هیپنوتیزم می‌کند نام دارد. ماجرا از این قرار است که مارگریت تصمیم گرفته سوزان را هیپنوتیزم کند. برای همین است که ساعتش را جلوی چشم‌های سوزان تاب می‌دهد تا او به خواب فرو برود. اما سوزان مصر است که خوابش نمی‌آید. در این میان است که هنری زلزله سر می‌رسد و باعث می‌شود همه به جان هم بیفتند...

بد نیست اشاره کنیم کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود نخستین بار در سال 1998 به انتشار رسیده است. این کتاب را آتوسا صالحی به زبان فارسی برگردانده و انتشارات افق عهده‌دار چاپ آن در ایران بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنری زلزله

مجموعه کتاب‌های هنری زلزله (Horrid Henry) را فرانچسکا سایمون (Francesca Simon)، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآورده و تونی راس (Tony Ross) تصویرگری آن‌ها را بر عهده داشته است. سایمون در این مجموعه‌ که آن را برای گروه سنی کودکان نوشته، داستان پسرکی وروجک و شیطان به نام هنری را روایت می‌کند.

نخستین مجلد از مجموعه‌ی هنری زلزله در سال 1994 روانه‌ی بازار نشر شده و این مجموعه از زمان انتشار تاکنون، جوایز و افتخارات متعددی را از آن نویسنده‌اش کرده است. ژانر این کتاب‌ها طنز است و محتوای طنز آن‌ها باعث می‌شود کودکان مجذوب آن‌ها شوند. داستان از این قرار است که هنری به خاطر شیطنت‌هایش کُفر همه را درآورده! این پسربچه‌ی پردردسر مشهور است به این‌که تکالیفش را انجام نمی‌دهد، هرکجا که قدم می‌گذارد نظم آن جا را به هم می‌ریزد و البته، استادِ اذیت کردن برادر کوچکش است. البته، با همه‌ی شیطنت‌ها و خراب‌کاری‌ها، نمی‌توان هنری را دوست نداشت... خوانندگان در طول مطالعه‌ی این مجموعه، با شخصیت‌های دیگری، از جمله پدر، مادر و برادر کوچک‌تر هنری آشنا می‌شوند و هم‌کلاسی‌های او را هم ملاقات می‌کنند؛ هم‌کلاسی‌هایی که اغلب آماج شوخی‌ها و شیطنت‌های هنری قرار می‌گیرند!

شما در هر مجلد از مجموعه کتاب‌های هنری زلزله مخاطب یک قصه‌ی مستقل قرار می‌گیرید، با این حال، در تمام مجلدها، با شخصیت‌های آشنایی مواجه می‌شوید که در کتاب نخست به شما معرفی شده‌اند. داستان‌های مهیج و خنده‌دار این مجموعه با تصاویر تونی راس همراه شده‌اند و دوچندان به جذابیت آن افزوده‌اند. مجموعه‌ی هنری زلزله بیش از بیست‌وپنج کتاب را در بر می‌گیرد که شامل داستان‌های کوتاه و رمان‌هایی بلندتر می‌شود. تاکنون ده مجلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده که عبارتند از:‌ «هنری زلزله و تعطیلات پرماجرا»، «هنری زلزله و دندان شیری»، «هنری زلزله پولدار می‌شود»، «هنری زلزله و پرستار لولوخرخره»، «هنری زلزله و خانه‌ی اشباح»، «هنری زلزله در جشن تولد»، «هنری زلزله و شپش‌هایش»، «هنری زلزله و ناهار روز عید»، «هنری زلزله و ماشین زمان» و «هنری زلزله و عشق فوتبال».

