معرفی و دانلود کتاب گربه مادرم

عکس جلد کتاب گربه مادرم
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گربه مادرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گربه مادرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گربه مادرم

کتاب گربه مادرم متشکل از دو داستان رازآلود به قلم نویسنده‌ی مطرح مکزیکی، کارلوس فوئنتس است. داستان اول به روایت زندگی یک خانواده، متشکل از سه زن می‌پردازد. این داستان حول محور نفرت دختر جوان از گربه‌ی مادرش می‌گردد و رابطه‌ی میان مادر و دختر مزبور را توصیف می‌کند. داستان دوم که با الهام از جوانی خود فوئنتس و رابطه‌ی او با مادرش نوشته شده است، ورود یک پسر جوان به خانه‌ی قدیمی خاله‌هایش را روایت می‌کند که در آنجا با اشباح ترسناکی مواجه می‌شود.

درباره‌ی کتاب گربه مادرم

کتاب گربه مادرم (En bonne compagnie: suivi de La chatte de ma mère) دو داستان با فضای وهم‌آلود از کارلوس فوئنتس (Carlos Fuentes)، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی اهل مکزیک را در برمی‌گیرد. این دو داستان که «گربه‌ی مادرم» و «همدم خوب» نام دارند، به رابطه‌ی میان فرزندان و مادران می‌پردازند. وجه مشترک هر دو داستان رابطه‌ی میان یک فرد جوان و یک شخص میانسال است. این کتاب نیز همانند دیگر آثار فوئنتس شما را به دل مکزیک می‌برد و با عقاید مردم و محیط این کشور آشنا می‌کند. فوئنتس در این دو داستان با رئالیسم جادویی مخصوص خودش، مرزهای میان خیال و واقعیت و دنیای مردگان و زندگان را در هم می‌آمیزد و در عین حال طنز تلخ را نیز چاشنی کار خود می‌کند.

ساختار داستان اول کتاب گربه مادرم، از چهار بخش تشکیل شده است و حال و هوایی زنانه دارد. این داستان که نقطه‌ی شروع و پایان آن بسیار غافلگیرکننده است، قصه‌ی زندگی یک خانواده متشکل از مادر، دختر و خدمتکار فرانسوی‌شان را بیان می‌کند. داستان با ابراز نفرت دختر، یعنی لتیسیا لیزاردی، از گربه‌ی مادرش آغاز می‌شود، اما این تمام ماجرا نیست. کارلوس فوئنتس با شرح رابطه‌ی میان مادر و دختر به دلایل این نفرت و احساسات پیچیده‌ی دختر می‌پردازد و سپس ادامه‌ی قصه‌ی رازآلود آنها را با ما در میان می‌گذارد.

داستان دوم کتاب گربه مادرم هفت بخش دارد. گفته می‌شود که داستان دوم با الهام از زندگی خود کارلوس فوئنتس و خاطره‌ی او از مادرش به نگارش درآمده است. این داستان که فضایی گوتیک و ترسناک دارد، قصه‌ی یک پسر جوان مکزیکی به نام آلخاندرو دِلا گوئاردیا را می‌گوید که به همراه مادرش در فرانسه زندگی می‌کند. این داستان نیز شروعی ناگهانی و غافلگیرکننده دارد. شرح ماجرا با این جمله آغاز می‌شود که مادر آلخاندرو پیش از مرگ دو نصیحت برایش به جا گذاشته است. مادر به او توصیه کرده که به مکزیک برگردد، خودش را در دل خاله‌های پیرش جا کند و به این ترتیب وارث اموالشان بشود. آلخاندرو که تا به حال خاله‌هایش را ملاقات نکرده است، مطابق با توصیه‌ی مادرش به مکزیک نزد آن‌ها می‌رود. با قدم گذاشتن به خانه‌ی قدیمی آنها، مرز میان واقعیت و خیال در هم می‌آمیزد و جهان اشباح زنده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب گربه مادرم

فوئنتس در کتاب گربه مادرم نیز همانند دیگر آثارش از چهارچوب‌های ادبی معمول فراتر می‌رود و شما را غافلگیر می‌کند. داستان‌ها به روایت ماجراهای خانواده محدود نمی‌مانند و اگرچه به سبک رئالیسم جادویی نوشته شده‌اند، نویسنده وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه‌ی مکزیک را نیز ترسیم می‌کند.

کتاب گربه مادرم توسط علی اکبر فلاحی به فارسی ترجمه شده و گروه انتشاراتی ققنوس آن را ذیل مجموعه کتاب‌های پانوراما به دست دوست‌داران کتاب در ایران رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا کردن مخاطب فارسی زبان با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

کتاب گربه مادرم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات امریکای لاتین توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب گربه مادرم می‌خوانیم

تاکسی فرودگاه او را جلوی خانه‌ای فرسوده در ریبرا دِ سان کوسمه پیاده کرد. او به تقارن کاملِ آثار پاریسی عادت داشت و در ابتدا هرج و مرج شهر مکزیکو پریشانش کرد، سپس خلقش را تنگ کرد، اما سرانجام مسحورش کرد. به نظرش رسید که مکزیکو شهری بی‌هدف است که رها شده تا با هر سرعتی که می‌خواهد برود، ترمزش بریده و آماده است تا پهلو به پهلوی خود جهنم بزند، گویی می‌خواهد همۀ فضاهای خالی‌اش را با هر آنچه می‌شود پر کند، بیغوله‌ها، زاغه‌ها، آسمانخراش‌ها، سقف‌های حلبی، دیوارهای مقوایی، زباله‌دان‌های سخاوتمند، کوچه پس‌کوچه‌های تنگ‌و‌بی‌روح با دیوارهایی پوشیده از آگهی، آگهی روی آگهی...

نشانه‌هایی پراکنده از زیبایی یک کلیسای باروک این‌جا، قصری از سنگ‌های آذرین آن‌جا گهگاه باغی نیمه‌پنهان، نشانه‌هایی از عمق شهر مکزیکو که در تضاد با وسعتش بود. آلخاندرو دِلا گوئاردیا به لطف مادر زیبا و فراموش‌نشدنی‌اش می‌دانست که آن‌جا کلان‌شهری است متشکل از لایه‌هایی که یکی روی دیگری قرار گرفته، شهر آزتکی، شهر دورۀ والی‌گری، لایۀ نئوکلاسیک و شهر امروزی...

به همین خاطر خدا را شکر کرد که تاکسی او را رو به روی خانه‌ای قدیمی پیاده کرده. بسیار قدیمی. خانه‌ای دوطبقه، با نمایی از سنگ‌های خاکستری، دلفریب، نیمه‌مخروبه. آلکس با خودش گفت، به شکلی دلفریب نیمه‌مخروبه است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گربه مادرم
نویسنده
مترجمعلی اکبر فلاحی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-600-278-428-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گربه مادرم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گربه مادرم

برای دریافت کتاب گربه مادرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.