معرفی و دانلود کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی

عکس جلد کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی

پرورش خلاقیت کودکان در همه‌ی جنبه‌ها نیاز به ابزارهای بی‌خطر اما موثر دارد. کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی حاصل تجربیات اویویند نیدال دهل پس از سال‌ها برگزاری کارگاه‌های الکترونیک برای کودکان و بزرگسالان در سرتاسر دنیاست.

درباره‌ی کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی

کودکان برای پرورش خلاقیت خود، اکتشاف و ابداع نیاز به علم و ابزار دارند تا بر شانه‌های غول بایستند و افق‌های روشن‌تری را ببینند. یادگیری موسیقی، هنر و ادبیات معمولاً در میان اولویت‌های خانواده‌ها برای آموزش فرزندان است، اما آموزش‌های مبتنی‌بر مهارت‌های فنی مهجورترند. کتاب‌هایی مانند کتاب کاردستی‌های خلاقیت‌آفرین الکترونیکی نیاز بسیاری از کودکان است، کودکانی که نبوغ و استعدادی در حوزه‌ی علوم الکترونیک و کامپیوتر از خود نشان داده‌اند. کودکان با ساختن کاردستی‌های الکترونیک با مبانی این علم آشنا می‌شوند و بدون آنکه ذهن خود را با مباحث تئوری سنگین پر کنند، کاربرد علم را در تسهیل زندگی امروز می‌آموزند. همچنین، آموزش‌های عملگرا زمینه را برای آینده‌ی شغلی بهتر و مناسب‌تر فراهم می‌کنند. افزون‌بر همه‌ی این موارد، فعالیت‌های عملی در قدرتمند کردن قوه‌ی شناخت کودکان بسیار موثر است؛ چیزی که کودکانی که امروز پا‌به‌پای بزرگسالان درگیر فضای مجازی هستند، به آن نیاز دارند.

اویویند نیدال دهل (Øyvind Nydal Dahl) نامی آشنا در حوزه‌ی تألیف علمی الکترونیک برای دانش‌آموزان است. او کارآفرینی موفق و مدرسی پرمخاطب است که از علم خود در تأسیسات الکترونیک، مدارها و ساختمان الکترونیک وسایل در زمینه‌ی آموزش به مبتدیان و کودکان بهره جسته است. او در سرتاسر دنیا کارگاه‌هایی برگزار کرده است و سادگی مطالب و قابل‌فهم بودن آن‌ها حاصل همین استمرار در آموزش به ملل و اقشار مختلف بوده است. وب‌سایت این مولف (ohmify.com) مأموریت خود را در تدوین آموزش‌هایی مفرح برای ساخت گجت بر پایه‌ی تراشه‌های الکترونیک به زبان ساده تعریف کرده است.

این کتاب را محرمعلی قاصدی گردآوری کرده و با یاری انتشارات نبض دانش در دسترس کودکان، والدین و آموزگارانشان قرار داده است. این کتاب دستورالعمل ساخت هفت کاردستی را، اعم از « ساخت پنکه‌ی آبی»، « چراغ مطالعه‌ی USB کوچک و شیک»، « ساخت روبات تعقیب خط بدون نیاز به کدنویسی»و « ساخت هواپیمای مدل شکاری با بدنه‌ای از جنس فوم»، شامل می‌شود. نکته‌ی مثبت این کتاب سادگی لحن و استفاده از ابزار دردسترس است.

نکوداشت‌های کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی

  • این کتاب به‌زیبایی طراحی و تدوین شده است. (Boing Boing)
  • روشنگر و بامزه. (The MagPi)
  • این کتاب ابزاری خوب برای پریدن به دنیای الکترونیک و مدار است. (Vivify STEM)
  • امثال این کتاب التیامی بر افسردگی‌ است؛ آن دست افسردگی‌هایی که وقتی شما را فرا می‌گیرد که به اسباب‌بازی فروشی رفته‌اید و هرچه در قسمت «اسباب‌بازی‌های علمی» یافته‌اید بی‌کیفیت است. (وبلاگ علم)

کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودک بالای شش سال شما نیز به فعالیت‌های الکترونیک علاقه دارد، یا درصددید که زمینه‌های یادگیری یک مهارت ارزنده و کارآمد را در دانش‌آموزان ایجاد کنید، این کتاب نقطه‌ی شروع خوبی است.

در بخشی از کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی می‌خوانیم

در این قسمت قصد داریم تا یک هواپیمای مدل خیلی ساده را با کمک همدیگر بسازیم. هدف از ساخت این کاردستی، آشنا شدن با نحوه‌ی ساخت یک هواپیمای مدل است. این هواپیما فاقد قابلیت پروازی است، اما ملخ آن قدرت حرکت افقی بر روی سطح صاف را به هواپیما می‌دهد. درواقع این اولین سرگرمی و اسباب‌بازی کوچک است که شما را کمی با برخی از مسائل درگیر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

ساخت پنکه‌ی آبی
ساخت یک هواپیمای مدل بسیار ساده و کوچک فاقد قابلیت پرواز
ساخت یک ماشین ساده با استفاده از موتور DC (آرمیچر)
چراغ مطالعه‌ی USB کوچک و شیک
ساخت تانک
ساخت روبات تعقیب خط بدون نیاز به کدنویسی
ساخت هواپیمای مدل شکاری با بدنه‌ای از جنس فوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی
نویسنده
مترجممحرمعلی قاصدی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-6726-01-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی

برای دریافت کتاب کاردستی‌های خلاقیت آفرین الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.