این مجموعه طیف وسیعی از موضوعات مختلف را شامل می‌شود؛ از رقابت میان خواهر و برادر گرفته، تا مدرسه و چالش‌های آن، شادی‌های دوران کودکی و دوستی میان بچه‌ها؛ موضوعاتی که کودکان می‌توانند به راحتی با آن‌ها احساس نزدیکی کنند. مجموعه‌ی هنری زلزله (که گاهاً با نام‌های «هنری وحشتناک»، «هنری وروجک» و «هنری نفرت‌انگیز» نیز شناخته می‌شود)، جوایز متعددی را از آن خود کرده، به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده است و این امکان را برای کودکان در همه‌جای جهان فراهم می‌آورد تا این مجموعه‌ی خنده‌دار و آموزنده را مطالعه کنند. همچنین کتاب‌های هنری زلزله در قالب‌های مختلفی -از جمله کتاب چاپی، الکترونیک و صوتی- منتشر شده است. در صورتی‌ که تمایل داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ی صوتی برخی از مجلدهای آن را که به همت نشر صوتی کتاب‌های درگوشی منتشر شده، در سایت و اپلیکیشن کتابراه مطالعه کنید. بد نیست اشاره کنیم که علاوه بر کتاب‌های اصلی این مجموعه، اسپین‌آف‌ها و نسخه‌های ویژه‌ای نیز ذیل آن منتشر شده است.

حال که مختصری شما را با مجموعه‌ی هنری زلزله آشنا کرده‌‌ایم، بد نیست حقیقت جالبی از آن را برای‌تان بازگو کنیم:

فرانچسکا سایمون شخصیت هنری زلزله را با الهام از پسر خودش نوشته است. در واقع زمانی که از سایمون درباره‌ی منبع الهامش در نوشتن این کتاب‌ها سؤال‌ها کردند، او فاش کرد که پسرش، جاشوا، در کودکی شیطان، پرجنب‌ و جوش و پرانرژی بوده و این باعث شده تا سایمون بتواند از شیطنت‌های او منبعی برای خلق هنری زلزله بسازد.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی هنری زلزله

  • ترجمه به بیش از 25 زبان
  • فروش بیش از 21 میلیون نسخه
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال 2008، در جشنواره‌ی کهکشان کتاب بریتانیا، برای کتاب هنری وروجک و آدم‌برفی زشت

نکوداشت‌های مجموعه‌ی هنری زلزله

  • یک پسر بدِ دوست‌داشتنی. (People)
  • هنری زلزله‌ نمونه‌ای است که پسربچه‌های دیگر می‌توانند میزان ترس و وحشت خود را با آن بسنجند! (Kirkus Reviews)
  • مجموعه‌ی هنری زلزله کتاب مناسبی برای خوانندگان مبتدی است. این کتاب هوشمندانه باید مخاطبی آماده پیدا کند. (Booklist)
  • برای کودکانی که به‌تازگی تصمیم گرفته‌اند کتابی را مستقلاً و به تنهایی بخوانند، کتاب هنری زلزله اثر فرانچسکا سایمون و هنری راس که کتابی از انگلستان است، طنزی پیچیده و رویکردی تازه به داستان‌گویی دارد. (Los Angeles Times)
  • طنز برای خوانندگانِ بی‌میل، اغواگرانه عمل می‌کند و مجموعه‌ کتاب‌های هنری زلزله به‌راحتی مخاطب را می‌خندانند. (Newsday)
  • بچه‌هایی که کتاب‌های خنده‌دار را دوست دارند، عاشق سری کتاب‌های هنری زلزله‌، نوشته‌ی فرانچسکا سایمون خواهند شد. متن خنده‌دار سایمون به طرز شگفت‌انگیزی با تصاویر تونی راس تکمیل می‌شود، و هر دو به‌ شکلی کمدی، عواقب وحشتناک کارهای هنری را به تصویر می‌کشند. (Children's Corner, Scripps Howard News Service)
  • از زمان مجموعه‌ی «بیگ نیت، دردسرساز تمام عیار»، تاکنون هیچ مجموعه‌ کتاب کودکی چنین اعتیادآور نبوده است! (Newsday)
  • بعضی وقت‌ها بچه‌ها فقط نیاز به خندیدن دارند. در این داستان‌هایی که اتفاقاً به آسانی نیز خوانده می‌شوند، بچه‌ها ممکن است آن‌قدر بخندند که شیر از بینی‌شان بیرون بزند! (Central California Parent)
  • مجلدهای منتشرشده ذیل مجموعه‌ی هنری زلزله کتاب‌های خوبی هستند و کودکان هم ممکن است علاقه داشته باشند که آن‌ها را بخوانند. (Loogootee Tribune)
  • باورنکردنی... در این حد خنده‌دار است که با صدای بلند بخندید! فرانچسکا سایمون نویسنده‌ی موردعلاقه‌ی پسران من در همه‌ی دوران‌هاست. او درست به‌اندازه‌ی رولد دال (Roald Dahl) گستاخ و بانمک است و مانند دیو پیلکی (Dav Pilkey) ممکن است بدترین کودکی باشد که تا به حال درباره‌اش خوانده و شنیده‌اید؛ با این حال، این‌ها بدین معنا نیست که داستان‌های سایمون کاملاً افسانه‌ای نیستند... خواندنی است! (Dav Pilkey)
  • شیوه‌ی نگارش مجموعه‌ی هنری زلزله بسیار هوشمندانه است و شما را به خندیدن وا می‌دارد. من کاملاً معتقدم که کتاب‌های مجموعه‌ی هنری زلزله بسیار محبوب هستند؛ چراکه درون هرکدام از ما یک هنری کوچولوی زلزله وجود دارد... (Examiner.com)

