معرفی و دانلود کتاب کت چرمی

عکس جلد کتاب کت چرمی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کت چرمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کت چرمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کت چرمی

کتاب کت چرمی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه به قلم چزاره پاوزه، نویسنده و شاعر نامدار ایتالیایی، است. این کتاب شامل پنج داستان کوتاه است که همانند دیگر آثار نویسنده با رویکردی رئالیستی و در عین حال نثری شاعرانه به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. پاوزه در این داستان‌ها به خاطرات خود از کودکی و بزرگسالی نقبی می‌زند و از گذشته‌ می‌گوید.

درباره‌ی کتاب کت چرمی

چزاره پاوزه (Cesare Pavese) نویسنده و شاعر مطرح اهل ایتالیا و از مهم‌ترین چهره‌های ادبی این کشور در قرن بیستم است. او از پایه‌گذاران ادبیات نئورئالیسم در ایتالیا بود و با آثارش ادبیات معاصر این کشور را متحول کرد. انتشارات گالیمار در سال 2010 پنج داستان کوتاه او را در کتاب کت چرمی (Histoire Secrete) گردآوری کرد و به انتشار رساند. این پنج داستان کوتاه از مجموعه داستان تعطیلات ماه اوت (Feria d'agosto) انتخاب شده‌اند که پاوزه آن را برای نخستین بار در سال 1946 به انتشار رسانده بود.

تمامی داستان‌های کتاب کت چرمی از زاویه‌ی دید اول شخص بیان می‌شوند. نویسنده در خلال این داستان‌ها، حال و هوای کودکی و خاطرات خود را به تصویر می‌کشد، نثر شاعرانه‌ی همیشگی‌اش را با رئالیسم در هم می‌آمیزد و ما را با خود به روستاها و شهرهایی می‌برد که در طول زندگی‌اش دیده است.

معرفی و دانلود کتاب کت چرمی

داستان اول که عنوان کتاب کت چرمی برگرفته از نام آن است، از زبان جوانی بازگو می‌شود که در یک مهمانخانه کار می‌کند. او داستان دوستی‌اش با مردی به نام چره زا و رابطه‌ی میان چره زا و نورا، پیشخدمت مهمانخانه را روایت می‌کند. چره زا مردی بود که همیشه کت چرمی به تن داشت و راوی با او برای قایق‌سواری به رود پو می‌رفت تا اینکه اتفاقی ناگوار رخ می‌دهد. داستان دوم به یک خواب می‌پردازد و داستان سوم از پدر راوس و ماجرای پناه دادن او به دختر دوستش، ساندیانا، می‌گوید. داستان چهارم بیشتر از اینکه داستانی کوتاه باشد، متنی است که نویسنده درباره‌ی زندگی، خاطرات، گذشته و نمادهای شخصی هر کس نوشته است. در نهایت، داستان پنجم نیز مکالمه‌ی عجیب یک زن و مرد در کنار یک رودخانه را بازگو می‌کند.

کتاب کت چرمی را صنم غیائی به فارسی برگردانده و گروه انتشاراتی ققنوس ذیل مجموعه کتاب‌های پانوراما به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا کردن مخاطب فارسی زبان با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

کتاب کت چرمی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان ادبیات ایتالیا و دوست‌داران قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کت چرمی می‌خوانیم

پدرم با اولین بارقه‌های سپیده‌دم از دشت پایین نمی‌آمد. از کنار ساحل و مزرعه‌ها می‌گذشت و پیاده به بازار می‌رفت. در حیاط بازار با آدم‌های خواب‌آلود گپ می‌زد و با هم صبحانه می‌خوردند. کنار در مغازه‌ها در سکوت می‌نوشیدند. پدرم همۀ بازاری‌ها و مغازه‌های بازار را می‌شناخت و از بدبختی‌ها و نیازمندی‌هایشان خبر داشت و البته همۀ زن‌ها را هم می‌شناخت. کم‌حرف بود. وقتی در حیاط بازار به دلال‌های دیگر می‌رسید، ساکت می‌شد و می‌گذاشت آن‌ها حرف بزنند.

سالیان سال پیش، بیوه شده بود و فقط ما بچه‌ها برایش مانده بودیم. یکی به او توصیه کرده بود که دست از پیاده‌روی بردارد و با گاری رفت‌وآمد کند. اما زمستان بود و پدرم می‌گفت که اسب در این جاده‌های باریک زجر می‌کشد. ردایش را تا روی چشمانش می‌کشید و کلاه پوستی‌اش را بر سر می‌گذاشت و در مه راه می‌افتاد به سمت بیکوکا، دو دهکده آن طرف‌تر. ساندیانا، دختر دوستش، آن‌جا بود، دختری جوان و پریشان‌حال که همیشه در تاکستان تنها بود. پدرم قصد داشت او را با خودش بیاورد و باز هم بچه‌دار شود. اما او تمام روز را در اتاقی شبیه به مرغدانی، پشت به آتش, می‌نشست و دایماً تکرار می‌کرد که تنهاست و می‌ترسد. تا این‌که به گوشش رسید دلالی خارج از ده خودشان پیشنهاد داده که همه‌چیز را بفروشد و به شهر برود و با خیال راحت زندگی کند. پدرم مشکوک شد و بسیار کندوکاو کرد تا همه‌چیز برایش روشن شود، تا این‌که یک روز در بیکوکا آن دلال دیگر را که داشت پاهایش را جلوی آتش گرم می‌کرد پیدا کرد. اما هنوز نفهمیده بود که چه کسی زمین را خریده: هرچه می‌دانست بر اساس دانسته‌های آدم‌های محلی بود. زن پاسخ منفی داده بود و پدر شب که برمی‌گشت، فرزندان دلال را دیده بود که داشتند وسایل را بار می‌زدند. همان موقع بود که فهمید پیر شده. ساندیانا برای اقامت به نزدیک بازار رفت.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
کت چرمی
احضار
داستان رازآلود
نظرکرده
گفتگو در کنار رودخانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کت چرمی
نویسنده
مترجمصنم غیائی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-622-04-0464-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کت چرمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کت چرمی

برای دریافت کتاب کت چرمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.