معرفی و دانلود کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

عکس جلد کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم پرفروش‌ترین عنوان واشنگتن پست و وال استریت ژورنال است که به قلم باربارا اونیل، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی، به رشته‌ی تحریر درآمده و داستان دو خواهر به نام کیت و جوزی را روایت می‌کند که زندگی سال‌ها پیش آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است. واقعیت این است که جوزی در یک حادثه‌ی تروریستی کشته شد، اما بعد از سال‌ها کیت کاملاً اتفاقی او را در میان تصاویر اخبار می‌بیند و به جست‌وجوی او می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

جوزی بیانسه حدوداً پانزده سال پیش در یک حادثه‌ی تروریستی کشته شد و حالا خواهرش تصویر او را بر صفحه‌ی اخبار می‌بیند؛ زنده و به همان زیبایی سابق، درست سمت چپ گزارشگر ایستاده و به دوربین خیره شده است. خواهر جوزی، کیت نام دارد و در بخش فوریت‌های پزشکی سانتا کروز مشغول رسیدگی به بیماران است که ناگهان چشمش به نمایشگر تلویزیون می‌افتد و خواهرش را فوراً می‌شناسد. کیت اطمینان دارد که خواهرش را دیده، اما چطور ممکن است جوزی بعد از پانزده سال زنده شده باشد؟ چه احتمالاتی رخ داده است که حالا او را زنده می‌یابند؟

اتفاقی که نقل کردیم، صحنه‌ی ابتدایی کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم (When We Believed in Mermaids) به قلم باربارا اونیل (Barbara O'Neal) نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی است. از همان صفحه‌ی اول رمان، می‌بینیم که زندگی کیت بار دیگر زیر و رو می‌شود و سیل در هم پیچیده‌ی احساس غم و فقدان و افکار مغشوش به او هجوم می‌آورند. او تصمیم می‌گیرد خواهرش را پیدا کند. بنابراین به شهری که در اخبار دیده بود، می‌رود و به دنبال خواهرش می‌گردد. در آنجا به مرور خاطرات نوجوانی‌شان می‌پردازد. از روزهای بلندی که در ساحل پرسه می‌زدند تا آن حادثه‌ی تروریستی تراژیک و دردناکی که جوزی را از آن‌ها گرفت، به خاطر می‌آورد و بعد در مسیر پیدا کردن خواهرش، درگیر حوادثی می‌شود که حتی در خیال هم تصور نمی‌کرد.

معرفی و دانلود کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم در سی و پنج فصل به نگارش درآمده است. فصل‌ها به صورت یکی در میان از زبان کیت و مادرش ماری روایت می‌شود. داستان تکان‌دهنده‌ی این اثر با قلم ساده و گیرای باربارا اونیل، فضاسازی زیبا و پرجزئیات و فلاش‌بک‌هایی به گذشته‌ی معصومانه‌ی دو خواهر همراه می‌شود و قلب مخاطب را تا آخر کتاب به دنبال خود می‌کشاند.

باربارا اونیل در سال 1959 میلادی در آمریکا به دنیا آمد. او از 31 سالگی نویسندگی را آغاز کرد و عناوین پرفروش بسیاری به نگارش درآورد. کتاب‌های او به بیش از سی زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده‌اند. باربارا اونیل نوشته‌هایش را تحت اسامی باربارا ساموئل (Barbara Samuel)، روس ویند (Ruth Wind) و لارک اونیل (Lark O'Neal) نیز به انتشار رسانده است. وجود فضاسازی عمیق، درام جذاب و عناصر عاطفی نیرومند از ویژگی‌های برجسته‌ی آثار اوست. عشق، روابط انسانی و مسائل خانوادگی نیز موضوعاتی هستند که در بیشتر نوشته‌های او دیده می‌شود. اثر حاضر، کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم، از محبوب‌ترین رمان‌های وی به حساب می‌رود.

کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم اولین بار در سال 2019 به انتشار رسید. در ایران توسط انتشارات گوناگون و تحت عناوین مختلفی منتشر شد. نسخه‌ی حاضر را فرنوش جزینی به فارسی برگردانده و نشر نون روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

  • پرفروش‌ترین کتاب واشنگتن پست
  • پرفروش‌ترین کتاب USA Today
  • پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش آمازون

نکوداشت‌های کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

  • یک داستان عاطفی درباره‌ی رابطه‌ی میان دو خواهر و دشواری مواجهه با حقیقت. (Today)
  • کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم، نوشته‌ی باربارا اونیل، داستان کودکی، معصومیت، رازهای کهنه و پنهان، خیانت‌ها و دروغ‌هایی است که دو خواهر باید برای تکمیل دنیای بزرگسالی با آن مواجه شوند. در این رمان غرق شوید و از اعماق پرشور و درخشان آن لذت ببرید تا وجود پریان دریایی را باور کنید! (زولیت بلک‌ول، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)
  • کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم داستان دو خواهر است که یک تراژدی آن‌ها را از هم جدا می‌کند و دست سرنوشت دوباره به هم می‌رساندشان تا بفهمند گذشته همیشه آن طور که به نظر می‌رسیده، نبوده است. این کتاب با چرخش‌های تکان‌دهنده و هستی بخش، مثل دریایی درخشان و مسحورکننده است و هر کس باید یک نسخه از آن را در کتابخانه‌اش داشته باشد. (کری آنه کینگ، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)
  • باربارا اونیل با سبک منحصر به فرد خود، از همان ابتدای رمان داستانی مهیج و جذاب ارائه می‌کند. من از همان صفحه‌ی اول درگیر درام جذاب کتاب شدم که یک مسئله‌ی پیچیده‌ی خانوادگی را روایت می‌کند و بسیار ماهرانه لایه لایه از رازهای آن پرده برمی‌دارد. (سوزان ویگز، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)

کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به مطالعه‌ی رمان و ادبیات داستانی، به ویژه ادبیات داستانی آمریکا علاقه دارند، مطالعه‌ی این رمان جذاب و پرشور را از دست ندهند!

در بخشی از کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم می‌خوانیم

یکی از قدیمی‌ترین خاطرات از والدینم به دوران سه یا چهارسالگی‌ام برمی‌گردد. به یاد نمی‌آورم دقیقاً کجا بود، اما یادم هست که مادرم کنار دیوار ایستاده بود و پدرم به او نزدیک می‌شد. من چند ثانیه ایستاده بودم و آن‌ها را تماشا می‌کردم که مادرم به‌یکباره فریاد کشید: «بس کن دیگه!»

یک ساعت بعد که در حیاتِ پشت خانه می‌نشینم، هرچه در ذهن دارم به‌یکباره از سرم می‌پرد. با گیسوانی خیس از دوشی که گرفته‌ام لیوان قهوۀ شیرینِ داغ خود را سر می‌کشم و با آیپدم مشغول می‌شوم. هوبو هم با آن چشمان زرد روشن و دُم سیاهش کنارم روی میز می‌نشیند. هوبو یک گربۀ وحشی هفت‌ساله است. وقتی پنج یا شش ماه داشت، گرسنه و له‌ولورده و تقریباً مُرده روی پله‌های جلوِ در پیدایش کردم. اکنون فقط به همراه خودِ من از در بیرون می‌رود و هرگز هیچ خوردنی‌ای را رد نمی‌کند. وقتی به بوته‌های لابه‌لای حصار چشم دوخته، پشتش را نوازش می‌کنم. موهای تنش بلند و ابریشمی است و تماماً به رنگ سیاه. باور نمی‌کنید چقدر این موجود می‌تواند همراه خوبی باشد.

آن فاجعه در خبری که دیدم آتش‌سوزی در کلوپی شبانه در آوکلند است. ده‌ها نفر در آن حادثه کشته شده‌اند. بعضی از آن عیاشان بر اثر فروریختن سقف روی سرشان مُرده‌اند و برخی دیگر موقع فرار زیر دست‌وپا لگدمال شده‌اند. خبری از جزئیات دیگر نیست. با احساس ناامیدی مثل حالتی که انگار قطاری به‌سمت من حرکت می‌کند روی تصاویرِ دیگر کلیک می‌کنم و به جست‌وجوی پخش خبری می‌گردم که شب گذشته تماشا کرده بودم. هیچ خبری نیست.

روی صندلی‌ام برمی‌گردم و ولو می‌شوم و قهوۀ بیشتری سر می‌کشم. نور آفتاب سانتاکروز از میان درخت اُکالیپتوس بالای سرم می‌درخشد و شکلک‌هایی روی پاهای بیش‌ازحد سفیدم درست می‌کند. چون من معمولاً کمتر در فضاهای باز هستم و بیشتر یا در اورژانس مشغول کارم یا در لباس غواصی و شنا هستم، پوست خیلی سفیدی دارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم
نویسنده
مترجمفرنوش جزینی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-6652-69-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم

برای دریافت کتاب وقتی پریان دریایی را باور کردیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.