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه‌ی هنری زلزله

  • در سال 2008، مجموعه داستان‌های هنری زلزله به انیمیشنی سریالی با همین عنوان تبدیل شدند. ساخت این مجموعه‌ی تلویزیونی بر عهده‌ی شبکه‌ی CITV بوده است.
  • در آگوست و دسامبر 2009، هنری زلزله با یک نمایش رادیویی سرگرم‌کننده مهمان خانه‌ها شد و میزبانی یک برنامه‌ی هفتگی کمدی را بر عهده گرفت.
  • در سال 2011، یک فیلم کمدی سه‌بُعدی محصول بریتانیا به کارگردانی نیک مور (Nick Moore) و تهیه‌کنندگی آلن نیبلو (Allan Niblo) ساخته شد و به نمایش درآمد. مدت زمان این فیلم 1 ساعت و 33 دقیقه است و برخلاف کتاب، موفق نشده موفقیت زیادی کسب کند.

کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال، مخاطبان اصلی مجموعه داستان‌های هنری زلزله‌اند. اگرچه کتاب کودک سن‌وسال نمی‌شناسد و همه‌ی کسانی که به داستان‌های طنز علاقه دارند، می‌توانند این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود می‌خوانیم

هنری یواشکی خزید توی اتاق پیتر. می‌توانست کلکسیون تمبر پیتر یا مجموعه‌ی طبیعتش را بفروشد، ولی نه! هنری فکر کرد که امکان ندارد هیچ آدم عاقلی از آن چیزهای به درد نخور خوشش بیاید.

بعد نگاهی به اتاق مامان بابا اندخت. اتاق آن‌ها پر بود از چیزهای ریز و درشت گران‌قیمت. هنری به طرف میز توالت مامان رفت. و همان‌طور که داشت به عطرهای جور واجور روی میز نگاه می‌کرد، با خودش گفت که اگر یکی از آن‌ها کم شود، آب از آب تکان نمی‌خورد. یکی از ظرف‌های کریستال بزرگ را که درپوشی به شکل قو داشت، انتخاب کرد و آن را توی جعبه گذاشت.

فهرست مطالب کتاب

هنری زلزله فرار می‌کند
هنری زلزله پولدار می‌شود
هنری زلزله و هدیه‌ی کریسمس
هنری زلزله هیپنوتیزم می‌کند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنری زلزله پولدار می‌شود
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-964-369-356-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود

برای دریافت کتاب هنری زلزله پولدار می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.