معرفی و دانلود کتاب کنسرو غول

عکس جلد کتاب کنسرو غول
قیمت:
۸۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنسرو غول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنسرو غول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنسرو غول

کتاب کنسرو غول نوشته‌ی مهدی رجبی از جمله کتاب‌های پرافتخارِ حوزه‌ی کودک و نوجوان و برنده‌ی جایزه‌ی گاردین در سال 2013 است. این کتاب روایتگر داستان زندگی پسری به نام توکاست که از درس و مدرسه فراری است و با پیدا کردن دفتر خاطرات یک آدم خلافکار دلش می‌خواهد در آینده جنایتکاری خشن و پولدار شود!

درباره‌ی کتاب کنسرو غول

داستان کتاب کنسرو غول از آن جایی آغا‌ز می‌شود که توکا، قهرمان نوجوان این قصه، دفترچه خاطرات جنایتکار مشهور و پولداری را پیدا کرده و خواندن آن را آغاز می‌کند. جنایتکار در خاطراتش نوشته که کارش را از دزدیدن یک خمیر دندان در کودکی شروع کرده و همین باعث شده تا از خانه فرار کند و امروز به اینجا برسد! توکا پس از، ازدست‌دادن پدرش، در طی یک تصادف، روزهای سختی را گذرانده و همراه با مادر افسرده‌اش زندگی می‌کند و حالا از خواندن ماجراهای این دفتر خاطرات حسابی به وجد آمده است. او که همین حالا هم از رفتن به مدرسه و درس ریاضی متنفر است و به‌خاطر لکنت زبان و مشکلات گفتاری‌اش، از سوی همکلاسی‌هایش مسخره می‌شود و گاهی کتک می‌خورد، تصمیم می‌گیرد مثل پرویز جنایتکار، تبدیل به یک تبهکار معروف شود! اما باید دید که آیا توکای ترسو و لاغر مردنی قادر است بر ترس‌هایش فائق بیاید و قدم در این مسیر پرخطر بگذارد؟!

معرفی و دانلود کتاب کنسرو غول

کتاب کنسرو غول زبانی شیرین و خودمانی دارد و ضمن روایت ماجراهای هیجان‌انگیز و پرکشش به بیان دغدغه‌های نوجوانان می‌پردازد؛ همین زبان طنز و دغدغه‌مند سبب می‌شود تا مخاطب نوجوان از خطوط ابتدایی فصل آغازین با داستان همراه شده و توکا را در مسیر تبهکار شدنش دنبال کند. این کتاب در کنار ماجرای سرگرم‌کننده‌اش از مسائل مهمی همچون از دست دادن والدین، زندگی کردن با یک والد افسرده، مشکلات گفتاری، مشکلات درسی و تحت قلدری قرار گرفتن سخن می‌گوید و زیر پوسته‌ی هیجان‌انگیزش به آموزش مسائل مهم می‌پردازد.

کتاب کنسرو غول یکی از بهترین آثار مهدی رجبی از سوی نشر افق به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب کنسرو غول

  • برنده‌ی نشان نقره‌ای لاک‌پشت پرنده در سال 1394
  • برگزیده‌ی جشنواره‌ی کتاب‌های برتر در سال 1394
  • رمان شایسته‌ی تقدیر شورای کتاب کودک در سال 1394
  • حضور در فهرست کتاب‌های خواندنی کتابخانه‌ی مونیخ (کلاغ سفید) در سال 2015
  • برنده‌ی جایزه‌ی گاردین در سال 2013

در نکوداشت کتاب کنسرو غول

کنسرو غول داستان پیچیده‌ای ندارد اما همه‌ی مؤلفه‌هایی که می‌تواند یک داستان را برای یک نوجوان جذاب کند داراست، مثل هیجان، متفاوت بودن، به‌هم ریختن قواعد و هنجارها، قهرمان‌پروری و ترس. شک نکنید که نوجوان خواننده کتاب را به زمین نخواهد گذاشت و داستان را با رغبت دنبال خواهد کرد. (گیتی صفرزاده، نویسنده)

کتاب کنسرو غول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای نوجوانانی که عاشق داستان‌های هیجانی و هنجارشکن هستند، مناسب و سرگرم کننده خواهد بود. این شما و این یک ماجرای عجیب،‌ تازه و حسابی غافل‌گیرکننده!

