معرفی و دانلود کتاب آخرالزمان در آینه روایات

عکس جلد کتاب آخرالزمان در آینه روایات
قیمت:
3300 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرالزمان در آینه روایات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرالزمان در آینه روایات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرالزمان در آینه روایات

کتاب آخرالزمان در آینه روایات اثر یکی از مجموعه کتب چهل حدیث، انتشارات موعود عصر (عج) است. موضوع و مفهوم آخرالزمان در زمره بزرگ‌ترین دل‌مشغولی‌های بشر، طی اعصار و قرون بوده و هست. از همین رو، گفت‌وگو از همه آنچه در این مقطع تاریخی بشر را مبتلا خواهد ساخت وجه مشترک عموم منابع ملل است.

در میان منابع و متون اسلامی و اقوال حضرات معصومین، علیهم‌السلام، نیز به کرات از این موضوع و مباحث مرتبط با آن سخن به میان آمده است. در ادبیات دینی و مذهبی اسلام، حضرت ختمی مرتبت، به عنوان «پیامبر آخرالزمان» معرفی شده‌اند و عصر و عهد ایشان را تا به وقت ظهور منجی موعود، به منزله «عصر آخرالزمان» می‌شناسند، نکته جالب توجه این است که، بخش بزرگی از اقوال و روایات از بیان حضرت نبی اکرم(ص)، نقل شده‌اند.

در بخشی از کتاب آخرالزمان در آیینهٔ روایات می‌خوانیم:

بخش مهمی از روایات آخرالزمان به بررسی وضعیت زنان در عصر آخرالزمان می‌پردازد از این رو لازم است که در این باره بگوییم:

بر احدی پوشیده نیست که اگر زن ارزش والای خود را بشناسد و به وظایف سنگین خود عمل کند، گران‌بهاترین و درخشنده‌ترین ستاره افق زندگی، و پُرارج‌ترین گوهر رشته هستی است، که پایه و اساس هر فضیلت است و بدون او رشته خانواده‌ها در هم گسسته و طومار جامعه در هم می‌پیچد، زیرا زن حلقه اتصال و رمز تداوم نسل بشری است، که آن پاک‌ترین بُعد زندگی است.

خداوند زن را گوهر گران‌بهایی آفریده که همچون دیگر گوهرها در پوشش و محل امن بوده، به دور از چشم بداندیشان، مایه درخشش کانون خانواده باشد. او نباید آن قدر تنزل کند که زیر نگاه‌هایِ رهگذرِ چشم‌چرانی لگدمال گردد!!.
هنگامی که زن این کرامت خود را فراموش کند، برای جامعه هیچ امیدی نمی‌ماند. زیرا او حلقه اتصال خانواده که از مهم‌ترین ارکان هر جامعه است، بوده و اگر به فساد آلوده گردد، نه تنها ارزش والای خود را از دست می‌دهد بلکه باعث فساد خانواده و در نتیجه اجتماع خواهد شد.

وضع رقت‌بار و مبتذل زن در عصر ما چیزی نبود که از نگاه نافذ رسول اکرم (ص) و اهل بیت طیب و طاهر ایشان پوشیده بماند، بلکه به سان کسی که با دیدگانی نافذ و قلبی بصیر در پایتخت‌های اروپا و آمریکا گشته باشد، وضع تأثرانگیز زن قرن بیستم را در میان کلمات گران‌قدرش تشریح کرده، خطرات ناشی از آن را گوشزد نموده، امت اسلامی را از فرو رفتن در این منجلاب فساد بیم داده است و اینک گوشه‌ای از کلمات گران‌قدر آن حضرت را در این باره می‌بینیم. ایشان فرمودند:
«کَیْفَ بِکُمْ إِذا فَسَدَتْ نِساؤُکُمْ، وَ فَسَقَ شُبَّانُکُمْ، وَ لَمْ تَاْمُرُا بِالمَعرُوفِ، بَلْ أَمَرْتُمْ بِالْمُنْکَرِ وَ نَهَیْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ، وَ إِذا رَأَیْتُمْ الْمَعْرُوفَ مُنْکَراً، وَ الْمُنْکَرَ مَعْرُوفاً؟! فَقیلَ لَهُ: وَ یَکُونُ ذلِکَ یا رَسُولَ اللهِ؟. فَقالَ: نَعَمْ، وَ شَرُّ مِنْ ذلِکَ!؛
چگونه می‌شود حال شما هنگامی که زن‌های شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرایند، شما نیز به جای امر به معروف، امر به منکر و نهی از معروف نمایید!، معروف را منکر خیال کرده، منکر را معروف پندارید؟!. پرسیدند: آیا چنین وضعی پیش خواهد آمد ای پیامبر؟!. فرمود: آری، و بدتر از آن!.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نشانه‌های آخرالزمان
فصل دوم: فتن در آخرالزمان
فصل سوم: سیمای دین و قرآن در آخرالزمان
فصل چهارم: سیمای دانشمندان و زمامداران در آخرالزمان
فصل پنجم: اهل آخرالزمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرالزمان در آینه روایات
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-964-2918-03-4
موضوع کتابکتاب‌های حدیث، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرالزمان در آینه روایات

siya zp
۱۳۹۹/۸/۵
احادیثی که در توصیف آخرالزمان تو کتاب به کار رفته، دردناک هست اما عین حقیقت.
عالی ♥️
Mahdi Ch
۱۳۹۶/۹/۲
خیلی کتاب جالبی در توصیف آخرالزمان بود دستتون درد نکنه
رضا نظری ‌
۱۴۰۱/۳/۲۰
کتاب عالی بود خیلی خیلی خیلی ممنون
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب آخرالزمان در آینه روایات

برای دریافت کتاب آخرالزمان در آینه روایات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.