معرفی و دانلود کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری

عکس جلد کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری

کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری، نوشته‌ی محسن امیدوار مقدم به بررسی کارکردهای این نرم‌افزار می‌پردازد. ArcGIS برای استفاده از سامانه‌ی اطلاعات جغرافیایی طراحی شده و با استفاده از آن می‌توان به تجزیه‌وتحلیل امکانات و اطلاعات به‌دست‌آمده در این حوزه پرداخت. این کتاب منبع بسیار خوبی برای استفاده افراد فعال در حوزه‌ی معماری است.

درباره‌ی کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری

معماری هنری است که از دیرباز در جهان وجود داشته و به‌ویژه در ایران قدمت طولانی دارد. هر سازه‌ی ساختمانی و یا طراحی داخلی و مانند این‌ها،‌ نیازمند استفاده از هنر و تخصصی معماری است. کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری نوشته‌ی محسن امیدوار مقدم بر این نکته تایید می‌کند که باید معماری یا مهرازی را از مهندسی سازه و ساخت‌وساز جدا دانست؛ چراکه معماران باید فراتر از ویژگی‌ها و نیازهای تکنیکی موردنیاز در طراحی اصولی و منطقی یک سازه قدم بردارند و مانند یک هنرمند به اثر خود بنگرند تا بتوانند علاوه‌بر نیاز مادی آن بنا، به نیاز فرا ماده و معنایی‌اش نیز پاسخ دهند. مهرازی شامل زیرگروه‌های مختلفی نظیر معماری منظر، مدیریت پروژه‌ی ساخت، مرمت ابنیه‌ی سنتی و مواردی ازاین‌دست می‌شود.

نویسنده‌ی کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری، اضافه می‌کند که مهرازی و مهندسی به ابزارهای قدرتمند و دقیق نیاز دارند تا بتوانند سرعت و دقت کار را بهبود بخشند؛ از جمله‌ی این ابزارها می‌توان به فناوری‌های نوین، GIS یا سامانه‌ی اطلاعات مکانی که مخفف شده‌ی کلمه‌ی Geographic Information System است، اشاره کرد. این برنامه، یک سیستم اطلاعاتی است که به پردازش، تولید، تحلیل و مدیریت اطلاعات مکانی می‌پردازد. به‌عبارت دیگر GIS یک سیستم کامپیوتری برای مدیریت و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مکانی و جغرافیایی و هدف نهایی این نرم‌افزار پشتیبانی برای تصمیم‌گیری‌های پایه‌گذاری شده بر اساس داده‌های مکانی است.

مطابق کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری، سامانه‌ی اطلاعات مکانی یا GIS پنج مؤلفه‌ی اساسی دارد که در پیشبرد این سامانه نقشی اساسی ایفا می‌کنند این مؤلفه‌ها عبارت‌اند از: نرم‌افزارها، سخت‌افزار، داده‌ها، روش‌ها و متدها و فرد متخصص. نرم افزارهای بسیاری جهت استفاده از سامانه‌ی اطلاعات مکانی وجود دارد که در این کتاب اختصاصا از ArcGIS نام‌برده می‌شود. سخت‌افزارهای موردنیاز برای دست‌یابی به اطلاعات و داده‌ها از انواع مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از رایانه‌ها که باید قدرت پردازش بالایی داشته باشند و نقشی بسیار حیاتی در دریافت اطلاعات و دسته‌بندی و پردازش را بر عهده دارند. ماهواره‌هایی که در سطح زمین مشغول عکس‌برداری هستند از سخت‌افزارهای مهم دیگر هستند. تصاویر ماهواره‌ای می‌توانند اطلاعات مهمی را برای معماران به همراه داشته باشند که ازجمله‌ی آن‌ها باید به زمین‌شناسی شهرها، تهیه‌ی نقشه‌ از گسل‌ها، ایجاد نقشه‌های حرارتی کلان‌شهرها و همچنین نقشه‌هایی با مقیاس‌هایی کوچک از مناطق، تعیین شیب‌ها و فرم اراضی نام برد. مورد سوم از سخت‌افزارهای مهم، سامانه‌ی موقعیت‌یاب جهانی یا GPS است که توسط ماهواره‌های موقعیت‌یاب که در نزدیکی جو زمین در حال حرکت هستند ایجاد شده است.

GPS برای تعیین موقعیت است؛ به‌طور کل 24 ماهواره در حال موقعیت‌یابی هستند که به‌طور هم‌زمان در هر مدار 4 ماهواره در حال ارسال و دریافت سیگنال‌ها هستند. در ادامه‌ی معرفی سخت‌افزارهای کاربردی در این زمینه باید به دیجیتایزرها اشاره کرد که با استفاده از پردازش خاصی خطوط تصویر را به کدهای دیجیتالی تبدیل می‌کند؛ گفتنی است این پردازش به‌صورت مستقیم در نرم‌افزارهای سامانه‌ی موقعیت مکانی استفاده می‌شود. در ادامه‌ی کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری به داده‌ها می‌رسیم؛ داده‌ها در GIS به دو دسته‌ی مکانی و توصیفی تقسیم می‌شوند. داده‌های مکانی اطلاعاتی را درباره‌ی پدیده‌های سطح زمین مانند خیابان‌ها، درخت‌ها، ایستگاه‌ها و ... ارئه می‌دهد، اما داده‌های توصیفی به تشریح پدیده‌های جغرافیایی می‌پردازد که نمودارها، جداول و انواع شکل‌های آماری توصیفی را در برمی‌گیرد. درنهایت کاربر متخصص آخرین مؤلفه‌ی مهم در کاربرد GIS است که باید دانش لازم را در این زمینه داشته باشد و با استفاده از ابزار و نرم‌افزارهای قدرتمندی چون ArcGIS نهایت دقت را در کار معماری خود ارائه کند.

کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری نوشته‌ی محسن امیدوار مقدم در ادامه‌ی بحث به نحوه‌ی جمع‌آوری داده می‌پردازد و تمامی چالش‌های احتمالی این پروسه را بررسی می‌کند. این کتاب توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام معماران، مهندسان سازه و طراحان توصیه می‌شود. همچنین کسانی که به آثاری در حوزه‌ی نرم‌افزارهای کاربردی علاقه‌مندند این کتاب را مفید خواهند یافت.

در بخشی از کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری می‌خوانیم

می‌خواهیم عوارض برداری را ترسیم کنیم، این عوارض هر کدام دارای ویژگی خاصی هستند، به عنوان مثال، خیابان ساختمانها و ایستگاههای اتوبوس و... از نظر ویژگی‌هایی که دارند با هم متفاوت هستند. به همین جهت باید برای هر یک کلاس ویژگی خاصی تعریف کنیم. برای شروع کار پس از ساخت مجموعه داده Tehran روی آن کلیک راست کنید و سپس گزینه New را انتخاب کنید و در ادامه برای ایجاد کلاس، ویژگی روی گزینه... Feature Class کلیک کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مباحث پایه کاربرد GIS در معماری
فصل دوم: آشنایی با نرم‌افزار
فصل سوم: جمع‌آوری داده‌ها و ژئورفرنس
فصل چهارم: داده‌های برداری در ARCGIS
فصل پنجم: جدول‌های اطلاعاتی
فصل ششم: کار با داده‌های کد
فصل هفتم: نرم‌افزار آرک سین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات241
زبانفارسی
شابک978-622-218285-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری

برای دریافت کتاب کاربرد نرم افزار ArcGIS در معماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.