در بخشی از کتاب کنسرو غول می‌خوانیم

دو روز مثل جهنم! حالم بد! همه‌اش لاهسا داشتم! کامپیوتر خراب! زامبی بی‌زامبی! جمعه شد و باز هم غول نیامد. حوصله‌ی هیچ‌چیز را نداشتم. نگران غول بودم که نکند او هم مثل آکوت برای همیشه غیبش بزند! چپ و راست می‌نشستم و با مامان سریال روزهای عشق را می‌دیدم. تمامش مزخرف بود به‌جز جاهایی که آراز را نشان می‌داد. آراز خیلی خوش‌تیپ بود و خیلی هم معرکه حرف می‌زد. همه فکر می‌کردند فقط یک خیاط ساده است. حتی غوغا هم خبر نداشت آراز واقعاً چه‌کاره است! آراز خلاف‌کاری بود که پول‌دارها استخدامش می‌کردند تا بعضی‌ها را کتک بزند چون خودشان زور نداشتند انتقام بگیرند. خانه‌یشان نزدیک دریا بود. جمعه‌ها سوار قایق رفیق قدیمی‌اش می‌شد و باهم می‌رفتند دریا. رفیقش وراج بود و حوصله‌ی آدم را سر می‌برد. یه‌بار وسط‌های دریا بودند که شروع کرد به وراجی: «تو چرا جمعه‌ها تو خونه بند نمی‌شی مرد حسابی؟ زنت به تو احتیاج داره! می‌دونی چی می‌گم؟ زن‌ها به مردها احتیاج دارن. یعنی یکی باید باشه که مواظبشون باشه. می‌دونی چی می‌گم؟ اون‌ها بیشتر از اونی که فکر کنی به یه مرد نیاز دارن. می‌دونی چی‌ می‌گم؟»

از بس ورور می‌کرد، آدم دوست داشت بزند پرتش کند وسط دریا، می‌دونی چی می‌گم؟

ولی آراز ساکت بود و قاشق‌قاشق کنسرو لوبیایش را می‌خورد. قوطی را باز کرده بود و گرفته بود تو دستش. مامان تا توی فیلمی کنسرو می‌دید، می‌رفت جلوی تلویزیون و زور می‌زد مارک روی قوطی کنسرو را بخواند ولی هیچ‌وقت مارکش معلوم نبود. آراز کلاهش را کشید روی صورتش و گفت: «از دیدن در و دیوار خونه بالا می‌آرم. اینجا که می‌آم یادم می‌ره.»

فهرست مطالب کتاب

1: توکا
2: خاطرات جنایتکار
3: زامبی
4: معبد دکمه‌ای
5: دروغ‌های روان‌شناسی
6: انگل اجتماع
7: سوراخی
8: پلیس‌ها
9: کنسرو غول
10: دروغ یا واقعیت؟
11: دکتر اووم
12: چپ‌دست‌های وحشی لعنتی
13: خاراندن روح
14: کابوس کاشی‌ها
15: دراکولا
16: بوگولی بوگولی بوووو!
17: درد
18: لیمویی‌ها
19: اشک غول
20: آدم‌کش‌ها
21: موبیوس
22: هذیان
23: تنهایی
24: ترسوها
25: مردها می‌پوسند
26: عدد جادویی
27: خط باریک مربایی
28: ژاکت لعنتی
29: هیپنوتیزم مامان
30: دستور گیگیلی قورومب
31: چرخه‌ی طبیعت
32: سرزمین غول‌ها
33: سینمای سوخته
34: حافظه
35: ساعت کباب
36: آب‌های سیاه، کاغذهای سفید
37: نارَس
38: لحاف مویی
39: پروانه‌جون
40: حمام چهارشنبه
41: رگوداج
42: تاریخ مصرف
43: آکوت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنسرو غول
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-964-369-968-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنسرو غول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنسرو غول

برای دریافت کتاب کنسرو غول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.